loading...
akhbar tecnolozh8
saqar بازدید : 48 سه شنبه 28 مرداد 1399 نظرات (0)

نکات مهم مدیریت پیج اینستاگرام:

در بحث مدیریت اینستاگرام به چه نکاتی باید پروا کرد؟

 

ایجاد محتوای ارزشمند و جذاب برای پیج اینستاگرام

افزایش فالوورهای هدفمند و باکیفیت

افزایش منازعه مخاطب با صفحه ایستاگرام

ایجاد رابطه برپا با مخاطبان

 افزایش لایک، بازدید ویدیو و کامنت کاربران با به کارگیری گیمیفیکیشن و دیگر طریق های کاربردی

افزایش اخطار از برند شما (برندینگ)

تبلیغات محصولات و خدمات شما در صفحات متناسب با مقوله تکاپو شما

تدوین و اجرای کمپین های تبلیغاتی در اینستاگرام

استفاده صحیح و چیره دست از هشتگ ها

بردن پست مورد عقیده در تاپ هشتگ و اکسپلور

مشخص کردن بهترین موعد انتشار پست ها

پاسخ گویی مناسب به کامنت ها و دایرکت

ایجاد سوالات جذاب در استوری و ستیز اغلب مخاطبان با پیج شما و پاسخگویی پسندیده به کاربران

ایده پردازی اختصاصی برای پیج و اجرا برای کمک به رشد هرچه تند تر پیج

و در همه مدیریت یکپارچه پیج اینستاگرام

چرا ایران مایند را برای مدیریت اینستاگرام خود گزینش کنیم؟

 

نظم و مسئولیت پذیری جز احد از مهمترین فاکتور ها برای اتمام خدمات دیجیتال مارکتینگ و به خصوص مدیریت اینستاگرام است.

– ما در ایران مایند کلیه کار و جنبش های مربوط به مدیریت پیج اینستاگرام از برنامه ریزی الی فرآوری محتوا و کار و جنبش های ادمینی را به چهره منظم و بر اساس برنامه اتمام میدهیم.

– به چهره همیشگی با شما در ارتباط هستیم و حمایت شما قطع نمیشود.

– پایبند هستیم نهایت سعی خویش را برای مدیریت پیج اینستاگرام شما اتمام دهیم.

– در هر زمانی حتی شب عید نوروز ادمین اینستاگرام به تکاپو خویش پیوسته می دهد.

مدیریت اینستاگرام به چهره چیره دست بدست یک شخص شدنی نیست؛ ما برای اتمام امور پیج از یک تیم با تجربه شامل ادمین اینستاگرام، فرآوری کننده محتوا، گرافیست و ادیتور، عکاس و فیلمبردار، تبلیغ نویس و… بهره‌گیری میکنیم.

یکی از راه های اطمینان از عملکرد یک مجموعه داشتن مجموعه ای از مشتریان خوشنود است، به لطف خدا الی به امروز اکثر مشتریانی که با ما مشارکت داشته اند از تکاپو ما رضایت داشته اند، در ادامه ویدیو مصاحبه با بعضی از این عزیزان را مشاهده میفرمایید.

 

 

نظرات بعضی از مشتریان ایران مایند

نظر آقای موسوی، مدیر فروشگاه کوماتسو ۱۴ درباره همکاری با ایران مایند

 

 

همانطور که تماشا میفرمایید بر پایه فرمایش آقای موسوی بعد از گذشت حدود سه ماه از مدیریت پیج اینستاگرام ایشان بدست گروه ایران مایند، گواه افزایش ۹ هزار نفری فالوور های راستین پیجشان و به تبع آن رشد ۳ تساوی شمار مشتری هایشان بودیم.

 

 

 

نظر آقای امیریان، مدیر مجموعه آی اس مهاجرت در ارتباط با مشارکت با ایران مایند

 

 

 

 

ادمین چیره دست اینستاگرام یا ربات اینستاگرام؟!

یکی از سوالاتی که این روز ها بسیار از ما پرسیده می شود این است که آیا می شود از ربات های اینستاگرام برای افزایش فالوور استفاده کرد؟ استجابت کلی خیر است!

دلایل آن هم کاملا مشخص است، مهم ترین علت آن ممنوعیت این پیشه توسط قوانین جدید اینستاگرام است و اگر پیجی خلاف این قوانین عمل کند پس از گرفتن آگاهی شدنی است پیج برای دائم بسته شود!

ما در ایران مایند برای حل این مسئله یک مسیر حل عملی داریم و آن هم کار و جنبش ادمین اینستاگرام روی پیج به جای به کارگیری ربات است! گرد از تکاپو های ادمین اینستاگرام این است که یومیه به طور مرتب چند مرتبه به پیج سر می زند و در هر مراجعه علاوه بر استجابت به کامنت ها و دایرکت ها، به تکاپو های مربوط به افزایش فالوور اینستاگرام هم می پردازد.

البته کیفیت فالوور های جذب شده توسط ادمین اینستا به مراتب زیاد بالاتر از ربات است چون ادمین اینستاگرام با دقت و وسواس فالوور ها را انتخاب میکند بنابر این در بین آن ها فالوور فیک وجود ندارد؛ کاری که هیچ رباتی نمیتواند انجام دهد!

saqar بازدید : 46 یکشنبه 29 تیر 1399 نظرات (0)

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,آیفون ۲۰۲۰
طبق گزارش جدید اپل تصمیم دارد در آیفون ۲۰۲۰ یک دوربین سه بعدی نصب کند. 

به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، منابعی آگاه فاش کرده اند آیفون ۲۰۲۰ مجهز به سیستم دوربین ۳ بعدی است که سبب می شود تصاویر از نمایشگر بیرون دیده شود.

 

این سیستم با استفاده از لیزر کاری می کند تا پالس های نور از اشیا بیرون بجهند و  میزان مسافت تا شی واقعی را اندازه می گیرد. این تکنیک «زمان پرواز» نامیده می شود.

 

گزارش جدید حاکی از آن است که با کمک طراحی مذکور می توان جلوه های ویژه جدیدی برای ویدیو و عکس  فراهم کرد. علاوه بر آن قابلیت های واقعیت افزوده دستگاه را نیز ارتقا می دهد. اپل سعی دارد در آپدیت بعدی iOS این قابلیت ها را ارائه کند.

 

البته این خبر چندان تازه نیست. اخبار درباره دوربین سه بعدی اپل نخستین بار در سال ۲۰۱۷ میلادی فاش شد و قرار بود در آیفون ۱۱ عرضه شود.  در همان زمان این شرکت حق امتیاز اختراعی برای این فناوری ثبت کرد.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11049187.html

saqar بازدید : 48 یکشنبه 29 تیر 1399 نظرات (0)

 

بسیاری از میلیاردرهای جهان ثروت‌شان را از صنعت تکنولوژی به‌دست آورده‌اند. نکته جالب توجه اما آن است که اغلب این میلیاردرها، بنیان‌گذاران و مدیران استارت‌آپ‌های موفق هستند و دهه سوم یا چهارم عمرشان را می‌گذرانند. البته همه میلیاردرهای دنیای تکنولوژی هم جوان نیستند و به‌عنوان نمونه دو نفر از ثروتمندترین مردان جهان یعنی جف بزوس و بیل گیتس در دهه ششم یا هفتم زندگی خودشان هستند. 

حتی لری الیسون بنیان‌گذار شرکت اوراکل هم وقتی به جمع میلیاردرها پیوست، ۴۹ ساله بود. با این حال اما همچنان شرکت‌های بزرگی مانند Airbnb، ByteDance شرکت مادر TikTok و غول شبکه‌های اجتماعی جهانی یعنی فیس‌بوک را مدیران جوان اداره می‌کنند.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,

جوان‌ترین میلیاردرهای دنیای تکنولوژی جان کالیسون(سمت چپ) و پاتریک کالیسون (سمت راست) دو برادر بنیانگذار شرکت Stripe در دفتر مرکزی این شرکت

 

درحال‌حاضر بیش از ۵۰ یا ۶۰ نفر از افراد حاضر در فهرست میلیاردرهای دنیا، از فعالان صنعت تکنولوژی هستند. این تعداد اما با ورود مدیران جوان استارت‌آپ‌های موفق، به تدریج درحال افزایش است. ایوان اشپیگل و بابی مورفی بنیان‌گذاران شرکت Snap پیش از رسیدن به ۳۰ سالگی توانستند وارد باشگاه میلیاردرها شوند. جالب اینکه درحال‌حاضر هم اشپیگل تنها میلیاردر زیر ۳۰ سال این فهرست است که ثروتش را خودش به‌دست آورده. با این همه مارک زاکربرگ که در ۲۳سالگی توانست عنوان جوان‌ترین میلیاردر دنیا را به خودش اختصاص بدهد، همچنان در فهرست جوان‌ترین میلیاردرهای جهان قرار دارد.

