loading...
akhbar tecnolozh8
saqar بازدید : 29 پنجشنبه 23 بهمن 1399 نظرات (0)

خطای شناختی یا به عبارت متداول‌تر، سوگیری‌ شناختی (Confirmation bias)، خطاهایی ذهنی هستند که به صورتی نظام‌مند به نگرش‌ها، اوهام، باورهای غلط و... متمایل می‌شوند و طبعا بر استدلال‌ها، تصمیم‌گیری‌ها، ارزیابی‌ها، یادآوری‌ها و ادراک و شناخت افراد تأثیر می‌گذارند. سوگیری‌ شناختی، از مباحث مهم و تأثیرگذار در علوم شناختی است. علوم شناختی تا به اینجا، تعداد زیادی از این خطاهای ذهنی را شناسایی کرده و زوایای متفاوتی از شرایط ظهور و بروزشان را بررسی کرده است. فهرست انواع خطاهای شناختی بسیار طولانی است.

جهت‌گیری تأییدی یا سوگیری‌ شناختی، به بیان دیگر به معنای تمایل ما به پذیرش باورهایی خاص است. به عبارتی، هنگامی که باوری در ما شکل ‌می‌گیرد، تنها اطلاعاتی را می‌پذیریم که باورهای پیشین ما را تأیید می‌کند. در این حین، اطلاعاتی را که باعث می‌شوند در باورهایمان شبهه ایجاد شود، یا کلا نادیده می‌گیریم یا از اساس رد می‌کنیم. این نوع مواجهه با باورهایمان، همچون استفاده از نوعی مخدر است که ما را دربرابر واقعیت‌های اطرافمان کرخت ‌‌می‌سازد. به همین دلیل ذهن و دریافت‌های ما، توانایی منعکس کردن بخش بزرگی از واقعیت بیرون از ذهن را از دست می‌دهد.

سوگیری شناختی چیست

سوگیری‌های شناختی، انحرافات و اشتباهاتی است که ذهن از قضاوت‌های درست خود مرتکب می‌شود. به بیانی دیگر می‌توان این سوگیری‌ها یا «اشتباهات ادراکی» را به هرگونه اشکال و اشتباه در تصمیم‌گیری، ارزیابی اطلاعات و به یادآوری که به شکل الگوی فکری درآمده باشد، نسبت داد و آن‌ را «سوگیری شناختی» نامید. اصطلاح سوگیری شناختی  را نخستین بار پیتر واسن (۱۹۲۴-۲۰۰۳)، روانشناس برجسته‌ای از دانشگاه کالج لندن استفاده کرد.

پیتر واسن در روانشناسی استدلال که از شاخه‌های علوم ذهنی محسوب می‌شود، یکی از افراد پیش‌گام و مهم محسوب می‌شود. این شاخه از علوم ذهنی، به مطالعه‌ی نحوه‌ی تفکر و استدلال در افراد جامعه می‌پردازد و بررسی می‌کند که چه فرآیندهایی به نتیجه‌گیری‌های ذهنی منجر می‌شوند و چگونه این فرایندها روند حل مسئله و تصمیم‌گیری را شکل می‌دهند. از دید واسن، افراد حتی برای تمایل پیدا کردن به اطلاعات و دانش نیز، از سوگیری‌های شناختی مدد می‌گیرند و تمایل آن‌ها به سمتی است که پیش‌فرض‌ها، دریافت‌ها و باور‌های‌‌ آن‌ها را تأیید می‌کند.

منبع:
saqar بازدید : 40 پنجشنبه 23 بهمن 1399 نظرات (0)

شرکت صنایع نیمه هادی تایوان (TSMC) با سرعت تمام مشغول ساخت‌و‌ساز کارخانه‌ی جدیدی در شهر تاینان است. آن‌طور که خبرگزاری Wccftech می‌نویسد، کارخانه‌ی تاینان TSMC پس از تکمیل شدن به پیشرفته‌ترین کارخانه‌ی تولید تراشه در دنیا تبدیل می‌شود؛ زیرا می‌تواند تراشه‌ها را برپایه‌ی لیتوگرافی سه نانومتری به ‌مرحله‌ی تولید برساند.

پیشرفت سریع TSMC در توسعه‌ی لیتوگرافی‌های جدید طی دو سال اخیر باعث شده است این شرکت تایوانی در این زمینه از شرکت بزرگ اینتل دستِ بالاتر داشته باشد؛ حتی با وجود این ادعا که لیتوگرافی‌های قدیمی‌ اینتل از لحاظ تئوری هم‌سطح لیتوگرافی‌های جدید TSMC هستند.

براساس گزارش‌ها، TSMC برای تسریع روند ساخت‌و‌ساز کارخانه‌ی جدید خود و اطمینان از پیش نیامدن وقفه‌های طولانی در فرایند احداث،‌ کارگران خود را با پرداخت دستمزد مناسب به کار در تعطیلات سال نو چینی ترغیب می‌کند. این تعطیلات از روز گذشته آغاز شد و جمعه، رسما سال جدید چینی آغاز می‌شود. براساس اطلاعاتی که اخیرا به ‌دست Nikkei Asian Review رسیده‌اند، TSMC به شرکت‌های ساخت‌و‌ساز خود گفته است به کارگرانی که تمایل دارند در تعطیلات سال نو چینی کار کنند به‌صورت ساعتی، دو برابر پول بدهد.

