loading...
akhbar tecnolozh8
saqar بازدید : 32 دوشنبه 11 اسفند 1399 نظرات (0)

شرکت مرموز سرگی برین در حوزه‌ی کشتی هوایی LTA Research and Exploration نام دارد. این شرکت می‌خواهد انرژی موردنیاز کشتی هوایی‌ای که در مواقع رخداد فجایع کاربرد دارد، ازطریق پیل سوختی هیدروژنی تأمین کند. فراخوان شغلی جدیدی به LTA Research and Exploration نسبت داده شده است که نشان می‌دهد این شرکت برنامه دارد سیستم پیشرانه‌ی هیدروژنی ۱٫۵ مگاواتی را تولید کند. این سیستم ۱٫۵ مگاواتی درون کشتی هوایی قرار می‌گیرد و از آن برای ارائه‌ی کمک‌های بشر‌دوستانه و ایجاد انقلابی جدید در صنعت حمل‌و‌نقل استفاده خواهد شد.

درحال‌حاضر، در فراخوان شغلی LTA هیچ‌ مشخصاتی از کشتی هوایی دیده نمی‌شود؛ بااین‌حال، شکی نداریم سیستم پیشرانه‌ی هیدروژنی به‌‌حدی قوی خواهد بود که باعث شود کشتی هوایی بتواند از اقیانوس عبور کند. کشتی‌های هوایی با سرعت بسیار کمتری از هواپیماها حرکت می‌کنند؛ اما ازلحاظ تئوری می‌توانند در هر جایی که تصور کنید، فرود بیایند یا به تمامی مکان‌ها وسایل موردنیاز را برسانند. 

براساس گزارش خبرگزاری تک‌کرانچ، سلول‌های سوختی هیدروژنی راهکاری برای جایگزینی با سیستم هواپیماهای برقی محسوب می‌شوند؛ زیرا سبک‌‌تر هستند و به‌احتمال زیاد استفاده از آن‌ها درمقایسه‌با باتری‌های لیتیوم‌یونی هزینه‌ی کمتری به‌دنبال می‌آورد. بزرگ‌ترین پیل سوختی هیدروژنی برای انجام پرواز تا ‌امروز، سیستمی ۰٫۲۵ مگاواتی (۲۵۰ کیلووات) محسوب می‌شود که در هواپیمای مسافربری کوچک شرکت ZeroAvia از آن استفاده شده است.

نخستین نمونه‌ی پیش‌تولید (پروتوتایپ) از کشتی هوایی سرنشین‌دار LTA با نام Pathfinder 1 شناخته می‌شود که برای تأمین انرژی از باتری بهره می‌برد. براساس برخی گزارش‌ها، این کشتی هوایی احتمالا امسال به‌پرواز درمی‌آید.

اسناد ثبت‌شده در اداره‌ی فدرال هوانوردی نشان می‌دهد Pathfinder 1 از ۱۲ موتور برقی استفاده خواهد کرد و گنجایش ۱۴ نفر را خواهد داشت. این موضوع باعث می‌شود Pathfinder 1 هم‌اندازه با تنها کشتی هوایی مسافربری فعال حال‌حاضر جهان باشد. کشتی هوایی یادشده Zeppelin NT نام دارد و تورهای تماشای منظره را در آلمان و سوئیس برگزار می‌کند. Pathfinder 1 در بخش واگن مسافربری خود به برخی از قطعات به‌کاررفته در Zeppelin NT مجهز است.

منبع:
saqar بازدید : 24 یکشنبه 10 اسفند 1399 نظرات (0)

قیمت زیروکلاینت (zero client price) را می تاب یکی از ستون ها مهم این دستگاه نامید که مایه شده خیلی از سازمان ها به سوی این دستگاه روی بیاورند. در این نوشتار نگاهی به قیمت گونه ها zero client می اندازیم و با بها زیروکلاینت های اداری، نیمه حرفه ای و چیره دست آشنا می شویم.

 

zero client دستگاه متفاوتی نسبت به بقیه ساز و برگ قیمت زیرو کلاینت‌ها کامپیوتری است، که موقع خرید آن باید دقت و تخصص کافی داشته باشید و یا از رایزن متخصص و قابل اعتمادی برای خرید رایزنی بگیرید. بها زیروکلاینت ها نسبت به کارایی و مشخصات فنی اونها خیلی متفاوت هست. به همین خاطر حتما پیش از خرید، مطلب زیر رو بخونید تا اشتباه یا گرون خرید نکنید.