 

با این همه نمی‌توان گفت که جوان بودن شرط لازم برای موفقیت و ثروتمند شدن در دنیای تکنولوژی است. لری الیسون بنیان‌گذار شرکت بزرگ اوراکل که درحال‌حاضر ارزش دارایی‌های خالص او به بیش از ۵۸ میلیارد دلار می‌رسد، در ۴۹ سالگی توانست به فهرست میلیاردرهای دنیای تکنولوژی راه پیدا کند. ایلان ماسک و مگ وایتمن هم در دهه چهل ز‌ندگی‌شان وارد این فهرست شدند.

 

با این همه اما براساس فهرست سالانه مجله فوربس از میلیاردرهای دنیا که به تازگی منتشر شده است، این روزها بعضی از بزرگ‌ترین یا جالب‌ترین شرکت‌های تکنولوژی را میلیاردرهای ۲۰ یا ۳۰ ساله اداره می‌کنند. این فهرست نشان می‌دهد که ۲۸ نفر از جوان‌ترین میلیاردرهای دنیا در صنعت تکنولوژی فعالیت دارند.

 

جان کالیسون، ۲۹ ساله: او همراه با برادرش پاتریک، یازده سال پیش شرکت Stripe را که در زمینه نرم‌افزارهای پرداخت فعالیت می‌کند، تاسیس کرده‌اند. حالا اما ارزش دارایی‌های خالص او به ۱/ ۲ میلیارد دلار می‌رسد.

 

ایوان اشپیگل، ۲۹ ساله: او هم‌ بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت معروف Snap است که در حوزه شبکه‌های اجتماعی و تولید دوربین فعالیت می‌کند. ارزش خالص دارایی‌های او برابر ۱/ ۲ میلیارد دلار است.

 

پاتریک کالیسون، ۳۱ ساله: او برادر بزرگ‌تر جان، هم ‌بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت Stripe است که مثل برادرش ۱/ ۲ میلیارد دلار دارایی خالص دارد.

 

بابی مورفی، ۳۱ ساله: او هم ‌بنیان‌گذار و مدیر ارشد تکنولوژی شرکت Snap است و میزان دارایی‌های خالص او به ۱/ ۲ میلیارد دلار می‌رسد.

 

جیهان وو، ۳۴ ساله: هم بنیان‌گذار و رئیس هیات‌مدیره Bitmain Technologies که بزرگ‌ترین شرکت استخراج رمزارز در کشور چین به حساب می‌آید، ۵/ ۱ میلیارد دلار دارایی خالص در اختیار دارد.

 

کریس وانستراث، ۳۴ ساله: او هم بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت GitHub است که شبکه اجتماعی ویژه توسعه‌دهندگان نرم‌افزار است. این شرکت توسط مایکروسافت خریده شده است. میزان دارایی‌های خالص او به ۲/ ۲ میلیارد دلار می‌رسد.

 

پاول دوروف، ۳۵ ساله: او بنیان‌گذار اپلیکیشن پیام‌رسان محبوب تلگرام است که بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی روسیه به‌نام VK را هم راه‌اندازی کرده است. میزان دارایی‌های خالص او برابر ۷/ ۲ میلیارد دلار است.

 

داستین موسکوویتز، ۳۵ ساله: او یکی از بنیان‌گذاران شبکه اجتماعی بزرگ فیس‌بوک است. او فیس‌بوک را ترک کرد تا شرکت مدیریت فضای کاری Asana را راه‌اندازی کند و درحال‌حاضر مدیرعامل این شرکت است. حجم دارایی‌های خالص او به ۱/ ۱۱ میلیارد دلار می‌رسد.

 

مارک زاکربرگ، ۳۵ ساله: او هم بنیان‌گذار و مدیرعامل بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان یعنی فیس‌بوک است و درحال‌حاضر ارزش دارایی‌های خالص او به ۳/ ۶۲ میلیارد دلار می‌رسد.

 

کوین سیستروم، ۳۶ ساله: بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق شبکه اجتماعی محبوب اینستاگرام که در سال ۲۰۱۲ توسط فیس بوک خریداری شد، درحال‌حاضر ۴/ ۱ میلیارد دلار دارایی خالص دارد.

 

بیل لیو، ۳۶ ساله: مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره شرکت Royole که در زمینه تولید نمایشگرها و حسگرهای انعطاف‌پذیر مورد استفاده در دستگاه‌هایی مانند موبایل‌های تاشو، فعالیت می‌کند. میزان دارایی‌های خالص او برابر ۷/ ۱ میلیارد دلار است.

 

ژانگ ییمینگ، ۳۶ ساله: او رئیس هیات‌مدیره شرکت ByteDance است؛ یک شرکت چینی تولیدکننده محتوا که شرکت مادر اپلیکیشن محبوب TikTok هم هست. میزان دارایی‌های خالص او برابر ۲/ ۱۶ میلیارد دلار است.

 

 

ناتان بلچارزیک، ۳۷ ساله: او هم بنیان‌گذار و مدیر ارشد استراتژی شرکت بزرگ Airbnb است که به‌خاطر اجاره موقت و کوتاه مدت خانه و اماکن اقامتی در سراسر دنیا شناخته می‌شود. او ۷/ ۳ میلیارد دلار دارایی خالص در اختیار دارد.

 

رایان گریوز، ۳۷ ساله: او اولین کارمند تمام‌وقت و اولین مدیرعامل شرکت اوبر است. گریوز درحال‌حاضر مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری Saltwater Capital است و میزان دارایی‌های خالص او به ۶/ ۱ میلیارد دلار می‌رسد.

 

درو هوستون، ۳۷ ساله: او هم بنیان‌گذار و مدیرعامل پلت‌فرم محبوب به اشتراک‌گذاری فایل در فضای ابری یعنی Dropbox است و میزان دارایی‌های او برابر ۳/ ۲ میلیارد دلار است.

 

دنیل ای‌کی، ۳۷ ساله: بنیان‌گذار شرکت پخش آنلاین موسیقی Spotify دارایی‌‌های خالصی برابر ۲/ ۲ میلیارد دلار دارد و درحال‌حاضر مدیرعامل این شرکت هم هست.

 

برایان آرمسترانگ، ۳۷ ساله: بنیان‌گذار و مدیرعامل Coinbase است که پلت‌فرمی برای معاملات رمزارزهاست و ارزش دارایی‌های خالص او برابر ۳/ ۱ میلیارد دلار است.

 

چنگ وی، ۳۷ ساله: او بنیان‌گذار و مدیرعامل پلت‌فرم تاکسی‌یاب اینترنتی معروف Didi Chuxing در کشور چین است و میزان دارایی‌های او به ۲/ ۱ میلیارد دلار می‌رسد.

 

بینی بانسال، ۳۸ ساله: بنیان‌گذار بزرگ‌ترین سایت تجارت الکترونیکی هندوستان یعنی Flipkart درحال‌حاضر یک میلیارد دلار دارایی دارد. او تا ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ مدیرعامل این شرکت هم بود، اما در آن زمان به‌دلیل اتهامات جدی مربوط به سوءمدیریت، از این سمت کناره‌گیری کرد.

 

سو هوآ، ۳۸ ساله: بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت Kuaishou  یک اپلیکیشن به اشترا‌ک‌گذاری گیف و ویدئو است. میزان دارایی‌های خالص او به ۹/ ۲ میلیارد دلار می‌رسد.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11049356.html

saqar بازدید : 36 شنبه 31 خرداد 1399 نظرات (0)

قدم اول: دانلود و نصب XAMPP

قدم اول نصب نرم اسباب XAMPP است. بعد از دانلود فایل آن را مفتوح کنید لغایت برنامه در حالت نصب قرار بگیرد. اگر که بر روی رایانه خود از آنتی ویروس بهره‌گیری می‌کنید پیغامی مانند به تصویر ذیل گرفتن می‌کنید.

 

question- طراحی سایت وردپرس

در چهره استفاده از آنتی ویروس این پیام را می‌بینیم

در جواب این پیغام بر روی گزینه Yes کلیک کنید. بعد از کلیک کردن بر روی Yes با تصویر ذیل مواجه می‌شوید. با دید این تصویر در ابتدای راه نصب XAMPP قرار دارید.

 

xampp setup- آغاز فرآیند نصب 

شروع پروسه نصب زمپ

برای ادامه فقط بس است بر روی Next کلیک کنید. در مرحله بعدی باید اجزاء برنامه برای نصب را برگزیدن کنید. برای نصب وردپرس روی لوکال هاست فقط به دو گزینه MySQL و phpMyAdmin احتیاج دارید – تیک این دو گزینه را فعال کنید.

