loading...
akhbar tecnolozh8
saqar بازدید : 29 سه شنبه 21 بهمن 1399 نظرات (0)

تعاریف بسیار زیادی برای مفهوم سئو ارائه شده است. احتمالاً نخستین و ابتدایی ترین ذکر این باشد که SEO نسخه کوتاهی شده ای از عبارت Search Engine Optimization است یعنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو.

https://avashtech.com/free-seo-advice/

ولی قصد اصلی سئو موتورهای جستجو نیستند بلکه قصد ما خوشنودی کاربر است. گوگل پروا ویژه ای به خوشنودی کاربران از نتایج جستجو دارد و کوشش میکند لغایت سایت هایی را در رتبه های بالا پیمان دهد که محتوای آنها برای کاربران رضایت تقسیم است. در نتیجه میتوان گفت در عمل SEO مخفف عبارت Search Experience Optimization یا بهینه سازی تجربه جستجو است.

 

برای کسب کامیابی در سئو باید بیش از هر چیز به خوشنودی oberlo کاربر توجه کنیم. خوشنودی کاربر از محتوای شما به عوامل متعددی پیوستگی دارد. ادبیات شما، کیفیت محتوا و اطلاعات ارائه شده، روش نمایش و ارائه محتوا، سرعت سایت، نمایش صحیح در موبایل، استجابت گویی به سوالات کاربران و بسیاری موارد سایر بر خوشنودی کاربران تاثیر گذار هستند.

 

برای فهم بهتر مفهوم سئو رهنمود میکنیم به صفحه سئو چیست مراجعه کنید.

 

چرا سئو بر موفقیت یک سوداگری تاثیرگذار است؟

طی چند سنه بازپسین دانش جستجو در میان تمام ملت دنیا رواج یافته و البته رونق به کارگیری تلفن های به اتفاق موجب شده الی دسترسی به اطلاعات نسبت به گذشته بسیار تند و ساده باشد. در حال حاضر روزانه neilpatel میلیاردها جستجو از طریق گوگل سپریدن میشود که بسیاری از آنها با قصد خرید کالا یا دسترسی به خدمات هستند.

 

اگر شما جایگاه مناسبی در نتایج جستجوی گوگل داشته باشید این کاربران به سایت شما وارد شده و اطلاعات تکمیلی از فرآورده یا خدمت شما اخذ میکنند. همین پروسه ساده موجب میشود که ارتباط بیشتری با ملت داشته باشید و شانس خویش را برای تبدیل آنها به مشتری افزایش دهید.

 

چرا سئو سایت برای ما مهم است

 

به عنوان نمونه انگار کنید که فردی به پیگیری خرید گوشی سامسونگ نوت 9 باشد، نخستین اقدام او احتمالا جستجوی همین عبارت در گوگل است. پس از جستجو لیستی از نتایج به کاربر نمایش داده میشود. سایت هایی که رتبه بالاتری در نتایج جستجو داشته باشند قاعدتا بخت بیشتری نیز برای ورود این فرد به سایت خویش خواهند داشت.

 

 به طور متوسط 32 درصد کاربران دسکتاپ و 24 درصد کاربران موبایل بر روی رتبه یک گوگل کلیک میکنند

پس از ورود کاربر به سایت پروسه تبدیل او به مشتری پیش درآمد میشود. حال انگاشت کنید که کاربر با موبایل وارد سایت شما شده ولی صفحات شما نمایش مناسبی در موبایل ندارند. احتمالا از سایت بیرون شده و گزینه دیگری را در گوگل انتخاب میکند. رفتار کاربران اثناء جستجو گرد از فاکتورهای مهم گوگل برای تعیین خوشنودی آنها از سایت شما خواهد بود.

 

در مجموع میتوان گفت هرچقدر شما جایگاه بهتری در نتایج جستجو داشته باشید کاربران اکثریت به سایت خویش جذب خواهید کرد و هرچقدر که بستر مناسب تری برای آنها فراهم کرده باشید نرخ تبدیل به مشتری افزایش خواهد یافت.

 

در جدیدترین الگوریتم گوگل BERT، گوگل قادر است لغایت قصد جستجو کاربران را درک کند و بهترین نتیجه را به او نشان دهد. این یعنی اگر بتوانید زبان کاربران را درک کنید و دقیقاً با این زبان با مخاطب خود پیوستگی پایدار کنید، بخت کسب جایگاه برتر برای شما اغلب هم میشود.

 

چرا تعلیم seo برای کل کسب‌و‌کارها سودمند است؟

برای کامیابی در سئو باید تکنیک ها و استانداردهای مرتبط با این پهنه را به خوبی بشناسیم. در حال آماده شرکت های بسیاری هستند که در مقوله تعلیم seo فعالیت کرده و به شما کمک میکنند لغایت جایگاه سایت خود را در نتایج جستجو ارتقا دهید. ولی آیا برون سپاری سئو کار راستی است؟ هم بله و هم نه!