یکی از شرکای TSMC اخیرا نامه‌ای از این شرکت دریافت کرده است که براساس آن، به‌عنوان پاداش، ۴ ۰۰۰ دلار جدید تایوان (۱۴۵ دلار آمریکا) به‌صورت روزانه به تمامی کارگرانی می‌دهد که تمایل دارند در تعطیلات سال نو چینی کار کنند. شریک تجاری TSMC می‌گوید این مبلغ عملا به‌طور میانگین، دو برابر حقوق روزانه‌ی کارگران خط مقدم است.

کارخانه‌ی شهر تاینان هم‌زمان با کارخانه‌ی دیگری در شهر سینچو ساخته می‌شود که مرکز تحقیق‌و‌توسعه است. مقر اصلی TSMC نیز در سینچو قرار دارد. طبق برخی شایعه‌ها، کارخانه‌ی تحقیقاتی سینچو به TSMC برای توسعه‌ی لیتوگرافی سه نانومتری کمک شایانی می‌کند. انتظار می‌رود در نیمه‌ی سال آینده‌ی میلادی فرایند تولید انبوه ویفرهای متکی ‌بر لیتوگرافی سه نانومتری آغاز شود.

مدتی پیش شاهد انتشار گزارشی مشابه توسط CNA بودیم. که به پاداش ۱۴۵ دلاری کارگرانی اشاره می‌کرد که قصد دارند در تعطیلات سال نو چینی کار کنند. این کار در نگاه اول حرکتی در خور توجه است؛ اما نخستین باری نیست که این شرکت چنین کاری انجام می‌دهد. TSMC در طول فصل تعطیلات سال گذشته پاداش مشابهی به کارگران خود ارائه داده بود.

البته Nikkei برخلاف CNA، جزئیاتی درباره‌ی برنامه‌های TSMC برای گسترش پروژه‌ی لیتوگرافی پنج نانومتری اعلام کرده است. پردازنده‌های پرچم‌دار جدید دنیای موبایل نظیر A14 Bionic اپل با اتکا بر لیتوگرافی پنج نانومتری ساخته شده‌اند. به‌علاوه انتظار می‌رود AMD در سال ۲۰۲۲ به‌منظور ساخت پردازنده‌های مبتنی ‌بر معماری ذن ۴ (Zen 4) سراغ لیتوگرافی پنج نانومتری TSMC برود.

TSMC به‌شدت در تلاش است تا ظرفیت تولید ویفرهای پنج نانومتری را افزایش بدهد. به‌طور مشخص‌تر، انتظار می‌رود ظرفیت تولید تراشه‌های پنج نانومتری TSMC تا پایان سال جاری میلادی رشد ۷۰ درصدی تجربه کند. انجام این کار باعث می‌شود TSMC در نهایت بتواند ۱۲۰ هزار واحد ویفر در طول هر ماه تولید کند.

افزون‌ بر تقاضای زیاد از سوی اپل و ای ام دی، خودروسازان نیز نیاز شدیدی به تراشه دارند و می‌خواهند سراغ استفاده از تراشه‌های مبتنی ‌بر لیتوگرافی‌های مدرن بروند. یکی از این شرکت‌ها،‌ شرکتی ژاپنی Socionext است که در نیمه‌ی دوم سال آینده‌ی میلادی نخستین نمونه‌های محصولی پنج نانومتری را می‌سازد.

منبع
saqar بازدید : 36 چهارشنبه 22 بهمن 1399 نظرات (0)

در بازرگانی امروزه ، وابستگی با مشتری ، امری کاملا غیر قابل دوری است . هر شرکت کارآمدی ، باید به نحو آفرین ،  روال مدیریت ارتباط با مشتریان را برای خود تعریف و شفاف سازی نماید .  نقطه مرکزی مدیریت پیوستگی با مشتریان در یک سازمان و نهاد می تواند یک مرکز تماس ( کال سنتر ) باشد . مرکز تماس یا کال سنتر ، جایی است  که تنی چند از کارمندان یک شرکت سرپرست تمامی ارتباطات با مشتریان می باشند .

ایجاد ظاهری زیبا از شرکت با تاسیس مرکز تماس :

همانطور که بیان شد ، مرکز تماس ، نخستین جایی است که کال سنتر  یک مشتری و یا بیننده با سازمان شما وابستگی پایدار می کند و عملا حد بین شما و مشتری را ساختن داده و جایی است که چهره سازمان شما ، بدون درک حضور فیزیکی ، در نظر مشتری شکل می گیرد . هرچقدر شیوه پاسخ گویی در این مرکز شکیل تر و کارا تر باشد ، بی گمان تاثیر مثبت زیادی روی مخاطب شما خواهد داشت .

انواع وابستگی مخاطبین با مرکز تماس :

ارتباط مشتری با شما ( ارتباطات وارده به سیستم ) می توانند به چهره های کنفرانس صوتی و تصویری و یا دریافت گونه ها فکس ، ایمیل و … باشند .

خدمات مرکز تماس : 

نوع خدماتی که اعضای یک کال سنتر کمپانی به تماس گیرنده ها ،  ارائه می کنند می توانند شامل : فروش کالا یا خدمات ، ارائه خدمات پشتیبانی ، ارائه  گونه ها خدمات راهنمایی ، اخذ گونه ها پیام های انتقادی و پیشنهادی و …. می باشند . وانگهی شما می توانید با استفاده از ماژول دفترچه تلفن ، شمار های تماس مشتریان و یا مخاطبین خود را در سیستم نگهداری کنید .