 

DB- طراحی سایت وردپرس

علامت زدن mysql و phpmyadmin

از آن جایی که به اجزای سایر برنامه نیازی نیست بعد تیک گزینه‌های باقی مانده را غیرفعال کنید. در نهایت بر روی Next کلیک کنید. در مرحله بعدی می‌توانید پوشه‌ نصب نرم افزار را انتخاب کنید. پیشنهاد می‌کنیم از پوشه قبل فرض بهره‌گیری کنید و بدون تغییر به مرحله بعدی بروید – بر روی Next کلیک کنید.

 

choose folder- ایجاد وبسایت وردپرسی

انتخاب پوشه نصب نرم افزار

بعد از این مرحله با این سوال مواجه می‌شوید که آیا منظور دارید Bitnami را هم نصب کنید؟ برای ایجاد وبسایت وردپرسی روی لوکال هیچ نیازی به این برنامه نیست. پس تنها تیک این گزینه را غیرفعال کنید و به مرحله بعدی بروید.

 

next session- قدم بعدی

تایید و رفتن به مرحله بعدی

با کلیک بر روی Next نرم اسباب برای ساخت سایت با وردپرس آماده است.

 

ready to install- حاضر نصب

زمپ شما حاضر نصب شد

بسته به نیرو کامپیوترتان نصب نرم اسباب چند دقیقه‌ای درازا می‌کشد.

 

loading to install- حاضر نصب 

صرف مدت زمانی برای نصب

بعد از پایان نصب نرم افزار می‌توانید با باز کردن Control Panel برنامه را اجرا کنید.

 

finish install- اتمام مراحل نصب 

اتمام مراحل نصب

تا به اینجای پیشه تنها XAMPP را نصب کرده‌اید.

 

قدم دوم: شروع XAMPP و تست سرور

قدم دوم آغاز شغل XAMPP و آزمایش سرور است. برای نصب XAMPP و وردپرس به دو گزینه اصلی احتیاج دارید:

 

ApaMySQL

Apache

برای شروع پیشه این دو گزینه باید از مهار پنل XAMPP روی گزینه Start کلیک کنید.

 

play- ساخت سایت با وردپرس

فعال کردن دو گزینه mysql و phpmyadmin

بعد از شروع شغل این دو گزینه، می‌توانید ببینید که رنگ آن‌ها به سبز تغییر کرده است. این به معنی پرکار بودن هردوی این ماژول‌ها است.

حال وقت آن است که ببینید لوکال هاست‌تان به راستی شغل می‌کند یا نه. برای این پیشه کافی است با به کارگیری مرورگر به آدرس http://localhost/ بروید. اگر تا به اینجای شغل همه چیز را طبق تعلیم قبل رفته باشید،  حتما وارد پیشخوان زمپ شده‌اید. حال بستر طراحی سایت وردپرس برایتان محیاست. این گوی و این میدان!

 

قدم سوم: افزودن فایل‌های وردپرس

در ساخت سایت با وردپرس روی لوکال هاست با به کارگیری XAMPP قدم بعدی اضافه کردن فایل‌های وردپرس است. برای این کار، آغاز باید آخرین نسخه وردپرس را از wordpress.org آن دانلود کنید.

بعد از دانلود فایل‌های وردپرس در محیط ویندوز به راه نصب XAMPP بروید. از آن جایی که ما راه پیش‌فرض نصب را تغییر نداده‌ایم بعد باید به C://xampp بروید. در این پوشه به تعقیب htdocs بگردید.

 

htdocs- محل نصب زمپ

محل نصب و راه‌اندازی

در این پوشه یک پوشه جدید برای سایت خویش ایجاد کنید. اسم این پوشه در لینک لوکال هاست‌تان نما می‌شود. آموزش طراحی سایت با وردپرس برای نمونه اگر نام پوشه را testsite انتخاب کنید با به کارگیری لینک http://localhost/testsite به سایت خود دسترسی دارید. پس از ایجاد این پوشه باید فایل ZIP نصب وردپرس را در آن از حالت فشرده سازی خارج کنید.

saqar بازدید : 40 شنبه 31 خرداد 1399 نظرات (0)

به آینده شغلی که دارید، اندیشه کرده¬اید؟ پیشه شما چند سالشه؟ کار شما و مهارت و تخصصتون الی چندسال دیگه توانا به رفع نیازهای جامعه است؟ تو دنیای تغییرات سریع، آیا پیشه شما زنده خواهد ماند؟

در دانشگاه‌های دیکین و گریفیث استرالیا، مطالعاتی در ارتباط با مشاغل آینده صورت گرفته است و به 100 عنوان شغلی که بعدها اقتصاد جهانی شکل خواهند گرفت، اشاره شده است. از عنوان‌های عجیب این لیست 100 تایی می‌توان به مشاغل نوستالژیست، طراح زیست گاه های فرازمینی، برنامه‌ریز رباط دستیار کودک اشاره کرد. براساس این تفاسیر و با پروا به جایگاه متزلزل بسیاری از مشاغل در سیر دگرگونی فناوری، لازم است به آن‌دسته از مشاغلی که ماهیت فکری و مهارت‌آموزی بیشتری دارند اهمیت دیتا شود، چراکه با مهارت‌آموزی، فرصت اکثریت برای اشتغال ایجاد می‌شود.

در ذیل به چند نکته کوچک از گزارش ارائه شده، اشاره می شود.

سه نیروی کلیدی، آینده شغلی را شکل خواهند داد:

1- اتوماسیون (سازی): ماشین های زیاد باهوش که فعالیت های انسانی بیشتری اتمام میدهند.

2- جهانی سازی: نیروی کار، جهانی می شود.

3- همکاری: بسیاری از مشاغل و بسیاری از کارفرمایان در یک موعد با یکدیگر مشارکت خواهند کرد.

در بازار شغلی آینده، انطباق پذیری، انعطاف پذیری و قابلیت های کارآفرینی از اهمیت فزاینده ای برخوردار است. این فرمایش به علت افزایش سرعت تغییرات ناشی از ابتکار در تکنولوژی می باشد. جهانی شدن سبب افزایش احتیاج به کارگران برای سپریدن کارهای حقیر و کبیر می شود و کارگران به توانایی لازم برای بررسی به پیشه از دست دیتا خویش و ایجاد شغل برای خود در فضای دیگری نیاز خواهند داشت.

آگاهی از دامنه دیجیتال به عنوان یک استحقاق بنیادی برای نیروی کار مطرح خواهد بود. و این فرمایش می بایست به عنوان یک مولفه اصلی در سامانه آموزشی باره توجه قرار گیرد. این آموزش ها از لحاظ محتوی و طریق انتقال از موضوعات تخصصی حیطه فناوری اطلاعات و علوم رایانه و تکنولوژی مستقل هستند. می طاقت گفت به عنوان یک چیرگی بنیادین در کناره خواندن، نوشتن و محاسبات مطرح می شوند.

این گزارش سعی در ارائه تصویری از دنیای آینده و آگاهی بخشی و برپایی آمادگی برای بازار شغل را مدنظر دارد.

 

همچنین محققان آزمونی طراحی کرده اند که با پروا به پاسخ های شما به سوالات آن آزمون، پیشه آینده شما قبل بینی می شود.   برای رجوع به این آزمون و در ضمن نگریستن متن کامل گزارش می­توانید به لینک های پایین مراجعه نمائید:

منبع:  http://utstpark.ir/future-jobs/

saqar بازدید : 40 شنبه 31 خرداد 1399 نظرات (0)

برترین‌ها -حسین علی پناهی: شاید قبل بینی دقیق اینکه هفته آینده چه اتفاقاتی رخ می‌دهد نیز زیاد دشوار و در حد غیرممکن خواهد بود، چه برسد به این که در باره یک دهه یا یک سده دیگر صحبت کنیم. اما بر بنیاد شرایط کنونی و روندی که در پیش داریم دستکم می‌توانیم شکلی که چهان در اواخر سده بیست و یکم خواهد داشت را به صورت چکیده در ذهنمان متصور شویم. زمانی که قرار است سال ۲۰۹۹ جشن گرفته شود دنیایی که در ادامه مطلب برای شما ترسیم می‌کنیم به درستی پیوسته است.

 

۱-در سال ۲۰۲۲ هند به پرجمعیت‌ترین مملکت گیتی تبدیل خواهد شد

 

مدت موعد زیادی است که چین عنوان پرجمعیت‌ترین مملکت گیتی را در گزین کردن دارد، اما با روندی که الان در پیش است نباید انتظار داشت که دستور فرمایی یکجانبه آن‌ها در این عرصه دوام زیادی داشته باشد. یک مطالعه جامع بدست سازمان ملل در سال ۲۰۱۵ در باره جمعیت عالم پرتو می‌داد که در کمتر از یک دهه آینده، هند جای چین را به عنوان پرجمعیت‌ترین مملکت گیتی خواهد گرفت. ابتدا تصور بر این بود که چنین اتفاقی در سنه ۲۰۲۸ رخ می‌دهد، ولی تلاش‌های بی وقفه مردان و نسوان این مملکت در فرزندآوری نشانه داده که شاید این رویداد کبیر زودتر نیز رخ بدهد.

