loading...
akhbar tecnolozh8
saqar بازدید : 38 شنبه 23 آذر 1398 نظرات (0)

شرکت شیائومی انتظار می رود سری Mi 10 را به عنوان جانشیان سری Mi 9 در بهار سال 2020 معرفی و عرضه کند. حال به تازگی پیش از فرارسیدن سال 2020، نسخه پرو Mi 10 پرچمدار تایید شد.

طبق گزارش منتشر شده در شبکه اجتماعی ویبو چین به نقل از یک آشکارساز صنعت، شیائومی در پی آن است تا سال 2020 نسخه پرو گوشی هوشمند Mi 10 را عرضه کند.

این افشا کننده بیان داشت که Mi 10 پرو در مقایسه با Mi 9 پرو یک گزینه برجسته تر بوده و باید انتظارات بسیاری از آن داشت. جزئیات دقیقی از این گوشی هوشمند در دست نیست اما پیش بینی می شود با ویژگی های قابل توجهی همراه باشد.

انتظار می رود در نیمه نخست سال 2020، شیائومی MI 10 PRO را در کنار نسخه استاندارد SE معرفی و عرضه کند. شایان ذکر است که سری MI 9 بهار 2019 معرفی و عرضه شدند، بنابراین بدیهی بوده که جانشینان نیز در همین مدت زمان روانه بازار گردند.

شیائومی رسما این موضوع را تایید نکرد و افشا شدن اطلاعات توسط یکی از آشکارسازان نشان می دهد که باید در انتظار عرضه چنین مدل قابل توجهی باشیم.

این شرکت چینی سال 2020 بیش از 10 مدل گوشی هوشمند 5G عرضه خواهد کرد و احتمالا سری Mi 10 نیز در همین گروه قرار می گیرند و پرچمداران قدرتمندی هستند.

saqar بازدید : 56 چهارشنبه 20 آذر 1398 نظرات (0)

اهرام ثلاثه، تنها باقیمانده عجایب هفت گانه دنیای باستان نه تنها منبع درآمد عظیمی برای مصری ها است بلکه نمادی از نبوغ و نوآوری مردم این کشور است. حالا اکوسیستم استارتاپی مصر قصد دارد از این بنای غرورآمیز به عنوان پایه ای برای نوآوری های آتی استفاده کند.

این تلاش ها با رویداد استارتاپی Pitch by the Pyramids آغاز شده که طی آن ۱۵ استارتاپ برتر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (Mena) برای جذب سرمایه گذار با هم به رقابت می پردازند. برنده نخستین مرحله این رویداد اپ دستیار شخصی Yanzo بود و ۶۰ هزار دلار جایزه دریافت کرد.

همایش RiseUp مصر بزرگترین رویداد کارآفرینی خاورمیانه و شمال آفریقاست

این رویداد بخشی از همایش RiseUp است که بزرگترین رویداد کارآفرینی در Mena محسوب می شود. همایش RiseUp از ۲۰۱۳ کار خود را شروع کرده و امسال میزبان ۸۰۰۰ شرکت کننده از ۵۶ کشور دنیا بود که در قالب ۲۹۰ استارتاپ و ۴۰۰ سرمایه گذار به قاهره آمده بودند.

 

 

 

«عبدالحمید شراره»، بنیانگذار RiseUp از توافق ۳ ساله ای با Gemini، از زیر مجموعه های «گروه اوراسکام» خبر داده که طی آن قطب های نوآوری برای کمک به استارتاپ های مصر در مجاورت اهرام ثلاثه احداث می شوند. «عدلی ثوما»، مدیرعامل Gemini هدف از اینکار را معرفی اهرام به عنوان قطبی برای ادغام تاریخ پر شکوه مصر و آینده آن از طریق ارتقای جایگاه نوآوری و کارآفرینی عنوان می کند.

استارتاپ های مصری همین حالا هم کارایی خود را تا حدودی اثبات کرده اند. این کشور ۱۰۰ میلیونی از مشکلات اجتماعی، اقتصادی زیادی رنج می برد که یکی از آنها سیستم حمل و نقل عمومی است. به همین خاطر شرکت هایی مثل اوبر و کریم قاهره را برای تست سرویس اتوبوس خود انتخاب کردند و استارتاپ های بومی Swvl، Buseet  و Halan هم کماکان در این زمینه روندی رو به رشد داشته اند.

۸۰ درصد مصری ها به خدمات بانکی دسترسی ندارند

از دیگر حوزه هایی که کسب و کارهای نوپای سرزمین فرعون فعالیت در آن را کلید زده اند باید به بهداشت و درمان، آموزش و امور مالی اشاره کرد. البته هیچ از این کسب و کارها ماموریت آسانی در پیش رو ندارند چرا که بیش از ۸۰ درصد مردم اساسا به خدمات بانکی دسترسی ندارند.

 

استارتاپ های مصر
 

 

با وجود این چالش ها استارتاپ های  فعال در مصر از نظر نیری انسانی هیچ مشکلی ندارند. مصر دارای جمعیت جوان انبوهی است که با بیکاری ۳۰ درصدی دست و پنجه نرم می کنند. بخش قابل توجهی از این جمعیت جوان در زمینه های مختلف فناوری دستی بر آتش دارند اما شرایط کاری آنها را به سوی مهاجرت به خارج از کشور یا اشتغال در حوزه های غیر مرتبط سوق داده است.