 

قبل از تصمیم گیری این نکات را در نظر داشته باشید:

 

1- سئو سایت ارزان نیست

با پروا به چشم وهمچشمی بالا در فضای اینترنت معمولا کسب جایگاه در عبارات کلیدی ارزشمند شغل کاستی است. در نتیجه نرخ خدمات سئو هر روز بیشتر از گذشته میشود.

 

سئو ارزان نیست

 

در بسیاری از پروژه ها نمیتوان برآورد درستی از میزان موفقیت سایت داشت برآیند اینکه شما این هزینه را همراه با ریسک بالا می پردازید زیرا ممکن است فعالیت های این شخص یا شرکت نتایج باره عقیده شما را به همراه نداشته باشد.

 

2- گزینش کارآزموده سئو ساده نیست

افراد و شرکت های بسیاری در این گستره کار و جنبش میکنند که بررسی عملکرد میزان تخصص آنها برای شما دشوار است. ممکن است در جلسات اولیه اصطلاحات و عباراتی به شغل گرفته شود که برای شما آشنا نیست.

 

انتخاب رایزن سئو براساس توانایی

 

اگر ادب کافی در این گستره نداشته باشید نمیتوانید فرد پسندیده را گزینش کنید و در نتیجه سررسید و خرج زیادی را صرف خواهید کرد که شدنی است هرگز به کامیابی ختم نشود.

 

3- کامیابی در سئو زمان بر است

برای افرادی که به این پهنه تسلط ندارند فهم سئو دشوار است. بسیاری انگاشت میکنند که تکنیک هایی وجود دارد که با به کارگیری آنها میتوان در مدتی کوتاهی نتایجی جذاب توسط آورد. در حالیکه این تفکر از پای بست، اشتباه است. برای کامیابی در سئو نیازمند صبر و تلاش بسیار هستید.

 

آموزش سئو سررسید بر است

 

اگر فرهنگ و تجربه کافی در این گستره نداشته باشید شدیدا میتوانید عملکرد کارآزموده سئو را در بازه های زمانی کوتاه برآورد کنید. برای بازرسی بر روند اجرای پروژه بهتر است نزاکت خویش را در مقوله سئو افزایش دهید.

 

جمع بندی

 

بررسی این سه مورد به ما نشانه میدهد که حتی اگر سئو سایت را به فرد دیگری واگذار میکنیم باید خودمان دانش کافی در این گستره را داشته باشیم. زیرا عدم آشنایی با سئو مایه میشود که ریسک سرمایه گذاری شما بالا رفته و امکان نظارت بر عملکرد متخصص را نداشته باشید. اکنون که قرار است کل چیز را در باره سئو بدانیم چرا سئو سایت را خودمان برعهده نگیریم؟

 

چه زمانی خودمان سئو سایت را برعهده بگیریم؟

پاسخ به این سوال کمی دشوار است. زیرا کامیابی در سئو وابستگی سر راست با میزان چشم وهمچشمی در واژه ها قصد دارد. اگر پروژه شما پیچیده و پررقابت نیست با یادگیری سئو میتوانید به خوبی آن را اتمام دهید اما برای پروژه های کبیر شما نیازمند استفاد از تخصص و دانش کسان مطرح در این حوزه هستید. تعداد این کسان کم است در نتیجه هزینه ای که برای همکاری با شما اخذ میکنند زیاد بالاست.

 

در بعضی از پروژه ها نمیتوان به یک فرد متکی بود زیرا برای موفقیت در سئو نیازمند تولید محتوای اختصاصی و مستمر هستیم. سپریدن تمام فرآیندهای سئو نیازمند یک تیم توانمند و یکدست است در نتیجه حتی اگر از متخصصین این پهنه کمک بگیرید باید در این راه ساحل آنها باشید.

 

سئو محصول یک شغل تیمی است

 

متخصصین حرفه ای سئو عموما در مراحل گردآوری راهبرد اصول سئو در فرآوری محتوا

کلاف محتوا؛ پذیرش به سوالاتی در سئو محتوا، که داخل را کلافه می‌کند!

تا کنون 15 هزار نقطه نظر در سایت و آکادمی استجابت داده‌ایم. "کلافِ محتوا" پاسخ به سوالات پرتکرار سئو است که پیدا کردن جواب قطعی برای آن‌ها، شغل ساده‌ای نیست.