 

اتفاقات باورنکردنی که تا سال 2100 در دانشمند خواهد افتاد

 

همچنین این مطالعه نشانه می‌دهد که ایالات متحده در اسل ۲۰۵۰ سایر سومین مملکت پرجمعیت دانشمند نخواهد بود و نیجریه جای آن را خواهد گرفت و به راستی در سنه ۲۰۵۰ نیمی از زادو ولد‌های عالم در قاره آفریقا رخ خواهند داد.

 

این اتفاقات باعث خواهد شد که جمعیت کره زمین به شکل سرسام آوری افزایش یابد. بدین ترتیب در سال ۲۰۵۰ باید منتظر کره زمینی باشیم که ۹.۷ میلیارد نفر انسان گرسنه را در خود جای دیتا است و در پایان سده بیست و یکم این عدد به ۱۱.۲ میلیارد نفر خواهد رسید. این اعداد باورکردنی نیستند به خصوص وقتی که دریابید در سنه ۱۹۰۰ تنها ۱.۶ میلیارد انسان بر روی کره زمین حیات می‌کردن و در پهنا تنها دو سده ۹.۶ میلیارد تن به این شمار اضافه خواهد شد.

۲- در اوایل دهه ۲۰۳۰ روی بهرام خواهیم بود

 

از سال‌های دهه ۱۹۷۰ سایر به مریخ سفری نداشته ایم، اما این سوژه چندان جای نگرانی نیست. ما اکنون قصد دیگری را تعقیب می‌کنیم و آن قدم قراردادن یا روی بهرام است و این رویا بزودی پژوهنده خواهد شد، زیرا سازمان‌های زیاد زیادی در حال پیشه بر روی این پروژه جاه طلبانه هستند و پیشرفت‌های شکوهیدن نیز داشته اند. در ۳۰ آگوست سنه ۲۰۱۱، ده سازمان فضایی از سراسر جهان یک گروه مشترک فضایی ساختن دادند تا برنامه هایشان برای دیدار از سیاره احمر را با هم در وسط بگذارند.

 

اتفاقات غیر قابل باور که لغایت سنه 2100 در جهان خواهد افتاد

 

امید بر این است که در اواسط دهه ۲۰۳۰ بتوانیم پای بر خاک بهرام بگذاریم. الان برنامه ریزی‌ها بر این است که این شغل به یگانه از این دو طریق انجام بگیرد: ارسال کردن مجدد فضانوردان به ماه یا اینکه یک ماموریت انسانی را نخست به نزدیکترین ستاره سپریدن دهند. هر کدام از این راه‌ها به فضانوردان کمک خواهد کرد که فناوری لازم برای پای قراردادن یا بر این سیاره‌های سنگی را فراهم کرده و پیش درآمد با ماموریت‌های رباتیک وارد مریخ شد. در پیوسته نیز رفتن فضانوردان به بهرام فراهم خواهد شد. قصد پایانی تمرکز بر روی مریخ به عنوان یک خانه جدید برای انسان‌ها خواهد بود، چه زمین هنوز شرایط نکویی داشته باشد و یا خیر.

۳- یخ شمالگان در قطب شمال در سنه ۲۰۳۷ تقریباً محو خواهد شد

 

وقتی که به قطب شمال فکر می‌کنید بدون شک یخ فراوان اولین چیزی است که به ذهنتان خطور خواهد کرد. ولی باید بدانید که این تفکر مدت سررسید زیادی دوام نخواهد داشت، زیرا قطب شمال به زودی و در طی چند دهه آینده از یخ خالی خواهد شد.

 

بر اساس پژوهشی که نتایج آن در سنه ۲۰۰۹ به چاپ رسیده است سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ یخ‌های قطب شمال بیشترین میزان از بین رفتن را داشته اند و با سرعتی که الان آب شدن یخ‌های قطبی در پیش گرفته در سنه ۲۰۳۷ هیچ یخی در این ناحیه باقی نخواهد ماند.

 

اتفاقات باورنکردنی که الی سال 2100 در عالم خواهد افتاد

 

بر بنیاد محاسباتی که در این تحقیقات اتمام گرفته در سال ۲۰۰۹ بیش از ۴.۶ میلیون کیلومتر چهارگوش یخ در شمالگان وجود داشه که در سال ۲۰۳۷ این مقدار به ذیل یک میلیون متر مکعب یا تقریباً صفر خواهد رسید. در این مطالعه به این نکته که چه زمانی این یخ‌ها به طور کامل محو می‌شوند اشاره‌ای نشده است و امیدواریم که این رویداد هیچوقت رخ ندهد، زیرا در این صورت به شدت به زحمت خواهیم افتاد.

۴- هوش مصنوعی در سنه ۲۰۴۰ به اندازه‌ی انسان و در سنه ۲۰۶۰ باهوش‌تر از انسان خواهد بود

 

در سال‌های پسین هوش مصنوعی زیاد باهوش‌تر و پیشرفته‌تر از پیش شده است، ولی هنوز نتوانسته به باهوشی انسان برسد هر چند فاصله زیادی نیز با ما ندارد. با این هستی بدون حضور انسان که اطلاعات را به آن منتقل نماید، هوش مصنوعی در حال حاضر هیچ ندارد. البته با توجه به سرعتی که هوش مصنوعی در پیشرفت کردن گرفته است دیری نخواهد پایید که به اندازه ما باهوش شده و حتی از ما نیز جلو خواهد زد. بر بنیاد محاسبات کارشناسان این حوزه، هوش مصنوعی در سال ۲۰۴۰ به اندازه‌ی انسان باهوش خواهد بود.

 

اتفاقات غیر قابل باور که الی سنه 2100 در دانشمند خواهد افتاد

 

این محاسبات بر پای بست، گفته‌های کارشناسان و در عقیده گرفتن قانون مور انجام شده که با پروا به آن کامپیوتر‌ها هر سنه قدرتشان را دو برابر سال گذشته خواهند نمود؛ بنابراین در سال ۲۰۴۰ به چنان پیشرفتی دست خواهند یافت که هوششان با هوش انسان تساوی خواهد کرد و ترسناک‌تر این که در سال ۲۰۶۰ هوش انسان را نیز جا خواهند گذاشت. البته هنوز خوب بودن یا بد بودن هوش مصنوعی در گستره گزین کردن ماست و خودمان می‌توانیم تعیین کنیم که هوش مصنوعی آینده «Wall-E» باشد یا «Skynet».

۵-هنگ کنگ و ماکائو در سنه ۲۰۵۰ سایر مستقل از چین نخواهند بود

 

بسته به این که در کجای چین حیات می‌کنید ممکن است قوانین و حکومتی که بر شما مسلط است متفاوت باشد. به همین دلیل است که هنگ کنگ و ماکائو اگر چه جزئی از خاک مملکت چین به آمار می‌آیند، اما قوانین و حکومت خاص و کمابیش مستقل خود را دارند. به لطف مبحث «یک کشور و دو سیستم» مملکت هنگ کنگ که تا سنه ۱۹۹۷ جزیی از خاک بریتانیا به احصاییه می‌آمد اکنون که تحت تسلط مملکت چین قرار دارد خویش یک شهر سرمایه داری در یک کشور سوسیالیستی است در حالی که ماکائو تقریباً به طور کامل مستقل است و فرهنگ آن کاملاً تحت نفوذ پرتغال است که تا سنه ۱۹۹۹ بر این منطقه حکومت می‌کرد.

 

اتفاقات باورنکردنی که الی سنه 2100 در عالم خواهد افتاد

 

اما هر کدام از این حکومت‌ها فقط ۵۰ سال دوام خواهد داشت و بر اساس قراردادی که به امضا دریافتی هنگ کنگ در سال ۲۰۴۷ و ماکائو نیز دو سنه بعد متعلق به به چین بازگردانده خواهند شد. بدین ترتیب آن زمان این دو مملکت بار سایر سوسیالیستی خواهند شد و همگی قراداد‌هایی که قبلاً منعقد شده باید از نو در مورد آن‌ها گفتگو کرد.