در این شرایط استارتاپ ها در یک بازی برد برد هم بستر اشتغال را برای این افراد فراهم کرده اند و هم از تخصص آنها بهره می برند. این مساله شامل کسب و کارهای خارجی هم می شود، برای مثال پلتفرم محتوای اردنی Madoo3 استخدام بیش از ۹۰ مصری را برای تیم توسعه دستیار هوش مصنوعی «سلما» در دستور کار دارد.

 

 

 

یکی از مشکلات مصری ها ناتوانی در جذب سرمایه است که باعث شده ۱۰.۲ درصد استارتاپ ها شکست بخورند. اقتصاد نه چندان قوی باعث شده استارتاپ ها در خارج از کشور به دنبال سرمایه باشند و در موفق ترین مورد اپ رزرو بلیط اتوبوس ٰSwvl توانسته از صندوق های سرمایه گذاری سوئد، چین، امارات و آمریکا ۴۲ میلیون دلار سرمایه جذب کند.

هرچند بانک مرکزی مصر یک صندوق سرمایه گذاری ۵۸ میلیون دلاری را برای استارتاپ های حوزه فینتک راه اندازی کرده اما استفاده از نماد شناخته شده ای مثل اهرام ثلاثه برای معرفی اکوسیستم استارتاپی این کشور می تواند نظر سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی را بیش از پیش به استارتاپ های مصر جلب کند.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/09/استارتاپ-های-مصر-و-اهرام-ثلاثه/

saqar بازدید : 45 سه شنبه 19 آذر 1398 نظرات (0)

اپل واچ جدید با سیستم عامل "WatchOS ۶" شامل چندین برنامه و قابلیت جدید و کاربردی است که آنها را برای شما بازگو خواهیم کرد. "WatchOS ۶" جدیدترین سیستم عامل اپل برای ساعت‌های هوشمندش است. جدیدترین نسخه ساعت اپل دارای صفحه نمایش همیشه روشن و یک قطب نمای داخلی است. قبل از شروع استفاده از ویژگی‌های جدید در WatchOS ۶ ، ابتدا باید iOS ۱۳ را بر روی آیفون خود که ساعت شما به آن متصل است، نصب کنید.

 

حذف برنامه‌های اپل

  اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,اپل واچ

در نسخه جدید اپل واچ کاربران می‌توانند برنامه‌های اپل را از اپل واچ خود حذف کنند و برنامه‌هایی که از آنها استفاده نمی‌کنند را به راحتی از صفحه نمایش خود حذف کنند. برای انجام این کار کاربران تنها می‌توانند با فشار دادن طولانی روی هر برنامه و پس از آمدن نماد X بر روی آن زده و پس از تایید، برنامه مذکور را حذف کنند. اگر نیاز به نصب مجدد یک برنامه داشتند نیز می‌توانند به راحتی آن برنامه را از اپ استور دانلود کنید.

 

چرخه قاعدگی 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,اپل واچ

در نسخه جدید اپل واچ، اپل برنامه‌ای موسوم به "چرخه قاعدگی" (Cycle tracking) را مختص بانوان و برای بررسی سلامت آنها در طول دوره قاعدگی گذاشته است. ردیابی سلامت زنان در این برنامه قابل استفاده است. اپل در این بروز رسانی یک برنامه اختصاصی ردیابی چرخه قاعدگی در ساعت کاربران قرار داده که کاربران با استفاده از آن می‌توانند از سلامت کلی بدن خود طی این دوره آگاه شوند. در نسل جدید اپل واچ قابلیت ثبت اطلاعات کلیدی در مورد چرخه قاعدگی و باروری‌ برای بانوان فراهم شده است.

 

جلوگیری از ناشنوایی 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,اپل واچ

پس از به روزرسانی در WatchOS ۶ ، کاربران برنامه جدید Noise را خواهند دید. برنامه Noise سطح دسی‌بل محیط اطراف کاربران را کنترل می‌کند و اگر در محیطی هستید که دارای سر و صدای بیش از ۸۰ دسی‌بل است (آستانه شروع آسیب به شنوایی) به کاربران هشدار می‌دهد.

 

اَپ استور در مچ دست کاربران 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,اپل واچ

اپل یک برنامه اَپ استور اختصاصی را در WatchOS ۶ اضافه کرده است که می‌توانید از آن برای بارگیری مستقیم برنامه‌ها به ساعت استفاده کنید. اکنون کاربران برای مشاهده پیشنهادات برنامه اپل و یا جستجوی یک برنامه خاص یا به روزرسانی هر برنامه تنها می‌بایست برنامه اَپ استور را در ساعت خود باز کنند.

 

سیری ، این چه آهنگی است؟ 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,اپل واچ

 

اکنون برنامه شازم (Shazam) وارد اپل واچ شما شده است. شما فقط باید از سیری بخواهید که یک آهنگ مشخص را برای شما پیدا کند و چند ثانیه بعد نام این هنرمند را خواهند شنید و آهنگ برای کاربران پخش خواهد شد.