زیروکلاینت یگانه از محصولاتی است که جدیدا باره پروا بسیاری پیمان گرفته است. با استفاده از این محصول می‌توان بصورت چشمگیری در هزینه‌ها تاسیس یک گردآور صرفه جویی عظیمی کرد. جهت خرید زیروکلاینت با استعمال پسندیده نیازتان می‌توانید از متخصصین ما کمک بگیرید.

 

از مزایای استفاده از زیروکلاینت:

 

امروزه زیروکلاینت ‌ها توانسته اند با پروتکل‌های مختلفی همانند PCoIP ،Citrix ،RDP و … تجربه‌ای راستین از پیرامون ویندوز دلخواه به کاربران بدهد.

کمپانی‌های کبیر همانند اچ پی (HP)، دل (DELL)، وایز (WYSE) در زمینه فرآوری زیروکلاینت‌ها بصورت تخصصی پا در میان گذاشته‌اند.

با هزینه‌ای کمتر از کیس‌ها و حتی کمتر تین کلاینت توانسته‌اند محبوبیت خاصی در میان کاربران پیدا کنند.

هزینه‌های ذیل خرید، توان مصرفی کمتر از 10وات بصورت چشم‌گیری در صرفه‌جویی هزینه مصرفی کمپانی‌ها کمک بزرگواری کرده‌اند.

امنیت بالا به گونه‌ای که امنیت داده‌ها بصورت 100 درصد تضمین شود یکتا از برترین خواص این محصولات بوده است.

مدیریت پورت‌ها در زیرو‌کلاینت ‌ها یکتا دیگر از مسائل مهم بوده که توانسته کنترل کامل برای مدیران شبکه را فراهم کند.

استفاده از منابع سرور بدست زیروکلاینت ‌ها سبب شده علاوه برسرعت بالای دسترسی کاربران، مدیریت منابع بصورت تخصصی را فراهم کنند.

فضای اشغالی کمتر از حتی تین کلاینت‌ها سبب شده لغایت زیبایی پیرامون پیشه علاوه بر مباحث گفته شده تامین شود.

کمپانی تکنو‌کلاینت این سربلندی را دارد الی تمامی محصولات زیروکلاینت کمپانی‌های کبیر (HP و DELL) را بصورت سر راست و بدون واسطه دراختیار کاربران قرار دهد. خرید گونه ها زیروکلاینت نو و دست دوم با ارزان ترین بها ها همراه با گارانتی محصول را از ما بخواهید. جهت مشاوره رایگان در هنگام خرید با کارآزمودگان ما در تماس باشید.

saqar بازدید : 47 یکشنبه 10 اسفند 1399 نظرات (0)
شرکت موتورولا از عرضه ۴ گوشی جدید از سری موتو جی خبر داده که با شبکه‌های نسل پنجم تلفن همراه سازگاری دارند و قیمت آنها نیز مناسب است.

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، چهار گوشی یادشده به ترتیب موتو جی پلی، موتو جی استایلوس، One ۵G Ace و موتو جی پاور نام دارند. موتورولا همچنین مدعی است که برخی از این گوشی‌ها با باتری دارای ظرفیت شارژ بالا عرضه می‌شوند.

 

موتو جی استایلوس همراه با تراشه اسنپ دراگون ۶۷۸ کوالکوم، ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود که این رقم با استفاده از کارت حافظه قابل افزایش است. نمایشگر ۶.۸ اینچی ال سی دی با دقت ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری و چهار لنز دوربین ۴۸، ۸، ۲ و ۲ مگاپیکسلی از جمله امکانات این گوشی است که ۳۰۰ دلار قیمت گذاری شده است.

 

گوشی One ۵G Ace نیز یک گوشی نسل پنجم بوده و دارای نمایشگر ال سی دی ۶.۷ اینچی با دقت ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است. در این گوشی هم از پردازنده اسنپ دراگون ۷۵۰ جی استفاده شده است. ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی برای گوشی مذکور در نظر گرفته شده است. لنزهای ۴۸، ۸ و ۲ مگاپیکسلی و باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری از جمله دیگر امکانات این گوشی است. قیمت این گوشی که از فناوری شارژ بی سیم هم پشتیبانی می‌کند، ۴۰۰ دلار است.