 و تصمیم گیری های مهم به شما کمک میکنند ولی پروسه های اجرایی مانند فرآوری درونمایه و لینک سازی باید بدست تیم دیگری در گردآور شما اتمام شود. اگر بخواهیم به یک جمع بندی کلی برسیم میتوان گفت:

 

1- برای پروژه های حقیر و کم رقابت مشارکت با متخصصین چیره دست سخت است زیرا خرج فوقانی برای ارائه خدمات گرفتن میکنند. تعلیم بهینه سازی سایت و اتمام آن توسط شما یا یکتا از کارمندان مسیر حل مناسبی برای این دست کمپانی ها خواهد بود.

 

2- برای پروژه های کبیر و پیچیده نیازمند تولید درونمایه و اتمام تکاپو های بسیاری هستیم در نتیجه تفویض آن به یک نفر یا شرکت ناممکن است. در این شرایط شما باید یک تیم داخلی ساختن دیتا و به خوبی آنها را آموزش دهید. در کناره کار و جنبش این افراد از مشاوره چیره دست یک متخصص نیز بهره مند شوید.

 

بهترین مرجع برای تعلیم سئو سایت چیست؟

سئو مفهومی مفصل و البته پیچیده است. برای سئو سایت شما باید تکنیک ها و مفاهیم بسیاری را یاد بگیرید. سایت های آموزشی و مراجع معتبر به شما کمک میکنند الی دانش خود را این پهنه افزایش داده و تکنیک های مختلفی را فرا بگیرید. اما اگر عبارت “آموزش سئو سایت” را در گوگل جستجو کنید با جنجال از مقالات و منابع گوناگون روبرو خواهید شد که در برخی موارد در تناقض با یکدیگر هستند.

 

تنوع منابع آموزشی و تفاوت گفته ها مایه سردرگمی شما خواهد شد، نتیجه این سردرگمی میتواند صرف زمان و هزینه زیاد بدون کسب نتیجه باشد. برای آنکه بتوانید گذرگاه واقعیت را در تعلیم سئو سایت انتخاب کنید مراحل ذیل را دنبال کنید:

 

1- تعلیم سئو مبتدی (آشنایی با اصطلاحات رایج سئو)

در هر گستره تخصصی که وارد بشوید با ازدحام از عبارات و واژگان جدید مواجه خواهید شد، سئو نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای آنکه اثناء مطالعه یک نوشتار یا کتاب آموزش سئو دچار سردرگمی نشوید باید این اصطلاحات را بشناسید. بعضی از این واژگان سئو کلاه سفید، سئو کلاه سیاه و الگوریتم های گوگل هستند.

 

آموزش واژگان سئو

 

آکادمی بخشی را به نام کلمه نامه سئو فراهم کرده است که در آن مهمترین و کاربردی ترین عبارات را به شما شناسایی میکند. پیشنهاد میکنیم در قدم اول به کلمه نامه سئو مراجعه کرده و عبارات و اصطلاحات این پهنه را مرور کنید. هرکجا عبارت جدیدی به گوش شما خورد که معنی آن را نمیدانید دوباره به این دسته مراجعه کرده و جستجو کنید. با این کار سئو نوآموز را به طور کامل یاد میگیرید و آماده هستید تا وارد مرحله پس (و مهم تر!) سئو شوید.

 

2- آموزش SEO پیشرفته (مطالعه کتاب های تعلیم در پهنه سئو)

مطالعه مقالات اینترنتی میتواند تکنیک های جذابی را در گستره سئو به شما تعلیم دهد اما در این مقالات مسیر یادگیری برای شما مشخص نشده است. اغلب مقالات آموزش سئو تمرکز خویش را بر یک دامنه یا تکنیک خاص پیمان میدهند و برای افرادی که دقیقا در همان مرحله هستند پسندیده خواهند بود.

 

برای شروع یادگیری سئو بهترین شیوه مطالعه کتاب های تخصصی در این دامنه است. زیرا کتاب علاوه بر ارائه محتوای آموزشی گذرگاه یادگیری را نیز پیش بینی میکند. پیوستگی مطالب و یادگیری منظم موجب میشود که مبتلا سردرگمی یا تناقض نشوید.

 

البته دسترسی به کتاب های تعلیم سئو و تشخیص میزان اعتبار و کارایی آنها پیشه ساده ای نیست. به همین انگیزه در آکادمی فضایی را پیش بینی کرده ایم که در آن به معرفی کتاب های سودمند در پهنه تعلیم سئو خواهیم پرداخت. این کتاب ها در بخش بندی های مختلف قرار داده شده و توضیحات مختصری از محتوای آنها در پسندیدن شما قرار گرفته است. با مراجعه به کتابخانه سئو میتوانید به این منابع ارزشمند دسترسی داشته باشید و نزاکت سئو خویش را از مبتدی به چیره دست برسانید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 178
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 34
  • بازدید ماه : 225
  • بازدید سال : 2,895
  • بازدید کلی : 11,192