۶- موش ها، راسو‌ها و دیگر جانوران موذی در سنه ۲۰۵۰ در نیوزیلند هستی نخواهند داشت

 

جدای از بمب هسته ای، چیز‌های زیاد کمی به خطرناکی حیوانات موذی برای پیرامون زیست وجود دارند که در جا‌هایی غیر از سکونت گاه‌های اصلی شان ظاهر شده و زندگی وحش محلی را کشته و می‌خورند، در بین حیواناتی که آمادگی پدافند از خویش ندارند عوامل مرض زا توزیع کرده و به همین راحیت نظم طبیعت را به هم می‌زنند. بعضی مناطق همانند نیوزیلند، ولی سعی دارند به طور کلی این حیوانات موذی را از بین ببرند. اگر برنامه‌های دولت نیوزیلند در این زمینه طبق برنامه تعیین شده قبل برود، در سنه ۲۰۵۰ تمامی گونه ها جانوران موذی شکارچی از این جزیره رخ برخواهند بست.

 

اتفاقات غیر قابل باور که الی سنه 2100 در جهان خواهد افتاد

 

این حیوانات دربرگیرنده موش ها، راسوها، موش خرما‌ها و سایر حیوانات موذی خواهد بود که در نقاط سایر جهان هستی داشته، ولی نیوزیلند می‌خواهد کار آن‌ها را یکسره کند. بر بنیاد ادعای پیش درآمد وزیر این کشور، حیوانات فوق سالانه ۲۵ میلیون پرنده بومی و کمیاب مانند کیوی را در نیوزیلند که سمبول(لاتین) این کشور به آمار می‌آید از بین می‌برند.

 

از این رو مقامات این کشور سعی دارند با کار قراردادن یا تله‌های بیشتر و ریخت سموم بیشتر از آسمان بر روی زیستگاه‌های این حیوانات، در اوایل سده فعلی نسل این حیوانات را از این مملکت از بین ببرند. خرج این پیشه ۶.۲ میلیارد دلار برآورد شده است که در چهره اجرایی نشدن آن، این حیوانات موذی هزینه‌ای ۱۱ بیلیون دلاری بر این مملکت تحمیل خواهند کرد.

۷- لایه اوزون در سنه ۲۰۷۵ کاملاً بازسازی خواهد شد

 

در سال‌های اخیر دیگر چیز زیادی در مورد لایه اوزون شنیده نمی‌شود، اما در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ قرن بیستم یک حفره زیاد بزرگ در نشان آزاد شدن کلوروفلوئوروکربن‌ها که موادی خطرناک بوده و در افشانه ها، سیستم‌های تهویه و یخچال‌های فرآوری می‌شد برپایی شده بود.

 

این رخداد چنان تند رخ دیتا و باعث آسیب دیدن لایه اوزون شد که به عقیده می‌رسید به زودی دودمان بشر به خطر خواهد افتاد. اگر این حفره بزرگ‌تر می‌شد اشعه‌های فرابنفش خورشید بیش از پیش وارد زمین شده و انسان‌ها زنده زنده کباب می‌شدند. اما خوشبختانه به محض این که دانشمندان دلیل این واقعه را کشف کردند گام‌های مهم و زیادی برای تفریق به کارگیری این مواد شیمایی مضر برداشته شد.

 

اتفاقات باورنکردنی که لغایت سال 2100 در دانشمند خواهد افتاد

 

از آن زمان تا به حال لایه اوزون به کندی، اما به چهره همیشگی در حال ترمیم خود بوده است. در سال ۲۰۱۴ دسته جمعی از دانشمندان وابسته به سازمان ملل اعلام کردند که قطر لایه اوزون نسبت به ماضی افزایش محسوسی مکشوف است و هر چند این پروسه به کندی صورت می‌گیرد، اما لغایت سال ۲۰۷۵ تمام سوراخ ایجاد شده در لایه اوزون که روی جنوبگان پیمان دارد ترمیم خواهد شد. قبلا مساحت این حفره ۳۰ میلیون کیلومتر مریع بود که اکنون به ۲۰ میلیون متر چهارگوش کاهش یافته است.

۸- ۸۳ درصد از جنگل‌های بارانی آمازون تا سال ۲۱۰۰ از بین خواهند رفت

 

یکی از غصه انگیزترین ضایعاتی که در طول قرن‌ها به زمین وارد شده و در دهه‌های آینده نیز با سرعت بیشتری پیوستگی خواهد داشت از دست دادن جنگل‌های بارانی است و با شرایط کنونی نیز هیچ امیدی به بازگشت آن‌ها نداریم. به عبارت دیگر قبل از به منتهی رسیدن قرن بیست و یکم چیز زیادی از این جنگل‌های باارزش باقی نخواهد ماند. بر اساس پژوهش ها اقلیمی که در سال ۲۰۰۹ در بریتانیا سپریدن شد مشخص گردید که در سال ۲۰۵۵ دمای متوسط کره زمین ۴ درجه بالاتر خواهد رفت.

 

اتفاقات باورنکردنی که تا سال 2100 در جهان خواهد افتاد

 

این میزان تنها متوسطی است که محاسبه شده و در برخی از نقاط عالم این افزایش بیش از ۱۶ درجه سانتیگراد خواهد بود که به معناست زمین به زودی خواهد جوشید. بدین ترتیب در اواخر سده فعلی دیگر چیز زیادی از جنگل‌های بارانی باقی نخواهد ماند. بر بنیاد محاسبات یک بنیاد-نهاد-سازمان آب و هوا شناسی در آلمان در انتهای قرن فعلی دستکم ۸۳ درصد از مساحت جنگل‌های بارانی از بین خواهد رفت و این عدد بر بنیاد برخی خوشبینی‌ها محاسبه شده است.

۹- صد‌ها گونه از پرندگان زیبا و کمیاب لغایت سال ۲۱۰۰ منقرض خواهند شد

 

همه طیور را دوست دارند بغیر از تیپی هدرن بدبخت در فیلم «پرندگان». طیور موجوداتی بامزه و رنگارنگ هستند و کل از دیدن آن‌ها لذت می‌برند، اما با پروا به شرایطی که توسط خودمان رقم زده ایم الی چند دهه سایر شمار پرندگانی که می‌بینیم بسیار کمتر خواهند بود. بر اساس مطالعه‌ای که در سنه ۲۰۱۱ در باره تغییرات آب و هوایی انجام گرفته، آب و هوای ناخوشایندی که هر ساله بدتر از سنه قبل می‌شود، هم سرد و هم گرم، بدون شک خیلی زود مایه اجل پرندگان در مقیاس وسیع خواهد شد.

 

اتفاقات غیر قابل باور که لغایت سال 2100 در عالم خواهد افتاد

 

بر پای بست، این پژوهش ها اگر دمای میانه کره زمین ۳.۵ درجه سانتیگراد افزایش یابد بین ۶۰۰ لغایت ۹۰۰ گونه از پرندگان به طور کامل از بین خواهند رفت. پس متعلق به بالا رفتن یک درجه‌ای دمای کره زمین باعث انقراض ۱۰۰ لغایت ۵۰۰ نوع سایر به طور کامل خوهد شد و بیشترین تلفات به پرندگانی وارد می‌شود که سکونتگاه هایشان به ندرت دچار تغییرات شدید دمایی شده و به این تغییرات یکباره عادت ندارند. بدین ترتیب طیور قادر نخواهند بود با دما‌های متغیر اتفاقاً خود را وفق دیتا و اجل فقط گزینه پیش روی آن‌ها خواهد بود.

منبع :  https://www.bartarinha.ir/fa/news/643212/اتفاقات-باورنکردنی-که-تا-سال-۲۱۰۰-در-جهان-خواهد-افتاد

saqar بازدید : 49 سه شنبه 20 خرداد 1399 نظرات (0)

مي‌توان گفت فتوشاپ، نرم‌افزاري چندكاره است. يعني تقريبا در هر جايي كه به طراحي يا كار روي تصوير و عكس نياز باشد خودي اثر مي‌دهد و قابل بهره‌گیری است. بر مبناي نوع كاربرد مي‌توان كاربران فتوشاپ را به 3 بخش تقسيم كرد:

 

 

 

1- طراحان گرافيست

 

2- عكاسان

 

3- طراحان وب و چندرسانه‌اي

 

 

 

تاكنون ابزارهاي فراواني را براي دسته‌هاي اول و دوم با هم بررسي كرده‌ايم و با كاربرد آنها آشنا شده‌ايم‌، اما براي دسته سوم كه همان طراحان وب هستند زياد صحبت نكرده‌ايم. در اين نوشتار مي‌خواهيم در ارتباط با طراحي صفحات وب به كمك فتوشاپ و افزارها و فراميني كه به ما در اين زمينه كمك مي‌كنند گفتگو كنيم و با آنها آشنا شويم.