راه اندازی مرکز تماس  ( راه اندازی کال سنتر ):

در سالیان پسین کمپانی های کبیر و حقیر با تاسیس باشگاه های مشتریان و … سعی کرده اند که به شکل بسیار حرفه ای تری با مشتریان خود پیوستگی برقرار ساخته تا به اهداف خویش بهتر نایل آیند . یگانه از این روش های برقراری پیوستگی با مشتری ،  پیاده سازی و راه اندازی مرکز تماس می باشد .

برای تاسیس مرکز تماس ، این شرکت از سیستم های پیشرفته ویپ (Voip )  بهره‌گیری می کند .  سیستم ویپ ، صدا را از طریق بستر شبکه انتقال می دهد ، بدین مفهوم که این سیستم می تواند بر روی سانترال تلفن شما نصب شده و یا اینکه مستقلا عمل کند .

saqar بازدید : 32 چهارشنبه 22 بهمن 1399 نظرات (0)

کاوشگر امارات متحده‌ی عربی امروز سه‌شنبه با موفقیت در مدار مریخ قرار گرفت و در میان گروه کوچکی از قدرت‌های فضایی جایگاهی ارزشمند به این کشور بخشید که برای مطالعه‌ی چهارمین سیاره‌ی منظومه شمسی فضاپیما ارسال کرده‌اند. امارات امیدوار است که این مأموریت به اکتشافات مهمی در الگوهای آب‌وهوایی مریخی منجر شود و با توسعه‌ی علوم و فناوری، کاهش بیش‌ازپیش وابستگی اقتصاد کشور به نفت را به‌دنبال داشته باشد.

به‌گزارش اسپیس‌دات‌کام، فضاپیمای اماراتی با نام «امید» ۱۹ جولای ۲۰۲۰ (۲۹ تیر ۹۹) برفراز موشک ژاپنی H-IIA پرتاب شد و سفری هفت‌ماهه را به مقصد سیاره‌ی سرخ آغاز کرد. امروز، سه‌شنبه ۲۱ بهمن، امید باید پیشرانه‌هایش را تقریبا نیم‌ساعت روشن می‌کرد تا با کاهش سرعتش از ۱۲۱ هزار کیلومتربرساعت به ۱۸ هزار کیلومتربرساعت، به مدار پیرامون مریخ وارد شود. ازآنجاکه فضاپیما فرایند ورود به مدار را به‌طور خودکار انجام می‌داد، کارکنان مأموریت روی زمین صرفا می‌توانستند نظاره‌گر عملکرد امید باشند و بهترین‌ها را برایش آرزو کنند.

ساره امیری، رئیس سازمان فضایی امارات متحده‌ی عربی، در جریان آماده‌سازی برای مانور تزریق مداری گفت: «این سفری شگفت‌انگیز برای بشر بوده است.» با ورود موفقیت‌آمیز امید به مدار مریخ، امارات اکنون بعد از ناسا، اتحاد جماهیر شوروی، سازمان فضایی اروپا و هند به پنجمین نهادی تبدیل شده است که به سیاره‌ی سرخ می‌رسد. همچنین، ازآنجا‌که تقریبا نیمی از پروازها به مقصد سیاره سرخ شکست خورده‌اند، موفقیت امروز کاوشگر ۲۰۰ میلیون دلاری امید را در سمت روشن آمار دلخراش مأموریت‌های مریخی قرار می‌دهد.

تزریق مداری گامی حیاتی برای امید به‌شمار می‌آمد و نیازمند ۲۷ دقیقه روشن‌کردن ۶ پیشرانه‌ای بود که تیم مأموریت نمی‌توانست انجام آن را از قبل دقیق تمرین کند. امید اکنون در مداری موقتی به‌سر می‌برد و تا روشن‌کردن ابزارها و استقرار در خانه‌ی جدیدش، چند ماه در آنجا باقی خواهد ماند.

کارکنان مأموریت قصد دارند ماه می فضاپیما را به مدار علمی‌اش منتقل کنند. فضاپیما در این مدار هر ۵۵ ساعت یک ‌بار به ‌دور استوای سیاره خواهد چرخید. این مداری جدید برای فضاپیمایی مریخی محسوب می‌شود و به امید فرصتی منحصربه‌فرد می‌دهد تا پدیده‌های جوّی بزرگ‌مقیاس را در مریخ مطالعه کند. انتظار می‌رود مأموریت امید یک سال کامل مریخی یا ۶۸۷ روز زمینی دوام آورد.

فضاپیمای امید سه ابزار حمل می‌کند که به دانشمندان امکان خواهند داد تا هوای نزدیک سطح مریخ، ارتباط بین لایه‌های مختلف جوّ و چگونگی ازدست‌رفتن جوّ مریخ در فضا را مطالعه کنند. دانشمندان مسئول مأموریت امیدوار هستند این داده‌ها به آن‌ها کمک کند تا درک کنند به‌عنوان مثال چگونه طوفان‌های گردوغبار در سطح مریخ بر ازدست‌رفتن جوّ اثر می‌گذارند یا چگونه سامانه‌های هوای اطراف سیاره به یکدیگر مرتبط می‌شوند.