 

با فشار دادن Digital Crown می‌توانید به سیری دسترسی داشته باشید، مچ دست خود را بالا ببرید و با سیری صحبت کنید، یا از عبارت بیدار "هی سیری" استفاده کنید و این سوال را بپرسید که این چه آهنگی است؟ پس از آن سیری آهنگ را شناسایی خواهد کرد و اگر مایل باشد برایتان پخش خواهد کرد و می‌توانید آن را به "اپل موزیک"(Apple Music) خود اضافه کنید.

 

ماشین حساب

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,اپل واچ

 

چگونه اپل واچ این مدت طولانی بدون برنامه ماشین حساب بود جای سوال است اما اکنون دیگر جای نگرانی نیست چرا که اکنون کاربران می‌توانند تمام محاسبات خود را توسط یک ماشین حساب انجام دهند و حتی یک دکمه نکته وجود دارد که به کاربران کمک می‌کند دریابند چه مقدار پول می‌توانید در رستوران به یک پیش خدمت بدهید.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11039033.html

saqar بازدید : 79 دوشنبه 18 آذر 1398 نظرات (0)

هیوندای آزرا ۲۰۲۰ فیس لیفت در کره جنوبی معرفی شد. سدان لوکس کره‌ای نسبت به قبل از لحاظ ظاهری تغییرات زیادی را تجربه کرده است. در ادامه مشخصات و امکانات این خودرو را بررسی می‌کنیم.

اخیرا تصاویر جاسوسی متعددی از طراحی ظاهری هیوندای آزارا ۲۰۲۰ مدل فیس لیفت منتشر شد که به خوبی تغییرات این خودرو نسبت به گذشته را نشان می‌دهد. اکنون پس از گذشت مدت کوتاهی شاهد معرفی رسمی این سدان لوکس در کره جنوبی هستیم.

طول خودرو هیوندای آزرا ۲۰۲۰ فیس لیفت حدود ۴.۹۹۰ میلی‌متر اعلام شده که نسبت به گذشته ۶۰ میلی‌متر کشیده‌تر شده است. همچنین عرض این خودرو ۱۰ میلی‌متر و فاصله محوری آن نیز ۴۰ میلی‌متر نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است. از این رو سرنشینان در کابین از فضای زیادی برخوردار خواهند بود.

مشخصات هیوندای آزرا ۲۰۲۰ فیس لیفت

هیوندای آزرا ۲۰۲۰ فیس لیفت در کره جنوبی معرفی شد

تصاویری که از کابین این خودرو منتشر شده است به خوبی نشان می‌دهد که نسبت به گذشته لوکس‌تر و پیشرفته‌تر شده است. در کابین شاهد یک صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی برای سیستم اطلاعاتی سرگرمی هستیم.

از سایر جزئیات کابین می‌توان به سیستم نورپردازی داخلی ۶۴ رنگ، کنسول وسط چرمی با کنترل‌های لمسی برای سیستم تهویه جدید، غربیلک فرمان بازطراحی شده و صفحه آمپر دیجیتالی اشاره کرد.

هیوندای آزرا ۲۰۲۰ فیس لیفت در کره جنوبی معرفی شد

شرکت هیوندای برای مدل جدید آزرا از لحاظ ایمنی نیز سیستم‌های کمک راننده متعددی را در نظر گرفته است که از جمله آن‌ها باید به تکنولوژی نیمه خودران دستیار رانندگی در بزرگراه، دستیار هوشمند پارک از راه دور، سیستم خروج ایمن، پایش نقاط کور، دستیار جلوگیری از برخورد جلو و دستیار جلوگیری از برخورد عقب اشاره کرد.

شرکت هیوندای برای افزایش رفاه سرنشینان سنسور گردوغبار جدیدی را در نظر گرفته و عایق‌های صدا را نیز ارتقا داده است.

هیوندای آزرا ۲۰۲۰ فیس لیفت در کره جنوبی معرفی شد

هیوندای آزرا ۲۰۲۰ فیس لیفت در بازار کره جنوبی با ۴ موتور مختلف عرضه می‌شود. موتور اول یک پیشرانه ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر جدید است که قادر به تولید قدرت ۱۹۸ اسب بخار و گشتاور ۲۴۵ نیوتن‌متر بوده که به جای موتور ۲.۴ لیتری قبلی در این خودرو ارائه شده است.

این موتور بسیار اقتصادی بوده و طبق اعلام هیوندای به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت ترکیبی ۱۱.۹ لیتری را به همراه دارد، اما آن دسته از مشتریانی که می‌خواهند خودرویی با مصرف سوخت کمتری را خریداری کنند، مدل هیبریدی ارتقا یافته این خودرو برای آن‌ها بسیار مناسب است؛ این مدل از موتور ۲.۴ لیتری بهره می‌برد و به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت ترکیبی فقط ۶.۲ لیتری را به همراه خواهد داشت.

هیوندای آزرا ۲۰۲۰ فیس لیفت در کره جنوبی معرفی شد

موتور سوم این سدان لوکس یک پیشرانه ۳.۳ لیتری V۶ است که قدرتی برابر با ۲۹۴ اسب بخار و گشتاور ۳۴۳ نیوتن‌متر تولید می‌کند. موتور چهارم این خودرو نیز یک پیشرانه ۳ لیتری با ویژگی پشتیبانی از سوخت LPG است. این خودرو در بازار آمریکا عرضه نخواهد شد.