 

موتو جی پلی دارای نمایشگر ال سی دی ۶.۵ اینچی با دقت ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل، تراشه اسنپ دراگون ۴۶۰، ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی قابل افزایش است. دو لنز ۱۳ و ۲ مگاپیکسلی در پشت و باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری هم برای این گوشی که ۱۷۰ دلار قیمت دارد، در نظر گرفته شده است.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11068324.html

saqar بازدید : 26 یکشنبه 10 اسفند 1399 نظرات (0)
لنوو از عینک واقعیت افزوده جدیدی رونمایی کرده که مناسب کارمندان دورکار است و ۵ دسکتاپ مجازی را برای کاربر نشان می دهد.

به گزارش مهر به نقل از دیجیتال ترندز، امشب نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی ۲۰۲۱(CES) آغاز می‌شود. در همین راستا لنوو از یک عینک واقعیت افزوده جدید رونمایی کرده که برای دورکاری مناسب است.

 

گجت مذکور «تینک ریلی آ ۳»(ThinkReality A۳) نام دارد و یک عینک هوشمند است که با استفاده از واقعیت افزوده ۵ دسکتاپ مجازی را جلوی چشمان کاربر نشان می‌دهد.

 

این تنظیمات چند مانیتوری بسیار جالب است. در عصری که بسیاری از کارمندان به دنبال ایجاد فضای کاری مناسب در خانه هستند، چنین عینک هوشمندی کارآمد به نظر می‌رسد.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,عینک واقعیت افزوده

جان پرشک نایب رئیس بخش استراتژی و کسب و کار نوظهور لنوو در این باره می‌گوید: A۳ نسل جدید راه حل های سبک، قدرتمند و کارآمد واقعیت افزوده است. این گجت در فضاهای مجازی به کار می‌رود و همچنین قابلیت پشتیبانی از راه دور را دارد تا توانمندی‌های کاربر را برای انجام فعالیت‌های مختلف ارتقا دهد.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11068437.html

saqar بازدید : 28 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

هواوی که پس از تحریم‌های گسترده حضور کم‌رنگ‌تری در بازار موبایل دارد، ظاهرا تصمیم گرفته تمرکز خود را به صنعت خودرو تغییر دهد.

چهار منبع آگاه در گفتگو با رویترز از تلاش هواوی برای توسعه خودروی الکتریکی خبر دادند. ظاهرا چینی‌ها در حال مذاکره با کمپانی خودروسازی «چانگان» و دیگر شرکت‌های چینی فعال در این حوزه هستند.

بعد از مشکلات به وجود آمده برای هواوی به تبع تحریم‌های ایالات متحده، چنین تصمیمی یک تغییر استراتژیک بزرگ برای این شرکت محسوب می‌شود. در حالی که هواوی برای تامین برخی قطعات مورد نیاز برای تولید گوشی‌های هوشمند با مشکلاتی روبرو است،‌ هنوز توانسته تجارت موبایل خود را زنده نگه دارد.

به گزارش یکی از منابع آگاه، هواوی در حال مذاکره با شرکت فناوری «BluePark» برای توسعه خودروهای الکتریکی است. گزارش‌های دیگری حاکی از آن است که هواوی در زمینه توسعه فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی نیز فعالیت‌هایی را به صورت جدی آغاز کرده است.

 

 

 

در حالی چنین خبرهایی در مورد استراتژی‌های جدید هواوی منتشر می‌شود که سخنگوی این شرکت، پروژه توسعه خودروهای الکتریکی را تکذیب کرده است. سخنگوی هواوی در مورد پروژه توسعه خودروی الکتریکی گفت:

«هواوی تولید کننده خودرو نیست. با این وجود ما از طریق توسعه فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی، می‌توانیم به تولید کنندگان خودرو کمک کنیم تا امکان ساخت وسایل نقلیه الکتریکی بهتری را در اختیار داشته باشند.»

سه منبع آگاه در این مورد گفته‌اند که هواوی از ابتدای سال جاری میلادی، پروژه طراحی خودروهای الکتریکی را آغاز کرده است. ظاهرا این پروژه در سال جاری کلید می‌خورد و خودروی تحت برند هواوی به صورت انبوه روانه بازار چین می‌شود. یکی دیگر از منابع آگاه نیز می‌گوید «ریچارد یو» مدیر گروه تجاری مصرف کنندگان هواوی که این شرکت را به یکی از بزرگترین تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند تبدیل کرده است، اکنون تمرکز خود را روی توسعه خودورهای الکتریکی معطوف کرده و پروژه را با جدیت به پیش می‌برد.