منبع:
saqar بازدید : 29 چهارشنبه 22 بهمن 1399 نظرات (0)

یکی از پردازنده‌های شتاب‌یافته (APU) کلاس دسکتاپ سری AMD Ryzen 5000G که به خانواده‌ی سزان (Cezanne) تعلق دارد، به‌تازگی به‌همراه مادربرد B550 آزمایش شده است. براساس گزارش خبرگزاری Wccftech، آزمایش‌ جدید نشان می‌دهد این پردازنده‌ی سری Cezanne-G به‌احتمال زیاد فعلا مدلی آزمایشی محسوب می‌شود؛ زیرا نامش در بنچمارک AIDA64 مشخص نشده است.

پردازنده‌ی شتاب‌یافته‌ی مذکور به هشت هسته‌ی پردازشی مجهز است؛ به‌همین‌دلیل، می‌توانیم حداقل درباره‌ی دو تراشه با پیکربندی مشابه گمانه‌زنی مطرح کنیم. اسکرین‌شات فاش‌شده نشان می‌دهد این پردازنده‌ مبتنی‌بر معماری جدید و پیشرفته‌ی ذن ۳ (Zen 3) است و به‌دلیل داشتن هشت هسته به ۱۶ ترد دست پیدا می‌کند. سرعت کلاک پایه‌ی پردازنده هنوز گزارش نشده است؛ بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد به حداکثر سرعت کلاک ۴٫۷۰ گیگاهرتز دست می‌یابد. تاکنون هیچ پردازنده‌ی شتاب‌یافته‌ی سری رایزن را ندیده‌ایم که به این سرعت کلاک دست یابد. 

جزئیات دیگری درباره‌ی پردازنده اعلام نشده است؛ اما احتمال می‌دهیم این پردازنده‌ نمونه‌ی مهندسی پردازنده‌ای باشد که درنهایت Ryzen 7 5700G یا Ryzen 7 5800G نام می‌گیرد. در نظر داشته باشید که پیش‌تر درباره‌ی دو پردازنده‌ی Ryzen 7 5700G و Ryzen 7 5800G شایعه‌هایی مطرح شده بود و بنچمارک‌های فاش‌شده‌ی منتسب به آن‌ها نشان می‌دهد 5700G و 5800G درمقایسه‌با پردازنده‌های شتاب‌یافته‌ی سری رنویر (Renoir) مبتنی‌بر معماری ذن ۲ پیشرفت‌های محسوسی تجربه کرده‌اند.

پردازنده‌ی شتاب‌یافته‌ی ذن ۳ ای ام دی روی پلتفرم AMD B550 آزمایش شده که مادربرد ASUS TUF Gaming B550M-PLUS (WiFi) و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم DDR4 با سرعت کلاک ۴،۴۰۰ مگاهرتز (CL18-23-23-26 CR1) و بایوس ۱۸۰۱ را شامل می‌شده است. بایوس ۱۸۰۱ جدیدترین نسخه‌ی بایوس است که برپایه‌ی فرم‌ور AGESA 1.2.0.0 توسعه داده شده است و پشتیبانی از پردازنده‌های Ryzen 5000G سزان را به مادربرد اضافه می‌کند.

منبع:
saqar بازدید : 35 سه شنبه 21 بهمن 1399 نظرات (0)
شرکت توئیتر از غیرفعال شدن قابلیت اشتراک گذاری ویدئوهای زنده از اعتراضات‌، سخنرانی‌ها و رویدادها در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، قابلیت پخش جریانی برای فیلم‌های زنده (Periscope) توئیتر، در ماه مارس غیرفعال می‌شود.

 

توئیتر اعلام کرد افزایش هزینه استفاده از این قابلیت برای کابران و در نتیجه کاهش اقبال آن‌ها باعث غیرفعال شدن این امکان در توئیتر در آینده‌ای نزدیک خواهد بود.

 

تیم پریسکوپ در پیامی در واکنش به این اقدام نوشت: چنین اقدامی در شرایط فعلی جامعه درست نیست. ما هنوز هم به قدرت فیلم زنده برای حل مشکلات تأثیرگذار اعتقاد داریم و همین امر باعث افزودن این ویژگی به مجموعه قابلیت‌های اصلی در توئیتر شده است.

 

این حرکت نشانگر آخرین دستاورد اشتراک ویدئوست که توئیتر انجام داده و سپس تعطیل شده است. توئیتر Periscope را در سال ۲۰۱۵ خریداری کرد، اندکی پس از آنکه برنامه‌های مشابه مانند Meerkat و Facebook Live در حوزه فناوری میان کاربران محبوبیت یافتند؛ زیرا مردم با استفاده از آن‌ها به اشتراک گذاری ویدیوی زنده اعتراضات، رویداد‌ها و سخنرانی‌ها را تجربه کردند. از آن زمان برخی ویژگی‌ها در برنامه اصلی توییتر از جمله Twitter Go Live تعبیه شد.

 

 

Periscope تنها برنامه محبوب ویدیویی نیست که توئیتر خریداری و سپس غیرفعال می‌کند. مورد دیگر یک برنامه اشتراک گذاری برای فیلم کوتاه با فرم کوتاه بود که توجه نسل جدیدی از سرگرمی‌های اینترنتی را به خود جلب کرد. توئیتر این برنامه را در سال ۲۰۱۲ خریداری و در سال ۲۰۱۶ غیرفعال کرد، اما علاقه به ویدئو با فرم کوتاه از بین نرفت. از آن زمان تیک تاک به محبوب‌ترین برنامه برای به اشتراک گذاری فیلم کوتاه اینترنت تبدیل شده و صد‌ها میلیون کاربر را در آمریکا جذب کرده است.