اما از آنجایی که در کره جنوبی دارای محبوبیت زیادی است، تاکنون بسیاری از مشتریان آن را سفارش داده‌اند و فقط ظرف مدت ۱۱ روز پس از معرفی حدود ۳۹ هزار ۱۷۹ سفارش برای این سدان لوکس به ثبت رسیده است که در تاریخ این خودرو یک رکورد به شمار می‌رود. مدل پایه ۲.۵ لیتری این خودرو حدود ۳۲.۹۴ میلیون وون برابر با ۲۸ هزار و ۱۵۰ دلار قیمت دارد و مدل هیبریدی با قیمت ۴۴.۸۹ میلیون وون برابر با ۳۸ هزار و ۳۶۰ دلار به عنوان گران‌ترین نسخه هیوندای آزرا ۲۰۲۰ فیس لیفت محسوب می‌شود.

 

منبع:

https://www.bartarinha.ir/fa/news/935035/آزرا-پوست-انداخت-رونمایی-از-هیوندای-آزرا-۲۰۲۰-فیس‌لیفت

saqar بازدید : 43 یکشنبه 17 آذر 1398 نظرات (0)

اکثر کاربران گوشی‌های هوشمند، حتی یک ساعت هم نمی‌توانند بدون گوشی‌های خود زندگی کنند. ما واقعا عاشق گوشی‌های هوشمند هستیم اما برخی از مواقع نیز آسیب‌های عجیبی به آن‌ها وارد می‌کنیم. کافی است نگاهی به آمار بیندازیم. براساس آمار و ارقام منتشر شده، تقریبا بیش از نیمی از کاربران گوشی‌های هوشمند یا گوشی خود را گم کرده یا به آن‌ها ضربه وارد کرده‌اند. براساس این آمار 37 درصد از کاربران بر روی نمایشگر گوشی خش، 29 درصد آن را بر روی زمین و 20 درصد آن را در سرویس بهداشتی انداخته‌اند! پس به نظر می‌رسد اینجا به قطعه‌ای نظیر قاب گوشی نیاز باشد.

اگر شما هم همانند اکثر کاربران نمی‌توانید از گوشی خود به خوبی محافظت کنید، به نظر می‌رسد خرید قاب گوشی و لوازم جانبی موبایل برایتان بسیار ضروری باشد. انواع کاور موبایل می‌تواند به خوبی اسمارت‌فون شما را در مقابل ضربات وارد شده محافظت کند. علاوه بر این، داشتن یک قاب زیبا می‌تواند علاوه بر محافظت از گوشی، تنوعی نیز در ظاهر آن ایجاد کند، هر چند هستند کسانی که علاقه‌ی زیادی به اندازه و سایز ایجاد شده توسط قاب گوشی ندارند. با این حال، هر روز به تنوع قاب‌های گوشی اضافه می‌شود و از طرفی دیگر، سایز گوشی‌های‌هوشمند هر روز باریک و باریک‌تر می‌شود. بنابراین بسیاری از کاربران، به راحتی گوشی خود را به زمین می‌اندازند. حتی به تازگی قاب‌های ضدآب نیز راهی بازار شده اما همان قاب‌های ساده نیز می‌تواند چند ثانیه‌ای به شما مهلت دهد تا هر چه سریع‌تر گوشی خود را از مکان‌های مرطوب و کثیف بردارید.

چرا قاب‌های گوشی امروزه پرطرفدار شده‌اند؟

اگر نگاهی به تاریخچه‌ی گوشی‌های همراه بیندازیم، به قدرت شرکت نوکیا در سال‌های نه‌چندان دور می‌رسیم. گوشی‌های این شرکت دوام بسیار زیادی داشتند و هنگام اصابت به زمین، بدنه‌ی گوشی برای محافظت از قطعات داخلی آن، جدا می‌شد. اما گوشی‌های هوشمند امروزی کمی پیچیده‌تر از آن‌ها هستند و نمی‌توان طراحی گذشته را بر روی آن‌ها پیدا کرد. گوشی‌های‌هوشمند دارای قطعات مختلفی هستند و یک ضربه‌ی ساده می‌تواند به راحتی یکی از این قطعات را دچار مشکل کند. بنابراین، به نظر می‌رسد استفاده از قاب گوشی‌های هوشمند می‌تواند در محافظت از گوشی‌ها نقش پررنگی را ایفا کند.

در کنار تمامی این موارد، معمولا ضربات وارد شده به گوشی جزو موارد گارانتی به حساب نمی‌آیند. بنابراین در صورتی که گوشی شما توسط ضربه آسیب دید، احتمالا شرکت گارانتی کننده، از تعویض قطعه‌ی گوشی خودداری خواهد کرد. در نتیجه، قاب گوشی می‌تواند نقش یک گارانتی بسیار معتبر را برای شما داشته باشد تا در مواقع برخورد به زمین، از قطعات گوشی‌هوشمند به بهترین شکل ممکن مراقبت کند. اگر شما هم جزو کسانی هستید که قاب‌ گوشی با کیفیت بالا خریداری می‌کنید اما از قیمت نه‌چندان ارزان آن ناراضی هستید،‌ این را هم در نظر داشته باشید که قیمت گوشی شما به مراتب بالاتر از قیمت قاب گوشی است. بنابراین با هزینه‌ای نه‌چندان زیاد، می‌توانید از خسارت بسیار بیشتری جلوگیری کنید. کافی است نگاهی به قیمت آیفون‌های جدید اپل و قاب‌ گوشی مخصوص آیفون بیندازید.