 

 

 

هر صفحه وب از 2 بخش تشكيل شده است؛ بخش اول محيط گرافيكي صفحه و تقسیم دوم محيط كدنويسي است كه به كمك آن محيط گرافيكي ايستا به يك محيط پويا تبديل مي‌شود. به جرات مي‌توان گفت به همان اندازه كه كدنويسي درست در طراحي وب‌سايت مهم است، طراحي گرافيكي وب سايت نيز اهميت ويژه‌اي دارد. اينجاست كه فتوشاپ پا به ميدان مي‌گذارد و طراح وب مي‌تواند با كمك آن به بهترين نحو ممكن قدرت كدنويسي خود را به نمايش بگذارد. معمولا قبل از آغاز به كار طراحي وب‌سايت، طرح جامعي از سايت و صفحات باره نياز آن تهيه و با پروا به آن قالب گرافيكي سايت طراحي مي‌شود. بعد از انجام طراحي، با انتقال قالب به محيط برنامه‌هاي طراحي وب، بستگی بين قسمت‌هاي باره نظر تعريف شده و خروجي نهايي چهره مي‌گيرد.

 

 

 

اولين كار براي ايجاد قالب سايت، تعريف يك پروژه جديد با اندازه باره عقیده سايت است. براي اين كار آغاز از سرنوشت File گزينه New را برگزیدن و پروژه جديد را تعريف مي‌كنيم. تنها بايد دقت كرد كه در محيط وب یکتا اندازه‌گيري بر مبناي پيكسل بوده و از استاندارد معيني تبعيت مي‌كند. براي آسانی كار مي‌توانيم در پنجره New با كليك در سرنوشت Preset و گزینش گزينهWeb از اندازه‌هاي استانداردي كه در قسمت Size ظاهر مي‌شود کاربرد كنيم. رزولوشن محيط وب نيز برخلاف چاپ كه تاكيد كرديم ‌300 انتخاب شود، بايد 72 يا حداكثر 96 باشد، زيرا بيشتر از اين مقدار تغيير چنداني در كيفيت تصوير ايجاد نمي‌شود، تنها حجم فايل خروجي را بيهوده افزايش داده‌ايم.

 

 

 

در نهايت با تاييد ابعاد پروژه وارد محيط كاري فتوشاپ مي‌شويم. به کارگیری خطوط راهنمايي كه در شماره گذشته در ارتباط با آن گفتگو كرديم در طراحي قالب، وب يكي از كاربردي‌ترين بخش‌هاست و به كمك آن مي‌توانيم نسبت به مشخص كردن موقعيت و محل قسمت‌هاي گوناگون سايت خویش اقدام كنيم. بعد در ابتداي كار با مشخص كردن Header و Footer و محل چيدمان ستون‌هاي سايت خود، خطوط راهنمايي را در موقعيت مناسب آنها قرار مي‌دهيم.

 

 

 

در پیوسته به كمك ابزارهاي موجود مشابه ابزارهاي برداري، شيب رنگ، Layer Style و... به طراحي قالب باره نظرمان اقدام مي‌كنيم. يكي از مهم‌ترين نكاتي كه يك طراح سايت بايد در عقیده داشته باشد، كم حجم كردن سايت براي سهولت بارگذاري آن در اينترنت‌هاي كم‌سرعت است و با توجه به اين كه بيشتر حجم يك سايت نيز مربوط به تصاوير بهره‌گیری شده در آن است، بنابراين به كمك فتوشاپ و ترفندهاي طراحي سايت مي‌توانيم سايتي با كمترين حجم ممكن بدون صرف‌نظر كردن از جلوه‌هاي گرافيك توليد كنيم.

 

 

 

يكي از ترفندهاي طراحي سايت به کارگیری پروانه تكرار (Repeat) در كدنويسي سايت است كه در آن با تكرار يك تصوير به چهره پشت سر هم، اندازه وسيعي از فضاي مورد نظر بدون افزايش حجم پوشانده مي‌شود. مثلا براي پوشش پس‌زمينه سايت يا تقدیر سرصفحه يا پاصفحه سايت مي‌توانيم از اين ترفند بهره‌گیری كنيم و حجم سايت خویش را تا بی گمان بسيار زيادي كاهش دهيم.

 

 

 

براي توليد تصويري كه با تكرار آن، شكل باره نظر ايجاد مي‌شود مي‌توانيم از تقدیر جعبه افزار فتوشاپ و گردآور ماركي دست موزه Single Row يا Single Column را براي انتخاب يك پيكسل از تصوير به صورت افقي يا عمودي از محيط كاري استفاده كنيم. درمرحله پس با قرار دادن خطوط راهنما در پیش درآمد و انتهاي سرنوشت انتخاب‌شده، به كمك دست موزه Crop آن دسته را برش دیتا و متعلق به براي تكرار و ايجاد حالت مورد نظر بهره‌گیری كنيم.

 

 

 

يكي ديگر از قسمت‌هاي كاربردي فتوشاپ براي طراحان وب، دست موزه Slice در زير مجموعه دست موزه Crop است كه به كمك آن طراح مي‌تواند تصوير خود را به قسمت‌هاي كوچك‌تري تقسيم كرده و مایه افزايش سرعت بارگذاري سايت شود. حتي مي‌تواند براي هر تقسیم انتخاب شده آدرس URL دلخواهي را تعريف كند لغایت كاربر با كليك روي آن بخش، به صفحه باره نظر طراح هدايت شود. براي اين كار كافي است پس از تعريف Slice در زاویه سمت چپ و بالاي آن دوبار كليك كنيد و در پنجره باز شده آدرس مورد عقیده و ساير مشخصات دلخواه را بنويسيد. يكي ديگر از قابليت‌هاي مهم فتوشاپ براي طراحان وب توليد خروجي مناسب وب از صفحه طراحي شده بدون استفاده از برنامه‌هاي طراحي وب است. براي اين كار پس از سپریدن طراحي، از سرنوشت File گزينه save for web را انتخاب كرده و با تعريف فرمت دلخواه از قسمت Preset گزينه save را انتخاب مي‌كنيم.

 

 

 

البته كاربرد اصلي اين بخش، توليد تصاوير كم‌حجم به هدف کاربرد در صفحات اينترنتي است، اما همان‌گونه كه گفته شد مي‌توانيم اين تصاوير را به اتفاق صفحه html مورد عقیده نيز توليد و آن را در سايت خویش آپلود كنيم.

 

 

 

از فرمت‌هاي كم حجم رايج عكس براي کاربرد در صفحات وب مي‌توان به JPEG، Gif و PNG اشاره كرد كه از بين آنها فرمت Gif و PNG جهت ذخيره‌سازي لايه‌هاي شفاف نيز كاربرد دارد كه البته حجم بيشتري نيز نسبت به فرمت JPEG دارد. در صورت به کارگیری تصاوير شفاف روي ديگر تصاوير در وب، كادري اطراف تصوير مورد عقیده نما نمي‌شود و از اين بابت حرفه‌اي‌تر خواهد بود.

 

 

 

فتوشاپ, طراحان وب, پیشه با فتوشاپ, طراحي صفحات وب

 

 

 

با انتخاب گزينه Save for Web‌ از سرنوشت File‌ پنجره‌اي مطابق شكل ظاهر مي‌شود كه متعلق به مي‌توانيم براي ايجاد تناسب مد نظر بين كيفيت و حجم تصوير از بين حالت‌هاي فراواني كه وجود دارد، کاربرد كنيم.

 

1- فعال‌كردن حالت مقايسه‌اي تصوير بين حالت اصلي و حالت انتخاب شده براي ايجاد خروجي كم حجم.

 

 

 

2- پيش‌نمايش تصوير قبل و بعد از اعمال تغييرات.

 

 

 

3- توضيحات مربوط به اندازه تصوير نهايي و سرعت بارگذاري آن در اينترنت.

 

 

 

4- گزينه‌هاي قابل برگزیدن براي تنظيم حالت دلخواه تصوير نهايي از بين 3 فرمت JPEG، Gif و PNG (از حالت‌هاي پيشفرض موجود در قسمت Preset نيز مي‌توان استفاده كرد).

 

 

 

5- نمايش يا عدم نمايش متا ديتا مخفي شده در عكس.

 

 

 

6 – جدول رنگ‌هاي استفاده شده در صورتي كه حالت Gif گزینش شده باشد.

 

 

 

7- تنظيم سايز تصوير نهايي.

 

 

 

8- تنظيم انيميشن موجود در تصوير در صورت تعريف انيميشن و ايجاد خروجي Gif.

7 انگیزه اینکه چرا باید یک وبسایت داشته باشیم؟🤔

در نهايت با كليك روي دكمه save و گزینش حالت دلخواه Image Only يا html Only يا هر دو، فايل خود را با كمترين حجم ممكن ذخيره مي‌كنيم.

saqar بازدید : 46 سه شنبه 16 اردیبهشت 1399 نظرات (1)

میز غذاخوری تاشو نگین

این میز غذاخوری تاشو مسافرتی می‌تواند لحظات خوشی را برای شما در کنار خانواده تان بوجود آورد. این میز تاشو مناسب غذا خوردن های دو نفره و وانگهی کاربرد افراد سالمند که توانایی نشستن روی زمین را ندارند زیاد پسندیده باشد.