 

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/banews78131.html

saqar بازدید : 53 سه شنبه 21 بهمن 1399 نظرات (0)
منابع خبری از آزمایش قابلیت تماس صوتی و تصویری روی نسخه دسکتاپ پیام رسان واتساپ متعلق به شرکت فیسبوک خبر دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، پیام رسان واتساپ متعلق به شرکت فیسبوک، نسخه بتای برنامه دسکتاپ خود را ارائه می‌دهد که برای اولین بار دارای قابلیت تماس صوتی و تصویری است. این اقدام به منظور تسهیل تماس از طریق صفحه نمایش‌های بزرگ باعث می‌شود واتساپ با غول‌های کنفرانس ویدئویی Zoom و Google Meet به رقابت بپردازد.

 

پیام رسان واتساپ با بیش از ۲ میلیارد کاربر در سطح جهانی، بعد از برنامه تجاری Facebook Inc در ردیف دوم تعداد کاربران قرار دارد، اما بر خلاف Zoom یا Google Meet، بیشتر برای تماس‌های شخصی استفاده می‌شود.

 

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/banews78179.html

saqar بازدید : 30 سه شنبه 21 بهمن 1399 نظرات (0)

تعاریف بسیار زیادی برای مفهوم سئو ارائه شده است. احتمالاً نخستین و ابتدایی ترین ذکر این باشد که SEO نسخه کوتاهی شده ای از عبارت Search Engine Optimization است یعنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو.

https://avashtech.com/free-seo-advice/

ولی قصد اصلی سئو موتورهای جستجو نیستند بلکه قصد ما خوشنودی کاربر است. گوگل پروا ویژه ای به خوشنودی کاربران از نتایج جستجو دارد و کوشش میکند لغایت سایت هایی را در رتبه های بالا پیمان دهد که محتوای آنها برای کاربران رضایت تقسیم است. در نتیجه میتوان گفت در عمل SEO مخفف عبارت Search Experience Optimization یا بهینه سازی تجربه جستجو است.

 

برای کسب کامیابی در سئو باید بیش از هر چیز به خوشنودی oberlo کاربر توجه کنیم. خوشنودی کاربر از محتوای شما به عوامل متعددی پیوستگی دارد. ادبیات شما، کیفیت محتوا و اطلاعات ارائه شده، روش نمایش و ارائه محتوا، سرعت سایت، نمایش صحیح در موبایل، استجابت گویی به سوالات کاربران و بسیاری موارد سایر بر خوشنودی کاربران تاثیر گذار هستند.

 

برای فهم بهتر مفهوم سئو رهنمود میکنیم به صفحه سئو چیست مراجعه کنید.

 

چرا سئو بر موفقیت یک سوداگری تاثیرگذار است؟

طی چند سنه بازپسین دانش جستجو در میان تمام ملت دنیا رواج یافته و البته رونق به کارگیری تلفن های به اتفاق موجب شده الی دسترسی به اطلاعات نسبت به گذشته بسیار تند و ساده باشد. در حال حاضر روزانه neilpatel میلیاردها جستجو از طریق گوگل سپریدن میشود که بسیاری از آنها با قصد خرید کالا یا دسترسی به خدمات هستند.

 

اگر شما جایگاه مناسبی در نتایج جستجوی گوگل داشته باشید این کاربران به سایت شما وارد شده و اطلاعات تکمیلی از فرآورده یا خدمت شما اخذ میکنند. همین پروسه ساده موجب میشود که ارتباط بیشتری با ملت داشته باشید و شانس خویش را برای تبدیل آنها به مشتری افزایش دهید.

 

چرا سئو سایت برای ما مهم است

 

به عنوان نمونه انگار کنید که فردی به پیگیری خرید گوشی سامسونگ نوت 9 باشد، نخستین اقدام او احتمالا جستجوی همین عبارت در گوگل است. پس از جستجو لیستی از نتایج به کاربر نمایش داده میشود. سایت هایی که رتبه بالاتری در نتایج جستجو داشته باشند قاعدتا بخت بیشتری نیز برای ورود این فرد به سایت خویش خواهند داشت.

 

 به طور متوسط 32 درصد کاربران دسکتاپ و 24 درصد کاربران موبایل بر روی رتبه یک گوگل کلیک میکنند

پس از ورود کاربر به سایت پروسه تبدیل او به مشتری پیش درآمد میشود. حال انگاشت کنید که کاربر با موبایل وارد سایت شما شده ولی صفحات شما نمایش مناسبی در موبایل ندارند. احتمالا از سایت بیرون شده و گزینه دیگری را در گوگل انتخاب میکند. رفتار کاربران اثناء جستجو گرد از فاکتورهای مهم گوگل برای تعیین خوشنودی آنها از سایت شما خواهد بود.

 

در مجموع میتوان گفت هرچقدر شما جایگاه بهتری در نتایج جستجو داشته باشید کاربران اکثریت به سایت خویش جذب خواهید کرد و هرچقدر که بستر مناسب تری برای آنها فراهم کرده باشید نرخ تبدیل به مشتری افزایش خواهد یافت.