قاب گوشی برای آیفون و دیگر موبایل ها

این روزها، گوشی‌های‌ هوشمند در 24 ساعت شبانه‌روز همراه ما هستند. ما گوشی‌های خود را بر روی میز رستوران قرار می‌دهیم، با آن‌ها در خیابان حرکت می‌کنیم و حتی در ماشین ممکن است از آن‌ها استفاده کنیم. هر کدام از این مکان‌ها، می‌تواند برای گوشی خطرآفرین باشد و کوچک‌ترین اشتباهی، ممکن است گوشی را بر روی زمین بیندازد. بنابراین نقش محافظتی قاب گوشی‌های هوشمند در اینجا پررنگ‌تر می‌شود. حتی منظم‌ترین فرد بر روی کره‌ی زمین نیز ممکن است حداقل یک بار گوشی را بر روی زمین بیندازد. شما هر چه قدر هم که احتیاط کنید، باز هم نمی‌توانید بر قدرت جاذبه غلبه کنید. این موضوع اهمیت استفاده از قاب گوشی برای اسمارت فون شما را نشان میدهد.

این خبر را هم بخوانید: جدیدترین گوشی گوگل 17 مهر رونمایی میشود

قاب‌گوشی می‌تواند اسمارت‌فون شما را منحصربه‌فرد کند.

اگر از ظاهر گوشی خود خسته شده‌اید، اگر گوشی خود را با گوشی دیگر اعضای خانواده به اشتباهی برمی‌دارید یا اگر به دنبال این هستید که طرح‌های مختلف را بر روی گوشی خود انتخاب کنید، قطعا انتخاب یک قاب گوشی مناسب با طراحی زیبا می‌تواند به کمک شما بیاید. بنابراین، در انتخاب قاب موبایل نه تنها باید به میزان سختی و محافظت آن فکر کنید، بلکه باید ظاهر گوشی را هم مد نظر داشته باشید. شما با یک کاور مناسب می‌توانید به راحتی رنگ گوشی‌ هوشمند خود را تغییر داده و تنوع ایجاد کنید.
برای خرید اینترنتی قاب گوشی و لوازم جانبی موبایل میتوانید از وبسایت نشت آپ که به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت میکنند استفاده کنید. مواظب گوشی های خودتون باشید.

منبع:

https://tech-news.ir/phone-frame-most-important-mobile-accessory.html

saqar بازدید : 44 شنبه 16 آذر 1398 نظرات (0)

طبق پژوهشی جدید آمریکایی ها مرتبا به خاطر تلفن های هوشمند شان دچار حواس پرتی می شوند و این حواس پرتی خسارات جبران ناپذیری را برای آنها در پی دارد.

محققان دست اندرکار این پژوهش که آن را در نشریه JAMA Otolaryngology منتشر کرده اند برای این منظور یک دیتابیس ملی از جراحات سر و گردن طی ۲۰ سال اخیر را مورد بررسی قرار دادند که همگی به تلفن های هوشمند ارتباط داشتند و به بستری شدن افراد در بیمارستان منتهی شدند. آنها اینطور نتیجه گرفتند که وابستگی بشر به تلفن های هوشمند در زندگی مدرن مرتبا بیشتر می شود و به تبع این امر جراحات مرتبط با این گجت ها نیز زیادتر می گردد.

طی ۲۰ سال گذشته ۷۶ هزار نفر در آمریکا به خاطر استفاده از موبایل دچار جراحت شدند

طبق این پژوهش، از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۷ بالغ بر ۷۶ هزار جراحت مرتبط با موبایل در سراسر آمریکا اتفاق افتاده که این جراحات به دو گروه مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می شوند. در گروه نخست افراد مستقیما به واسطه برخورد موبایل دچار جراحت می شدند (مثلا موبایل را روی خودشان می انداختند یا هدف برخورد موبایل فرد دیگری قرار میگرفتند) و در گروه دوم جراحات ایجاد شده در افراد به استفاده از موبایل مربوط می شد که از آن جمله میتوان به حواس پرتی از طریق این گجت ها و آسیب هایی اشاره کرد که به واسطه آنها در فرد ایجاد می شد.

 

تلفن های همراه
 

 

بیشترین میزان جراحات مستقیم در اطفال کمتر از ۱۳ سال گزارش شد و آنطور که در گزارش آمده بزرگسالان نیز بیشتر در معرض خطر جراحات مرتبط با استفاده از تلفن های همراه قرار دارند و این خطر در افراد بالاتر از ۵۰ سال بیشتر است.

آسیب های ایجاد شده در افراد نیز طیف وسیعی را شامل می شود که از جراحت برداشتن حین ارسال پیام های متنی و رانندگی همزمان گرفته تا پیاده روی و نگاه کردن به صفحه موبایل را در بر می گیرد. محققان این پژوهش اعلام کرده اند که ۹۰ نفر در آمریکا نیز به خاطر حواس پرتی ناشی از بازی پوکمون گو دچار جراحت شده اند.