برای کسانی که خانه ها آنها کوچک است و فضای کافی برای نگه داری میز غذاخوری کبیر را ندارند زیاد مناسب است.

ویژگی های محصول:

با قابلیت جمع شدن پایه ها

صفحات نئوپان ملامینه با نوار لبه PVC و روکش ضد خش

پایه ها لوله مبلی با رنگ کوره ای استاتیک

ابعاد 60*80میز خوراک خوری نگین 2 نفره

امروزه به انگیزه های مختلف دیگر، افراد طاقت میز غذاخوری تاشو نشستن بر روی زمین را ندارند. این میز ناهار خوری تاشو با حجم کمی که دارند هم از اشغال فضای زیاد بازدارندگی می‌کند هم در خوردن وعده های غذایی به شما کمک میکند.

داشتن یک فضای کوچک به معنای آخر گیتی نیست! زیرا مسیر های خلاقانه بسیاری برای غلبه بر مشکل کمبود فضا وجود دارد.

میز ناهارخوری مختصر جا بی گمان برای خانواده های امروزین که در آپارتمان های حقیر زندگی می کنند می تواند یک گذرگاه حل زیاد پسندیده و دشوار گشا باشد.

میزهای ناهار خوری تاشو در گونه ها سایز های دو نفره و چهار نفره طراحی می شود که این مدل میز ناهار خوری برای آشپزخانه ها و فضاهای حقیر می تواند انتخاب آرمانی و مناسبی باشد.

میز خوراک خوری تاشو نگین 4 نفره

اغلب منزل های امروزین در ابعاد حقیر ساخته شده اند فلذا شاید نتوان در فضای خانه محدوده ای را برای قرار دادن میز غذاخوری چوبی تاشو در نظر گرفت که در چنین مواقعی با انتخاب یک میز غذاخوری تاشو شیک می توانید فضایی کوچکی را برای میز ناهار خوری در عقیده بگیرید.

مدل میز غذاخوری دیواری و کم جا طراحی ظریف و متفاوتی دارد؛

این مدل میز به چهره تاشو باز و بسته می شود و بعد از مفتوح شدن به چهره میز ناهار خوری کاملی در می آید.

برخی از مدل میزهای ناهار خوری تاشو به صورت کشو دار نیز طراحی می شوند که می طاقت از کشوی میز برای قرار دادن وسایلی همانند قاشق و چاقو و چنگال و … کاربرد کرد.

ویژگی های محصول:

با قابلیت جمع شدن پایه ها

صفحات نئوپان ملامینه با نوار لبه PVC و روکش ضد خش

پایه ها لوله مبلی با رنگ کوره ای استاتیک

ابعاد 80*80میز غذاخوری نگین 4 نفره

چیدمان داخلی منازل امروزه به صورت کاملاً حرفه ای و بهینه سپریدن می شود که بتوان از کمترین جا و فضا بیشترین و بهترین کاربرد را کرد. میز نهار خوری یکی از پایه ها مهم در تو خانه های امروزی به شمار می رود.

کاملا کاربردی و مفید

میز غذا خوری تاشو که به شما شناسایی می کنیم میز ناهارخوری تاشو است که کاربردهای کثرت داشته و در فضاهای مختلف می توانید از آن استفاده کنید. این میز قابلیت الی شدن را دارد.

به طوری که هر وقت به آن احتیاج نداشتید پایه های آن را جمع کرده به صورت کاملاً ناچیز جا در فضایی قرار می دهید و دوباره هر وقت بیچارگی داشتید به سراغ آن می روید.

جنس و کیفیت چوب این میز غذاخوری مناسب برای فضاهای متفاوت است حتی می توانید در فضای مفتوح منزل تان از این میز ناهار بهره‌گیری کنید .

میز غذا خوری تاشو 3 لغایت 6 نفره

صرفه جویی در زمان و هزینه

خرید میز خوراک خوری تاشو، ساخته شده از جنس چوب بوده و در فضاهای کوچک کاملاً برای شما مفید خواهد بود و می توانید چیدمان داخلی خانه خویش را با آن به روز کنید.میز غذاخوری 3 تا 6 نفره -2

میزهای تاشو قابلیت این را دارند که در کناره دیوار به چهره نیم مورد بهره‌گیری پیمان بگیرند یعنی اگر شما دربایستن به قابلیت 6 نفره را بخواهید می‌توانید تمام میز را باز کنید و یا اگر تعداد نفرات کمتری را بخواهید می‌توانید تنها یک طرف این میز را باز کنید. که زیبایی خاص خود را دارد و نیز بسیار کاربردی است .

برای خرید میز و صندلی تاشو می توانید با ما تماس بگیرید و درب خانه بدون هیچ زحمتی آن را گرفتن کنید.

تازه عروس هایی که خانه های کوچکی دارند و برادر دارند میز ناهار خوری داشته باشند میتوانند از مدل میزهای دیواری و تاشو کاربرد کنند، این میزهای دو نفره کمترین جا را در خانه اشغال میکنند. برای پرماسیدن قیمت میز خوراک خوری تاشو می‌توانید با کارشناسان ما در وابستگی باشید.

saqar بازدید : 60 سه شنبه 16 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

مشخصات رسمی لپ‌تاپ Dell XPS 17 فاش شده و لپ‌تاپ XPS 15 به صورت آنلاین خود را نمایان کرده است. این لپ‌تاپ‌ها که در ابتدا در وب‌سایت فرانسوی Dell مشاهده شده بودند، با ویژگی‌هایی مانند GPU RTX 2060، به رقابت با  مک‌بوک پرو اپل می‌پردازند. هر چند که اطلاعات از این وب‌سایت برداشته شده است اما تصاویری از صفحه مشخصات مربوط به لپ‌تاپ‌های جدید Dell، داستان دستگاه‌های آینده را روایت می‌کند.

خب با لپ‌تاپ Dell XPS 17 شروع می‌کنیم. این لیست نشان می‌دهد که در زیر بدنه خود در مدل پایه دستگاه، کارت گرافیک Nvidia GTX 1650 Ti در کنار پردازنده Intel Core i7-10875H وجود دارد. همچنین به نظر می‌رسد که یک نسخه Dell Creator Edition از XPS 17 وجود دارد که کارت گرافیک در آن به RTX 2060 و سی‌پی‌یو به Core i9-10885H و رم آن تا 64 گیگابایت ارتقا یافته است. در مورد حافظه، مطابق با Notebook Check، دو درایو M.2 2280 وجود دارد که حداکثر میزان ذخیره آن 4 ترابایت است.

در این لیست همچنین شایعاتی که درباره طراحی الهام گرفته شده از XPS 13 به گوش می‌رسید، تأیید شده است. XPS 17 به نظر می‌رسد یک صفحه نمایش با نسبت 16:10 با حاشیه‌های باریک در هر چهار طرف و یک صفحه کلید بزرگ‌تر داشته باشد. این لپ‌تاپ همچنین دارای بلندگوهای چهار طرفه است که از Waves NX 3D Audio استفاده می‌کنند. از دیگر عناصر طراحی می‌توان به محفظه بخار خنک کننده و همچنین چفت بازشو اشاره کرد.

گزینه‌های نمایشگر دیگر در XPS 17 شامل +FHD (وضوح تصویر 1920 در 1200) و +UHD (وضوح تصویر 3840 در 2400) است. هر دو پنل 60Hz هستند با روشنایی 500 نیت. نمایگشر FHD ضد لرزش و غیر لمسی است و اما +QHD  لمسی است. در دیگر قسمت‌ها، این لیست تأیید می‌کند که XPS 17 از درگاه‌های USB-A برخوردار نیست. این امر حاکی از وجود چهار درگاه تاندربولت 3 (دو در هر طرف) و همچنین جک هدفون و کارت خوان SD کامل است.

وزن این لپ تاپ با ابعاد 14.7 در 9.8 در 0.8 اینچ، 5.5 پوند ذکر شده است.

در طراحی مجدد XPS 15، تا حد زیادی بهبودهای بصری مشابه با XPS 17 را دارد. این لپ‌تاپ شامل مشخصات صفحه نمایش باریک، بلندگوهای به سمت بالا، یک تاچ پد بزرگ‌تر و کلیدهای جهت‌دار بزرگ‌تر چپ و راست است. در XPS 15، پردازنده‌های سری Intel Core i5-10300H ،Core i7 10750H ،10875H و پردازنده‌های سری برتر Intel Core i9-10885H وجود دارد. کارت‌های گرافیک شامل GTX 1650 Ti و همچنین گرافیک Intel UHD است. حافظه رم از 8 گیگابایت تا 64 گیگابایت است و فضای ذخیره سازی PCIe SSD حداکثر 2 ترابایت است.
درگاه‌های XPS 15 علاوه بر جک هدفون و کارت خوان SD، شامل دو  تاندربولت 3 و یک USB-C نیز می‌شود.