 

در جدیدترین الگوریتم گوگل BERT، گوگل قادر است لغایت قصد جستجو کاربران را درک کند و بهترین نتیجه را به او نشان دهد. این یعنی اگر بتوانید زبان کاربران را درک کنید و دقیقاً با این زبان با مخاطب خود پیوستگی پایدار کنید، بخت کسب جایگاه برتر برای شما اغلب هم میشود.

 

چرا تعلیم seo برای کل کسب‌و‌کارها سودمند است؟

برای کامیابی در سئو باید تکنیک ها و استانداردهای مرتبط با این پهنه را به خوبی بشناسیم. در حال آماده شرکت های بسیاری هستند که در مقوله تعلیم seo فعالیت کرده و به شما کمک میکنند لغایت جایگاه سایت خود را در نتایج جستجو ارتقا دهید. ولی آیا برون سپاری سئو کار راستی است؟ هم بله و هم نه!

 

قبل از تصمیم گیری این نکات را در نظر داشته باشید:

 

1- سئو سایت ارزان نیست

با پروا به چشم وهمچشمی بالا در فضای اینترنت معمولا کسب جایگاه در عبارات کلیدی ارزشمند شغل کاستی است. در نتیجه نرخ خدمات سئو هر روز بیشتر از گذشته میشود.

 

سئو ارزان نیست

 

در بسیاری از پروژه ها نمیتوان برآورد درستی از میزان موفقیت سایت داشت برآیند اینکه شما این هزینه را همراه با ریسک بالا می پردازید زیرا ممکن است فعالیت های این شخص یا شرکت نتایج باره عقیده شما را به همراه نداشته باشد.

 

2- گزینش کارآزموده سئو ساده نیست

افراد و شرکت های بسیاری در این گستره کار و جنبش میکنند که بررسی عملکرد میزان تخصص آنها برای شما دشوار است. ممکن است در جلسات اولیه اصطلاحات و عباراتی به شغل گرفته شود که برای شما آشنا نیست.

 

انتخاب رایزن سئو براساس توانایی

 

اگر ادب کافی در این گستره نداشته باشید نمیتوانید فرد پسندیده را گزینش کنید و در نتیجه سررسید و خرج زیادی را صرف خواهید کرد که شدنی است هرگز به کامیابی ختم نشود.

 

3- کامیابی در سئو زمان بر است

برای افرادی که به این پهنه تسلط ندارند فهم سئو دشوار است. بسیاری انگاشت میکنند که تکنیک هایی وجود دارد که با به کارگیری آنها میتوان در مدتی کوتاهی نتایجی جذاب توسط آورد. در حالیکه این تفکر از پای بست، اشتباه است. برای کامیابی در سئو نیازمند صبر و تلاش بسیار هستید.

 

آموزش سئو سررسید بر است

 

اگر فرهنگ و تجربه کافی در این گستره نداشته باشید شدیدا میتوانید عملکرد کارآزموده سئو را در بازه های زمانی کوتاه برآورد کنید. برای بازرسی بر روند اجرای پروژه بهتر است نزاکت خویش را در مقوله سئو افزایش دهید.

 

جمع بندی

 

بررسی این سه مورد به ما نشانه میدهد که حتی اگر سئو سایت را به فرد دیگری واگذار میکنیم باید خودمان دانش کافی در این گستره را داشته باشیم. زیرا عدم آشنایی با سئو مایه میشود که ریسک سرمایه گذاری شما بالا رفته و امکان نظارت بر عملکرد متخصص را نداشته باشید. اکنون که قرار است کل چیز را در باره سئو بدانیم چرا سئو سایت را خودمان برعهده نگیریم؟

 

چه زمانی خودمان سئو سایت را برعهده بگیریم؟

پاسخ به این سوال کمی دشوار است. زیرا کامیابی در سئو وابستگی سر راست با میزان چشم وهمچشمی در واژه ها قصد دارد. اگر پروژه شما پیچیده و پررقابت نیست با یادگیری سئو میتوانید به خوبی آن را اتمام دهید اما برای پروژه های کبیر شما نیازمند استفاد از تخصص و دانش کسان مطرح در این حوزه هستید. تعداد این کسان کم است در نتیجه هزینه ای که برای همکاری با شما اخذ میکنند زیاد بالاست.

 

در بعضی از پروژه ها نمیتوان به یک فرد متکی بود زیرا برای موفقیت در سئو نیازمند تولید محتوای اختصاصی و مستمر هستیم. سپریدن تمام فرآیندهای سئو نیازمند یک تیم توانمند و یکدست است در نتیجه حتی اگر از متخصصین این پهنه کمک بگیرید باید در این راه ساحل آنها باشید.

 

سئو محصول یک شغل تیمی است

 

متخصصین حرفه ای سئو عموما در مراحل گردآوری راهبرد اصول سئو در فرآوری محتوا

کلاف محتوا؛ پذیرش به سوالاتی در سئو محتوا، که داخل را کلافه می‌کند!

تا کنون 15 هزار نقطه نظر در سایت و آکادمی استجابت داده‌ایم. "کلافِ محتوا" پاسخ به سوالات پرتکرار سئو است که پیدا کردن جواب قطعی برای آن‌ها، شغل ساده‌ای نیست.