طبق این پژوهش همچنین مشخص شد که تعداد هر دو نوع جراحت بعد از عرضه نخستین آیفون در آمریکا بیشتر از هر زمان دیگری شده است. به همین خاطر نیز محققان خواستار افزایش آموزش در رابطه با خطرات حواس پرتی ناشی از تلفن های همراه شدند.

آنها در مقاله خود اینطور نوشتند:

با افزایش تعداد تلفن های همراه و اپلیکیشن های موبایلی که همگی به دنبال جلب توجه کاربران هستند ضروریست که بیشتر از همیشه به استفاده ایمن از اسمارت فون ها فکر شود. به خصوص افراد در گروه های سنی پرخطر باید آموزش های لازم را دریافت کنند تا از بروز جراحات غیرضروری در آنها پیشگیری شود.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/06/جراحات-ناشی-از-کاربرد-موبایل/

saqar بازدید : 48 سه شنبه 12 آذر 1398 نظرات (0)

موتورولا وان هایپر سوم دسامبر (دوازدهم آذر) در برزیل معرفی خواهد شد. تیزر منتشرشده از این گوشی به‌وضوح دوربین سلفی پاپ‌آپ را نشان می‌دهد و تنها یک گوشی است که طبق شایعات با این توصیف مطابقت دارد.

ماه گذشته، بیشتر مشخصات این گوشی موتورولا فاش شده بود. ماژول پاپ‌آپ میزبان دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی است که نصف کیفیت دوربین اصلی را دارد. این گوشی اولین دستگاه موتورولا با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی خواهد بود. ناگفته نماند دوربین دوم چندان باکیفیت نیست و از نوع تشخیص عمق با حسگر ۸ مگاپیکسلی است.

تاریخ معرفی موتورولا وان هایپر

موتورولا هایپر وان گوشی میان‌رده‌ای مجهز به صفحه‌نمایش ۶/۳۹ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن +FHD است و از تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۷۵ و چهار گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی استفاده می‌کند.

حال تمام آنچه برای معرفی باقی می‌ماند، قیمت این گوشی است که باتوجه‌به مشخصات، انتظار قیمتی بین موتو وان ویژن و موتو وان زوم را داریم.

saqar بازدید : 84 دوشنبه 11 آذر 1398 نظرات (0)

فراموش کردن ایده‌ای جذاب تجربه خوشایندی نیست و مطمئناً در شرایط مختلف نمی‌توانیم همواره قلم و کاغذ به همراه داشته باشیم؛ بنابراین اگر از گوشی اندرویدی بهره می‌برید، در ادامه به چند مورد از بهترین اپلیکیشن‌های اندروید برای یادداشت‌برداری می‌پردازیم.

بهترین اپلیکیشن‌های اندروید برای یادداشت‌برداری

ویژگی‌های لازم در یک اپلیکیشن یادداشت‌برداری

در این زمینه کاربران مختلف نیاز‌های گوناگونی دارند و مثلا یک دانشجو می‌خواهد نکات مهم کلاس درس را ثبت کند و یک فیلم‌نامه‌نویس به دنبال ثبت ایده‌های جذابی است که هنگام پیاده‌روی به ذهنش خطور می‌کند. اما روی هم رفته، هنگام انتخاب چنین اپلیکیشن‌هایی، بهتر است به چند نکته توجه کنید که در ادامه آن‌ها را مرور می‌کنیم:

گزینه‌های ساماندهی: اگر برای یادداشت چیزی زمان صرف می‌کنید، پس به احتمال زیاد می‌خواهید در زمانی دیگر یادداشت مذکور را پیدا کنید؛ بنابراین یک اپلیکیشن یادداشت‌برداری مناسب باید برای ساماندهی این یادداشت‌ها از امکاناتی مانند ایجاد پوشه‌ها، بهره‌گیری از هشتگ یا حتی رنگ‌بندی یادداشت‌ها بهره ببرد.

روش‌های مختلف برای ثبت: اگر فکر می‌کنید که تنها قابلیت یادداشت نوشتن نیاز‌های شما را پوشش می‌دهد، اما در هر صورت بهتر است اپلیکیشن موردنظر از روش‌های دیگری برای ثبت افکار و ایده‌های کاربر پشتیبانی کند؛ بنابراین روش‌هایی مانند امکان ضبط صدا یا ثبت دستخط تا حد زیادی می‌توانند مثمر ثمر واقع شوند.

پشتیبانی پلتفرم‌های مختلف: حتی اگر عمدتا از سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کنید، امکان دسترسی به یادداشت‌ها از طریق پلتفرم‌های مختلف از جمله ویژگی‌های مفیدی محسوب می‌شود که گاهی اوقات نیاز مبرمی به آن پیدا می‌کنید.

طراحی: رابط کاربری یک اپلیکیشن در درجه اول باید جوابگوی نیاز‌های کاربران موردنظر باشد. حالا این موضوع می‌تواند به معنای ساده بودن رابط کاربری باشد تا افراد به‌سرعت بتوانند یادداشت‌های خود را ثبت کنند یا اینکه تمام گزینه‌ها در تمام اوقات جلوی چشم کاربر قرار بگیرد.