منبع:

https://itresan.com/298460/%d9%84%d9%be%e2%80%8c%d8%aa%d8%a7%d9%be-dell-xps-17%d8%8c-%d8%ba%d9%88%d9%84%db%8c-%d9%88%d8%ad%d8%b4%d8%aa%d9%86%d8%a7%da%a9-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%85%da%a9%e2%80%8c%d8%a8%d9%88%da%a9-%d9%be/

saqar بازدید : 46 سه شنبه 16 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

اسپیکر را بایستی یکی از اجزای مهم و دایمی برای تمام سیستم‌های کامپیوتری دانست و حتی بسیاری از افراد برای لپ‌تاپ و تلویزیون نیز اقدام به تهیه یک سیستم صوتی مجزا می‌کنند تا صدا را با بهترین کیفیت و بلندی، به سمت گوش خودشان هدایت کنند!

سازندگان زیادی در بازار حضور دارند که اسپیکرهای مختلفی را برای کامپیوترهای دسکتاپ عرضه کرده‌اند و از آنجایی که در این نمونه از محصولات کیفیت و حجم صدا اولویت زیادی دارد، پس سایز اسپیکرها در مقایسه با نمونه‌های پرتابل هم افزایش می‌یابد. در این بین شرکت ایرانی تسکو دارای تنوع بسیار گسترده‌ای در این رده از محصولات بوده و کالایی با عنوان TS 2187 را در این بخش از بازار ارایه کرده است. به همین خاطر بر آن شدیم تا این کالای جدید از تسکو را به‌صورت تخصصی برای شما بررسی کنیم و ببینیم آیا TS 2187 با بهایی نزدیک به یک میلیون تومان، ارزش خرید دارد؟

برای چی یک اسپیکر مجزا بخرم؟

اگر به بازی با کامپیوتر علاقه دارید، اگر می‌خواهید هنگام کار به موسیقی گوش دهید، اگر تماشای فیلم و سریال یکی از سرگرمی‌های مورد علاقه‌تان است و اگر کاری در حوزه تدوین بر عهده دارید، مطمئنا وجود یک اسپیکر با کیفیت از لوازم جانبی اصلی برای شما خواهد بود.

شاید بتوانید به صدا از طریق بلندگوی مانیتور و یا اسپیکرهای کوچک هم گوش فرا بدهید اما اگر تنها یک بار کیفیت صدای آن‌ها را با سیستمی که همراه با ساب ووفر عرضه می‌شود، مقایسه کنید، به‌طور حتم به ارزش یک سیستم صوتی با کیفیت پی خواهید برد. آیا TS 2187 همان چیزی است که شما لازم دارید؟

طراحی و ظاهر

از همان لحظه برخورد با جعبه بزرگ و نسبتا سنگین تسکو، می‌توان متوجه شد که قرار نیست اسپیکرهای کوچک و ظریفی انتظارمان را بکشند. دو بلند گوی نسبتا قد بلند با یک ساب ووفر خوش هیکل، اجزای اصلی TS 2187 هستند و البته یک کنترل از راه دور با سایز متوسط نیز آن‌ها را همراهی می‌کند. در جعبه خبری از باتری برای این کنترل نبود و تنها یک دفترچه راهنمای ساده به زبان فارسی، شما را از مشخصات دستگاه با خبر می‌سازد.

بر روی جعبه بزرگ TS 2187 هم اطلاعات خوبی درباره آن درج شده که شامل سایز، وزن، محتویات، فرکانس، قدرت و سایر موارد می‌شود. هر سه قطعه اصلی مشکی رنگ بوده و در قاب جلویی با سیاه براق احاطه شده‌اند و پس از آن قاب پلاستیکی محکم و ماتی محتویات داخلی را احاطه کرده است.

دو اسپیکر طراحی نسبتا مدرنی دارند و یک زایده مشکی رنگ و گوشواره‌ای شکل بر روی دو بلندگوی داخلی آن‌ها قرار گرفته تا استایل متفاوتی به خود بگیرند، اگرچه به شخصه احساس می‌کنم عدم وجود این دو عنصر گوشواره مانند، ظاهرشان را قشنگ‌تر می‌کرد.

بیشترین تمرکز سازنده بر روی ساب ووفر بوده و کنترل‌های اصلی در کنار یک رقص نور در  این بخش قرار گرفته‌اند. در وسط یک کلید دایره‌ای شکل  مدور و بزرگ قرار گرفته که با صدای تق تق دوست داشتنی، به چپ و راست می‌چرخد و وظیفه اصلی‌اش، کم و زیاد کردن صدا به‌صورت مکانیکی است. داخل آن هم یک نمایشگر دیجیتالی، حداقل اطلاعات مورد نیاز را به شما انتقال می‌دهد.

در سمت راست و چپ این دایره غلتان، دو کلید قرار گرفته‌اند که وظایفی چون پخش و توقف موسیقی، سوییچ بین حالت‌های مختلف، کم و زیاد کردن دوباره صدا به همراه عقب یا جلو بردن موسیقی را عهده‌دار شده‌اند. هر بار فشردن آن‌ها با صدای نسبتا زیادی همراه است و کیفیت این کلیدها برخلاف دایره بزرگ وسط، چنگی به دل نمی‌زند! متاسفانه نوشته‌های روی آن‌ها نیز مشکی رنگ هستند و بایستی به چشمان خودتان حسابی زحمت بدهید تا ببینید که عملکرد هر کدام چیست! کاش تسکو از رنگ دیگری برای حروف استفاده می‌کرد و یا خیلی بهتر می‌شد که آن‌ها دارای بک لایت بودند.

در پایین دایره مدور ما، دو گوی کوچک‌تر قرار گرفته که مانند شیر آب به راست و چپ می‌چرخند! وظیفه یکی کاهش و افزایش BASS و دیگر Treble است، به‌خاطر وجود حروف سفید این بار خیلی راحت می‌توان متوجه نقش‌شان شد و عملکرد خیلی خوب و روانی هم در این بخش دارند.

قسمت دیگری که شاید بیشتر از باقی قسمت‌ها به چشم بخورد، وجود یک رقص نور V شکل بزرگ است که از پایین ساب شروع شده و تا نیمه بالایی ادامه پیدا می‌کند. یک روکش زنبوری هم جلوی آن را گرفته تا پخش نور جذاب‌تری پیدا کند. در طی مدتی که با اسپیکر کار می‌کردم، متوجه شدم که حرکات رقص نور به صورت رندوم و دلخواه انجام می‌پذیرد و خیلی خوب می‌شد که امکانی برای کاستومایز کردن نیز وجود داشت، حتی یک بار مشاهده کردم که متناسب با آهنگ پخش شده، نورها حرکت می‌کنند اما پس از آن دیگر چنین چیزی تکرار نشد و هرچقدر هم به دنبال یافتن رازش گشتم، چیزی نیافتم! از آنجایی هم که هیچ گزینه‌ای نه بر روی ساب و نه کنترل برای خاموش کردن این چراغ‌های پر نور وجود ندارد، باید همیشه آن را به همراه داشته و از تنوع رنگی‌اش با یک توفیق اجباری بهره ببرید!

در پشت ساب ووفر، محل‌های ورودی و خروجی صدا قرار دارد که بایستی بلندگوها را به آن متصل کرده تا صدا را به‌صورت فراگیر گوش دهید. نکته دیگری که در این بین توجهم را جلب کرد، طول نسبتا کوتاه سیم بلندگوها بود، به‌طوری که بلندگوی راست به‌سختی در کنار مانیتور وایدم قرار گرفت و کاش کمی طول سیم‌ها بیشتر بود تا بتوان فاصله بلندگوها را در صورت نیاز، بیشتر از یکدیگر در نظر گرفت.

در سمت راست یک حفره نسبتا بزرگ با دایره‌ای بزرگ‌تر که با پارچه‌ای مشکی رنگ پوشیده شده (محل خروج دوبس دوبس!) قرار گرفته و سعی کنید جلوی آن‌ها وسایل شکستنی قرار ندهید! محل کلید پاور دستگاه هم در پشت ساب قرار دارد و آرزو کردم کاش آن را در جلو و محل قابل دسترس‌تری قرار می‌دادند تا هر دفعه برای خاموش کردن TS 2187 مجبور نشوم مانند افراد نابینا دستم را به همه قسمت‌ها بکشم تا بلکه پیدایش کنم!

تعداد صفحات : 18

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 178
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 85
  • بازدید ماه : 315
  • بازدید سال : 2,985
  • بازدید کلی : 11,282