 و تصمیم گیری های مهم به شما کمک میکنند ولی پروسه های اجرایی مانند فرآوری درونمایه و لینک سازی باید بدست تیم دیگری در گردآور شما اتمام شود. اگر بخواهیم به یک جمع بندی کلی برسیم میتوان گفت:

 

1- برای پروژه های حقیر و کم رقابت مشارکت با متخصصین چیره دست سخت است زیرا خرج فوقانی برای ارائه خدمات گرفتن میکنند. تعلیم بهینه سازی سایت و اتمام آن توسط شما یا یکتا از کارمندان مسیر حل مناسبی برای این دست کمپانی ها خواهد بود.

 

2- برای پروژه های کبیر و پیچیده نیازمند تولید درونمایه و اتمام تکاپو های بسیاری هستیم در نتیجه تفویض آن به یک نفر یا شرکت ناممکن است. در این شرایط شما باید یک تیم داخلی ساختن دیتا و به خوبی آنها را آموزش دهید. در کناره کار و جنبش این افراد از مشاوره چیره دست یک متخصص نیز بهره مند شوید.

 

بهترین مرجع برای تعلیم سئو سایت چیست؟

سئو مفهومی مفصل و البته پیچیده است. برای سئو سایت شما باید تکنیک ها و مفاهیم بسیاری را یاد بگیرید. سایت های آموزشی و مراجع معتبر به شما کمک میکنند الی دانش خود را این پهنه افزایش داده و تکنیک های مختلفی را فرا بگیرید. اما اگر عبارت “آموزش سئو سایت” را در گوگل جستجو کنید با جنجال از مقالات و منابع گوناگون روبرو خواهید شد که در برخی موارد در تناقض با یکدیگر هستند.

 

تنوع منابع آموزشی و تفاوت گفته ها مایه سردرگمی شما خواهد شد، نتیجه این سردرگمی میتواند صرف زمان و هزینه زیاد بدون کسب نتیجه باشد. برای آنکه بتوانید گذرگاه واقعیت را در تعلیم سئو سایت انتخاب کنید مراحل ذیل را دنبال کنید:

 

1- تعلیم سئو مبتدی (آشنایی با اصطلاحات رایج سئو)

در هر گستره تخصصی که وارد بشوید با ازدحام از عبارات و واژگان جدید مواجه خواهید شد، سئو نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای آنکه اثناء مطالعه یک نوشتار یا کتاب آموزش سئو دچار سردرگمی نشوید باید این اصطلاحات را بشناسید. بعضی از این واژگان سئو کلاه سفید، سئو کلاه سیاه و الگوریتم های گوگل هستند.

 

آموزش واژگان سئو

 

آکادمی بخشی را به نام کلمه نامه سئو فراهم کرده است که در آن مهمترین و کاربردی ترین عبارات را به شما شناسایی میکند. پیشنهاد میکنیم در قدم اول به کلمه نامه سئو مراجعه کرده و عبارات و اصطلاحات این پهنه را مرور کنید. هرکجا عبارت جدیدی به گوش شما خورد که معنی آن را نمیدانید دوباره به این دسته مراجعه کرده و جستجو کنید. با این کار سئو نوآموز را به طور کامل یاد میگیرید و آماده هستید تا وارد مرحله پس (و مهم تر!) سئو شوید.

 

2- آموزش SEO پیشرفته (مطالعه کتاب های تعلیم در پهنه سئو)

مطالعه مقالات اینترنتی میتواند تکنیک های جذابی را در گستره سئو به شما تعلیم دهد اما در این مقالات مسیر یادگیری برای شما مشخص نشده است. اغلب مقالات آموزش سئو تمرکز خویش را بر یک دامنه یا تکنیک خاص پیمان میدهند و برای افرادی که دقیقا در همان مرحله هستند پسندیده خواهند بود.

 

برای شروع یادگیری سئو بهترین شیوه مطالعه کتاب های تخصصی در این دامنه است. زیرا کتاب علاوه بر ارائه محتوای آموزشی گذرگاه یادگیری را نیز پیش بینی میکند. پیوستگی مطالب و یادگیری منظم موجب میشود که مبتلا سردرگمی یا تناقض نشوید.

 

البته دسترسی به کتاب های تعلیم سئو و تشخیص میزان اعتبار و کارایی آنها پیشه ساده ای نیست. به همین انگیزه در آکادمی فضایی را پیش بینی کرده ایم که در آن به معرفی کتاب های سودمند در پهنه تعلیم سئو خواهیم پرداخت. این کتاب ها در بخش بندی های مختلف قرار داده شده و توضیحات مختصری از محتوای آنها در پسندیدن شما قرار گرفته است. با مراجعه به کتابخانه سئو میتوانید به این منابع ارزشمند دسترسی داشته باشید و نزاکت سئو خویش را از مبتدی به چیره دست برسانید.

saqar بازدید : 36 یکشنبه 19 بهمن 1399 نظرات (0)
 

سناتورهای آمریکا از لایحه جدیدی رونمایی کرده‌اند که در صورت تصویب شدن غول‌های تکنولوژی مثل فیسبوک و توییتر را وادار می‌کند تا در قبال مطالب ارسال شده در پلتفرم‌هایشان مسئولیت‌پذیری بیشتری نشان دهند.