با توجه به شمار عظیمی از اپلیکیشن‌های یادداشت‌برداری در پلی استور، احتمالا یک اپلیکیشن مطابق نیاز‌های شما در این محیط پیدا می‌شود. در ادامه ۵ مورد از بهترین اپلیکیشن‌های اندروید در زمینه یادداشت‌برداری را معرفی می‌کنیم.

بهترین برای بیشتر کاربران: Google Keep

بهترین اپلیکیشن‌های اندروید برای یادداشت‌برداری

اپلیکیشن Google Keep در زمینه‌ی یادداشت‌برداری حرف زیادی برای گفتن دارد. در ضمن از آنجایی که این یک محصول گوگل محسوب می‌شود، یادداشت‌هایتان به‌صورت خودکار با اکانت گوگل شما سینک می‌شوند و این یعنی از انواع و اقسام گجت‌ها می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

رابط کاربری این اپلیکیشن برای کاربران اندرویدی بسیار آشنا است، زیرا مطابق شکل و شمایل دیگر اپلیکیشن‌های گوگل و سیستم‌عامل اندروید طراحی شده و به همین خاطر استفاده از آن بسیار ساده و راحت است.

به غیر از کیبورد، Google Keep از روش‌های دیگری هم برای یادداشت‌برداری پشتیبانی می‌کند. در کنار ثبت دستخط، می‌توانید صدای خود را ضبط کنید که به لطف قابلیت تبدیل صوت به متن گوگل، محتوای این صدا‌ها به صورت متن هم ثبت می‌شوند. علاوه بر موارد ذکر شده، با استفاده از این اپلیکیشن به راحتی می‌توانید چک‌لیست‌های مختلفی ایجاد کنید تا انجام کار‌های موردنظر را فراموش نکنید.

تمام یادداشت‌ها در صفحه اصلی نمایش داده می‌شوند و برای نشان دادن اهمیت آن‌ها، می‌توانید رنگ‌هایی را به آن‌ها اختصاص دهید. علاوه بر این، بهره‌گیری از برچسب‌ها به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی یادداشت‌های مربوط به موضوعی یکسان را گروه‌بندی کنید.

Google Keep هرچند بر یک زمینه خاص متمرکز نیست، اما در هر صورت استفاده از آن بسیار آسان است و به لطف داشتن امکانات مختلف و سینک شدن با اکانت گوگل، گزینه‌ای مناسب برای بیشتر کاربران اندروید محسوب می‌شود. به همین خاطر در زمینه‌ی یادداشت‌برداری، یکی از بهترین اپلیکیشن‌های اندروید محسوب می‌شود و بهتر است آن را امتحان کنید.

بهترین برای یادداشت‌های کوتاه: Simple Notes Pro

بهترین اپلیکیشن‌های اندروید برای یادداشت‌برداری

زمانی که ایده جذابی به ذهن شما خطور می‌کند و می‌خواهید هرچه سریع‌تر آن را ثبت کنید، یک اپلیکیشن یادداشت‌برداری بهره‌مند از ویژگی‌های مختلف تا حدی سرعت مربوط به ثبت ایده را کاهش می‌دهد. در چنین مواقعی، سادگی اپلیکیشن اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند و اپلیکیشن Simple Notes Pro در این زمینه حرف زیادی برای گفتن دارد.

وقتی برای بار اول اپلیکیشن را اجرا می‌کنید، با یک صفحه خالی برای یادداشت روبرو می‌شوید و بعد از آن، آخرین یادداشت ثبت شده نمایش داده می‌شود.

علاوه بر این برای افزایش سرعت دسترسی، می‌توانید از ویجت مربوط به یادداشت‌ها بهره ببرید. در ضمن حرکت بین یادداشت‌های مختلف بسیار ساده است و با سوایپ به سمت راست و چپ می‌توانید بین آن‌ها حرکت کنید. اگر هم بر آیکون پوشه در سمت راست بخش فوقانی ضربه بزنید، فهرست کاملی از یادداشت‌ها نمایش داده می‌شود.

از دیگر مشخصه‌های قابل توجه این اپلیکیشن می‌توانیم به شخصی‌سازی گسترده رابط کاربری آن اشاره کنیم. افراد به راحتی می‌توانند رنگ بخش‌های مختلف و حتی آیکون اپلیکیشن را تغییر بدهند. در حال حاضر، دو نسخه از این اپلیکیشن وجود دارد.

نسخه رایگان و نسخه پولی Pro. اگرچه در پلی استور نسخه رایگان همچنان دیده می‌شود، اما توسعه آن متوقف شده و این یعنی در آینده آپدیت جدیدی برای آن عرضه نمی‌شود؛ بنابراین اگر فکر می‌کنید این اپلیکیشن مناسب نیاز‌های شما است، بهتر است ۱.۱۹ دلار برای نسخه Pro هزینه کنید.