منبع:
saqar بازدید : 34 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

پشتیبانان سایت وظایف مختلفی دارند از جمله:

تجزیه و تحلیل مشکلات و بر طرف کردن آن ها

انجام تغییرات مربوط به اصلاح سایت از نظر فنی

به روز رسانی و اضافه و حذف کردن اطلاعاتی مثل حساب های کاربری، درستی رمز عبور و…

پاسخ به پرسش ها و مشکلات کاربران و کمک به آن ها

تنظیم امنیت سایت

پشیبانی محتوایی و سئو سایت

بهینه سازی سایت و تنظیم عملکرد آن

اگر بخواهیم وظایف پشتیبان سایت را به طور دقیق تر بررسی کنیم می توانیم آنرا به چهار دسته زیر تقسیم کنیم:

پشتیبانی فنی سایت: پشتیبانی فنی سایت شامل یه روز رسانی فنی پشتیبانی وب سایت وردپرس و امنیتی سایت و همچنین بررسی عملکرد سایت است.

پشتیبانی محتوایی سایت: همانطور که گفتیم مهم ترین بخش در این مورد تولید محتوای مستمر و قوی و همچنین به روز رسانی این مطالب است.

پشتیبانی طراحی و گرافیکی سایت: گرافیک سایت یکی دیگر از بخش هایی است که در آن نیاز به پشتیبانی دارید. این بخش شامل بنر های مربوز به کار شما است که باید مرتب به روز رسانی شود.

پشتیبانی سئو سایت: پشتیبانی در این بخش شامل تهیه لیست کلمه های کلیدی در حوزه کار شما برای تولید محتوا، برنامه ریزی برای بالا آمدن سایت و… می شود.

saqar بازدید : 30 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

تلگرام با ویژگی‌های جدیدی از جمله حذف خودکار پیام‌ها برای همه چت‌ها، تعیین تاریخ انقضا برای لینک‌های دعوت و ویژگی «Broadcast Groups» برای داشتن گروه‌هایی با تعداد نامحدود اعضا بروز می‌شود.

حذف خودکار پیام‌ها در تلگرام از مدت‌ها قبل در بخش چت‌های محرمانه در دسترس قرار داشت. در آخرین بروز رسانی، تایمر حذف خودکار پیام را می‌توان برای همه چت‌های تلگرام فعال کرد. در نتیجه پیام‌ها به صورت خودکار برای همه چت‌ها بعد از گذشت 24 ساعت یا هفت روز حذف می‌شوند.

کاربران به منظور فعال کردن این قابلیت، کافی است پیام مربوطه را انتخاب کرده، گزینه select و سپس Clear chat را انتخاب کرده و درنهایت گزینه Auto-Delete را فعال کنند. ویژگی حذف خودکار فقط پیام‌هایی که بعد از تنظیم تایمر ارسال شده باشند را به صورت خودکار حذف می‌کند. شمارش معکوس برای حذف پیام از زمان ارسال پیام در نظر گرفته می‌شود و زمان مشاهده پیام را لحاظ نمی‌کند.

 

 

 

به علاوه ابزار جدیدی نیز در صفحه اصلی تلگرام اضافه شده است که پیش نمایشی از پیام‌های اخیر را نشان می‌دهد. ابزارک کوچکی نیز نام و عکس پروفایل دوستان تلگرامی که اخیرا با آنها چت کرده‌اید را نشان می‌دهد.

در نسخه جدید تلگرام، قابلیت‌های جدیدی نیز به گروه‌های چت این پیام رسان اضافه شده است. گزینه Broadcast Groups به گروه‌های با تعداد اعضای بیشتر از 200 هزار عضو اجازه می‌دهد تعداد نامحددی عضو داشته باشند. با فعال کردن گزینه Broadcast Group ، فقط ادمین‌های گروه می‌توانند به گروه پیام ارسال کنند‌، اما اعضا نیز می‌توانند به چت‌های صوتی بپیوندند. تلگرام می‌گوید این قابلیت جدید برای گره‌های بزرگ بسیار مناسب است و کاربران می‌توانند در برخی جلسات مصاحبه، جهت انتشار برخی خبرها یا جلسات آنلاین از آن استفاده کنند.