گروهی از سناتورهای حزب دموکرات آمریکا شامل «مارک وارنر»، سناتور ایالت ویرجینیا، «ایمی کلوبوچار»، سناتور ایالت مینه‌سوتا و «میزی هیرونو»، سناتور ایالت هاوائی از لایحه اصلاح بند ۲۳۰ قانون Communications Decency Act رونمایی کردند. این قانون شرکت‌های فناوری مثل توییتر و فیسبوک را در برابر مطالب ارسال شده توسط کاربران در پلتفرم‌هایشان مصون می‌کند و یکی از قوانینی بود که ترامپ علاقه زیادی به اصلاح آن داشت.

لایحه مورد بحث که SAFE TECH Act نام دارد، در صورت تبدیل شدن به قانون به کاربران اجازه می‌دهد تا در صورت مشاهده پست‌های تهدیدآمیز، تبعیض نژادی، خشونت آمیز و دیگر پست‌های سوءاستفاده کننده از پلتفرم میزبان شکایت کنند. این لایحه همچنین سبب می‌شود تا تبلیغات و دیگر محتواهای پولی شامل بند ۲۳۰ نشوند بنابراین قسمت قابل توجهی از درآمد فیسبوک و گوگل را هدف خواهد گرفت.

 

 

 

SAFE TECH Act اولین لایحه مدیریت محتوای بزرگی است که سیاستمداران آمریکا پس از حادثه یورش به کنگره معرفی می‌کنند. پس از این اتفاق قانونگذاران آمریکا شرکت‌هایی مثل توییتر، فیسبوک و پارلر را به دامن زدن به خشونت‌ها مسئول دانسته و برای ایجاد تغییرات توجه خود را معطوف بند ۲۳۰ کردند. آنها اواخر ماه ژانویه خواستار تغییرات بنیادی در الگوریتم‌های پیشنهاد محتوای فیسبوک، توییتر و یوتیوب شدند.

جالب اینکه با روی کار آمدن رییس جهور جدید تلاش‌ها برای اصلاح بند ۲۳۰ تغییر کرده است. تا پیش از این حزب جمهوری‌خواه به اتهام جانب‌داری در پی اصلاح این قانون بود، اما حالا دموکرات‌ها به منظور کاهش پخش اطلاعات نادرست و محتواهای آسیب زننده در پی اصلاح این قانون هستند.

ایمی کلوبوچار در بیانیه خود گفت: «ما باید از شبکه‌های اجتماعی مطالبه‌گر باشیم. آنها بر حقوق مدنی و امنیت مردم آمریکا و دنیا و همچنین دموکراسی ما اثر می‌گذارند. مسئولیت پذیر کردن این پلتفرم‌ها در برابر تبلیغات و محتواهایی که به خشونت در دنیای واقعی ختم می‌شوند، حیاتی است و این قانون دقیقاً همین کار را انجام می‌دهد.»

منبع:

https://digiato.com/article/2021/02/06/%d8%b1%d9%88%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%db%8c-%d9%84%d8%a7%db%8c%d8%ad%d9%87-%d8%a7%d8%b5%d9%84%d8%a7%d8%ad-%d8%a8%d9%86%d8%af-%db%b2%db%b3%db%b0/

saqar بازدید : 28 یکشنبه 19 بهمن 1399 نظرات (0)

در این سیستم همگی خطوط تلفن به انتخاب شما ، در آغاز به این مرکز وصل شده و سپس توسط این مرکز استجابت ها صادر و یا برای پیگیری ها پدران موعد بندی اعلام می گردد . همچنین در صورت لزوم شما می توانید برای همگی تماس های رسیده ، تیکت و شماره پیگیری ، نیز ثبت و در اختیار مشتری پیمان دهید .

 

 

 

ارتباط مرکز تماس با سیستم های تلفنی سایر :

لازم به ذکر است ، بعد از طریق اندازی مرکز تماس ، این سیستم قابلیت اتصال به همگی سیستم های تلفنی موجود در بازار از جمله تلفن های دودمان کهن دربرگیرنده پاناسونیک و یا سیستم های پیشرفته ای مانندسیسکو ، آوایا ،  ایزبل و … را دارد .

 

امکانات مرکز تماس :

توسط مرکز تماس نه تنها شما می توانید هر گونه تماس ( صوتی ، تصویری و … )  call center چیست رسیده از مخاطبین خود را مدیریت کنید ، بلکه می توانید کارمندان تقسیم مرکر تماس را نیز به راستی مدیریت نمائید . این سیستم به شما امکان تعریف بی نهایت اپراتور را خواهد داد و سپس برای هر اپراتور یک اکانت برپایی نموده و اپراتور ها بدست این اکانت ها استجابت گوی مخاطبین خود می باشند .

 

اکانت بندی اپراتور ها این امکان را به مدیر کال سنتر می دهد تا کارائی اپراتور ها را به درستی حساب شده و گزارش های نموداری بسیاری شکیلی تهیه نماید .

 

گزارش های صادره در مرکز تماس : 

گزارش های رسیده از مرکز تماس می توانند شامل :   شمار تماس های رسیده هر کاربر ، شمار تماس های پاسخ داده شده بدست هر کاربر ، مدت زمان وابستگی دیتا شده به بر تماس ، مدت زمان پرکار بودن هر کاربر ، مدت سررسید استراحت کاربر ، مدت موعد آزاد و بی کار بودن یک کاربر و ده ها گزارش زیاد شکیل مدیریتی و به زبان فاسی را گرفتن ارائه کرد .

تعداد صفحات : 18

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 178
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 90
  • بازدید ماه : 320
  • بازدید سال : 2,990
  • بازدید کلی : 11,287