بهترین برای یادداشت‌های طولانی: Keep My Notes

بهترین اپلیکیشن‌های اندروید برای یادداشت‌برداری

اگر از جمله افرادی هستید که یادداشت‌های طولانی می‌نویسید و دو مورد معرفی شده جوابگوی نیاز‌های شما نیست، بهتر است اپلیکیشن Keep My Notes را امتحان کنید. این اپلیکیشن برای ویرایش متن از امکانات خوبی بهره می‌برد و با این کار با تغییر بخش‌های مختلف یادداشت‌ها، خواندن یادداشت‌های طولانی به کار ساده‌تری بدل می‌شود.

علاوه بر این، با قرار دادن یادداشت‌ها در حالت «خواندن» با خیال راحت و بدون نگرانی بابت دست‌کاری‌های ناخواسته می‌توانید آن‌ها را مطالعه کنید. در ضمن امکان فعال‌سازی شمارشگر کلمات و حروف هم وجود دارد.

از دیگر امکانات این اپلیکیشن می‌توانیم به یادآوری، چک‌لیست، ثبت دستخط و ضبط صدا اشاره کنیم. اگر می‌خواهید یادداشت‌ها را به گجت‌های دیگر منتقل کنید، می‌توانید آن‌ها را به گوگل درایو منتقل کنید یا به‌عنوان فایل تکست در گوشی ذخیره کنید.

اگر هم نگران نقض حریم خصوصی هستید، امکان تعیین رمز عبور برای آن وجود دارد. Keep My Notes رایگان است، ولی گاهی اوقات تبلیغاتی را نمایش می‌دهد. برای خلاص شدن از دست تبلیغات، باید سالانه مبلغ ۱ دلار را بپردازید.

بهترین برای کاربران حرفه‌ای: Evernote

بهترین اپلیکیشن‌های اندروید برای یادداشت‌برداری

Evernote یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن‌ها برای یادداشت‌برداری به حساب می‌آید که از ویژگی‌های متنوعی بهره می‌برد. برای افرادی که یادداشت‌های طولانی می‌نویسند و خواستار امکانات مشابه اپلیکیشن Google Docs هستند، Evernote یک گزینه ایدئال محسوب می‌شود.

این اپلیکیشن از ضبط ویدیو و صدا و ثبت دستخط پشتیبانی می‌کند و حتی برای متون معمولی هم این اپلیکیشن امکانات بسیار گسترده‌ای را به منظور ویرایش آن‌ها ارائه می‌دهد.

یادداشت‌ها می‌توانند در قسمت‌های مختلفی قرار بگیرند و با بهره‌گیری از تگ‌ها می‌توانید به‌سرعت یادداشت‌های مربوط به موضوعی خاص را پیدا کنید. به دلیل وسعت مشخصه‌های Evernote، به احتمال زیاد به تمام آن‌ها نیاز پیدا نمی‌کنید، اما اگر از جمله کاربران حرفه‌ای هستید که می‌خواهید از یک اپلیکیشن یادداشت‌برداری سرشار از ویژگی‌های مختلف بهره ببرید، Evernote گزینه‌ی مناسبی برای شما خواهد بود.

نسخه رایگان Evernote وجود دارد که طبیعتا برای استفاده از آن باید با محدودیت‌های آن دست و پنجه نرم کنید. در این حالت، حجم یادداشت‌ها به ۲۵ مگابایت محدود شده و در هر ماه فقط می‌توانید ۶۰ مگابایت آپلود کنید و فقط ۲ گجت می‌توانند به یک اکانت وصل شوند.

در حالت پریمیوم، باید ماهانه ۸ دلار بپردازید، ولی در هر ماه می‌توانید ۱۰ گیگابایت آپلود کنید و علاوه بر امکان اتصال گجت‌های مختلف به یک اکانت، به‌صورت آفلاین هم به یادداشت‌ها دسترسی خواهید داشت.

بهترین برای دانشجویان: Microsoft OneNote

بهترین اپلیکیشن‌های اندروید برای یادداشت‌برداری

OneNote در اصل مانند Evernote کاربران حرفه‌ای را هدف قرار داده، زیرا این اپلیکیشن هم از ویژگی‌های متنوعی بهره می‌برد. با این حال، OneNote برای دانشجویان نسبت به رقیب خود چند مزیت را به ارمغان می‌آورد. ویژگی‌هایی مانند امکان پیوست تصویر و مقاله به یادداشت‌ها می‌توانید برای کار‌هایی مانند پژوهش و ارائه مثمر ثمر واقع شود.

همچنین از آنجایی که این یک محصول مایکروسافت است، سازگاری بالایی با برنامه‌های آفیس دارد و به لطف Office۳۶۵ می‌توان از طریق پلتفرم‌های مختلف به یادداشت‌ها دسترسی پیدا کرد. در هر صورت اگر اهل استفاده از برنامه‌های مایکروسافت هستید، OneNote هم تجربه کاربری مشابه آن‌ها را ارائه می‌کند و روی هم رفته یکی از بهترین اپلیکیشن‌های اندروید در این زمینه محسوب می‌شود.

منبع:

https://www.bartarinha.ir/fa/news/930132/بهترین-اپلیکیشن‌های-اندروید-برای-یادداشت‌برداری

تعداد صفحات : 18

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 178
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 83
  • بازدید ماه : 313
  • بازدید سال : 2,983
  • بازدید کلی : 11,280