منبع:
saqar بازدید : 32 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

به گفته برخی منابع اپل قصد دارد در نیمه دوم سال جاری از مدل‌های جدید ۱۴ و ۱۶ اینچی مک بوک پرو با نمایشگر‌های دارای نور پس‌زمینه Mini-LED رونمایی کند. همچنین رندرهایی از آی‌مک بعدی هم منتشر شده که از طراحی شبیه به نمایشگر Pro XDR خبر می‌دهد

در این گزارش عنوان شده است که شرکت تایوانی «Radiant Opto-Electronics» تامین کننده انحصاری نور پس‌زمینه Mini-LED خواهد بود و شرکت کوئنتا کامپیوتر مونتاژ نهایی این لپ‌تاپ را به عهده خواهد داشت.

این گزارش بر پایه داده‌های ارائه شده توسط تحلیلگر مشهور اپل «مینگ-چی کو» عنوان می‌کند که مدل‌های جدید ۱۴ و ۱۶ اینچی مک بوک پرو در نیمه دوم سال جاری با نمایشگرهای روشن‌تر Mini-LED و تراشه‌های سیلیکون اپل به بازار عرضه خواهند شد. این لپ‌تاپ از طراحی جدیدی در قسمت بالا و پایین لبه تخت خود برخوردار خواهد بود و دارای پورت HDMI، کارت خوان SD و شارژ کلاسیک MagSafe با کابل برق مغناطیسی خواهد بود. همچنین در این مدل به جای تاچ بار از برخی کلید‌های فیزیکی استفاده شده است.

 

مک بوک پرو
 

 

همانطور که مک بوک پرو ۱۶ اینچی در سال ۲۰۱۹ جایگزین نسخه ۱۵ اینچی شد، مدل ۱۴ اینچی این محصول هم احتمالا جایگزین مک بوک پرو ۱۳ اینچی که مبتنی بر اینتل است خواهد شد. همچنین با وجود حاشیه‌های باریک‌تر در اطراف صفحه نمایش مک بوک پرو ۱۴ اینچی به نظر می‌رسد شاهد نمایشگر بزرگتری نسبت به مدل ۱۳ اینچی باشیم.

 

اگر تمام اخبار و شایعات مربوط به این لپ‌تاپ صحت داشته باشد، احتمالا شاهد یک تغییر اساسی و قابل توجه در لپ‌تاپ‌های مک بوک پرو خواهیم بود. همچنین با توجه به عملکرد چشمگیر تراشه M1 در محصولات سطح پایین مانند مک بوک ایر و مدل پایه ۱۳ اینچی مک بوک پرو، انتظارات زیادی در رابطه با نسل جدید تراشه سیلیکون اپل وجود دارد.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2021/02/26/%d8%b1%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a2%db%8c%e2%80%8c%d9%85%da%a9-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d8%a7%d8%b2-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%b4%d8%a8%db%8c%d9%87-%d8%a8%d9%87-%d9%86%d9%85/

saqar بازدید : 27 چهارشنبه 06 اسفند 1399 نظرات (0)

ایزابل چیست و چه کاربردی دارد؟

سیستم ارتباطی ایزابل یکی از بهترین سیستم هایی است که نوید دهنده ارتقاء سطح کیفی ارتباطات است. ما در این مقاله سعی خواهیم کرد که به معرفی این نرم افزار متن باز و رایگان بپردازیم، تاریخچه ساخت و نحوه عملکرد آن را بررسی کنیم و مزایای آن‌‌ را نسبت به نرم افزار های دیگر ویپ در اختیار کاربران قرار دهیم.

 

 

به دنبال خدمات VoIP هستید؟

ما با بهره‌گیری از متخصصین مجرب و آموزش دیده و همچنین با تکیه برای مطالعه بیشتر در زمینه ایزابل چیست اینجا را کلیک کنید بر اصل مشتری‌مداری مدعی ارائه خدمات با بالاترین کیفیت به شما می‌باشیم.

برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

 

 

 

ایزابل چیست؟

ایزابل در واقع یک نرم‌‌افزار ارتباطات یک‌‌پارچه با منبع باز است که تحت مجوز عمومی GNU قرار دارد. در سال ۲۰۱۶، کمپانی cx3 اقدام به خرید یکی از محبوب‌‌ترین نرم‌‌افزارهای پایه سیستم‌‌های تلفنی و ویپ (VOIP)  یعنی الستیکس نمود. این شرکت یکی از ارائه دهندگان نرم‌‌افزارهای نوین و کاربردی سیستم‌‌های ویپ (VOIP) بود که با خرید الستیکس، تنها قصد داشت حضور خود را در بازار گسترش دهد و محبوبیت خود را در میان کاربران بیش‌‌تر کند.

 

ایزابل چیست

 

پس از آن‌‌که این شرکت نسخه ۵ این نرم‌‌افزار را که اکنون دیگر نه رایگان بود و نه متن باز، روانه بازار کرد، انجمن کاربران ستاره‌‌ها به رهبری بوریس گارفیاس، نیکولا گودیو آرژانتینی و آلفیو موژوز با دیدن نگرانی‌‌های کاربران الستیکس، دست به تولید نرم ا‌‌فزار ایزابل به‌‌عنوان زیرشاخه‌‌ای از الستیکس با امکانات بیشتری زدند.

 

رهبران انجمن کاربران ستاره‌‌ها از امکانات موجود در نسخه ۴ نرم‌‌افزار الستیکس برای نرم‌‌افزار جدید خود بهره بردند و نام آن‌‌را ایزابل نهادند. این نرم‌‌افزار مبتنی بر نسخه‌‌های منبع باز Elastix، Asterisk، FreePBX، HylaFAX، Openfire و Postfix است، که مانند الستیکس امکانات بسیاری را در اختیار کاربران خود قرار می‌‌دهد.

 

عملکرد ایزابل

عملکرد ایزابل

 

یکی از مورادی که می تواند به درک بهتر ویژگی های این نرم افزار منجر شود، مقایسه و بیان عملکرد آن است. در ادامه به بررسی عملکرد ایزابل با استفاده از IP استاتیک و IP داینامیک، می پردازیم.

 

عملکرد ایزابل با استفاده از IP استاتیک

آدرس IP استاتیک در سرور ایزابل به سرویس لیست کنترلی GoTrunk IP ACL اضافه می‌‌شود که در طی آن، تماس‌‌های خروجی از آن آدرس IP بدون نیاز به احراز هویت بیش‌‌تر پذیرفته می‌‌شوند.

 

همچنین تماس‌‌های ورودی به یکی از شماره تلفن‌‌های موجود در حساب کاربر مستیقما به آدرس IP عمومی ایزابل ارسال شده و از آن‌‌جا که تماس‌‌ها از طریق آدرس IPهای شناخته شده انجام می‌‌شود، ایزابل بدون نیاز به احراز هویت بیش‌‌تر آن‌‌ها را قبول می‌‌کند.

 

این روش در واقع کارآمدترین روش برای تائید صحت تماس‌‌های سیپ ترانک است.

 

عملکرد ایزابل با استفاده از IP داینامیک

در این روش نرم‌‌افزار برای تماس های خروجی از Issabel به GoTrunk SIP از تائید اعتبار استفاده می‌‌کند. برای تماس های ورودی به یکی از شماره های تلفن های موجود در حساب GoTrunk، باید در GoTrunk ابتدا ثبت نام انجام شود و در صورت تغییر آدرس IP، ثبت نام مرتبا تکرار شود. در این حالت تماس ها به آدرس IP که در جدیدترین ثبت نام Issabel ثبت شدند، ارسال می‌‌شوند. از آن‌‌جا که تماس‌‌ها از طریق آدرس IPهای شناخته شده انجام می‌‌شود، ایزابل بدون نیاز به احراز هویت بیشتر، آنها را قبول می کند.

 

امکانات ویژه در ایزابل

نرم افزار فوق العاده Issabel امکاناتی دارد که سبب می شود تا آن را به عنوان یکی از بهترین ها در دنیای ارتباطات بدانیم. برخی از امکانات فوق العاده این نرم افزار در ادامه قابل مشاهده هستند که به توضیح مهم ترین آن ها پرداخته ایم:

 

IPهای جغرافیایی محدود در فایروال

فایروال تطبیقی یا fail2ban

امکان نصب گواهینامه‌‌های SSL

امکان ایجاد یک سیستم ویدئو کنفرانس

جایگزینی Openfire توسط Prosody به‌‌عنوان یک سرور پیام‌‌رسان فوری

تهیه Zoneminder ، یک سیستم تشخیص تصویر

پشتیبانی از ۲۰۰ برنامه افزودنی توسط کاربر و ایجاد ۵۰ تا ۸۰ تماس همزمان در سرویس سیپ ترانک

وجود ۴ خط آنالوگ FXO و ۲ پورت ایستگاه آنالوگ FXS که باعث بقای برق از طریق پل‌‌های داخلی FXO و درگاه‌‌های FXS  می‌‌شوند.

Issabel GUI که در واقع می‌‌توان از آن به‌‌عنوان جادوگری برای نصب سریع و آسان بدون استفاده از فن و ایجاد سروصدا نام برد.

فایروال تطبیقی یا fail2ban

Fail2ban یکی از ابزارهای جالب لینوکس است. روش کار این ابزار به این ‌‌صورت است که تلاش‌‌های نفوذی به سیستم را تشخیص داده و IP منشا آن ها ‌‌را مسدود می‌‌کند. بدین ترتیب می توان آن را یکی از بهترین راه های مقابله با نفوذهایی دانست که با خطراتی که می توانند ایجاد کنند، یک سازمان یا مرکز را تهدید می کنند.

 

IPهای جغرافیایی محدود در فایروال

بسیاری از ما درباره حملات مداوم هکرها به IP PBXها مطالب و خبر‌‌های بسیاری شنیده‌‌ایم.

 

حملاتی خاص از قاره‌‌ها یا کشورهای خاص که برای مقاصدی خاص صورت می‌‌گیرند. در طراحی ایزابل به این نکته توجه ویژه‌‌ای شده است که با توجه به آن، عملکرد بسیار جالبی به این نرم‌‌افزار اضافه شده است.

 

ابزاری که به کاربر امکان محدود کردن IPهای محدوده جغرافیایی که می‌‌توانند به سیستم ما دسترسی داشته باشند را می‌‌دهد. بنابراین ما از طریق ایزابل می‌‌توانیم تعیین کنیم که اجازه اتصال برای IP هایی که مثلا منشا آن‌‌ها از هند یا افریقا و یا دیگر کشورها است، صادر نشود.

 

با این کار علاوه بر افزایش امنیت در سرور، میزان فعالیت پردازنده نیز به‌‌طور چشمگیری کاهش پیدا می‌‌کند.

 

نقد و بررسی IP PBX Issabel

قطعا اگر اهدای جایزه برای سیستم‌‌های تلفنی IP وجو داشت، الستیکس قادر به دریافت آن بود. الستیکس در عرصه سرویس ویپ (VOIP)  با منبع آزاد، بسیار شناخته شده و محبوب بود که البته این شهرت و محبوبیت خود را به واسطه پاسخگویی همه جانبه به نیازهای کابران خود بدست آورده بود.

 

Issabel Open supply PBX را در واقع می‌‌توان به‌‌عنوان تناسخی برای Elastix PBX دانست.

 

در عمق نرم افزار ایزابل

کاربران با نصب بسیار ساده و روان نرم‌‌افزار ایزابل روی سیستم عامل‌‌های خود شروع به استفاده از این نرم‌‌افزار کرده و پس از نصب و مواجهه با رابط کاربری بسیار عالی و در عین حال ساده آن، به این نتیجه رسیدند که ایزابل به طرز باورنکردنی مشابه الستیکس می‌‌باشد و امکانات و ترفندهای بیشتری نیز به آن اضافه شده است و تنها تفاوت آن در رنگ‌‌بندی محیط آن به رنگ بنفش است.

 

عملیات اصلی در این فضا با یک منو در سمت چپ صورت می‌‌گیرد که با باز شدن آن، زیر منوها باز می شوند. کار در این محیط بسیار سریع و روان بوده و کار با آن را برای کاربر دلپذیر کرده است. از امکانات جدید در ایزابل می‌‌توان به بهینه شدن محیط از لحاظ گرافیکی و سرعت بالاتر آن نسبت به الستیکس اشاره کرد.

 

از گذشته تا به حال

در گذشته و با استفاده از Elastix PBX، کاربر باید با چندین فریم تعبیه شده در ساختار نرم‌‌افزار مقابله می‌‌کرد تا بتواند در  تغییراتی را ایجاد کند. در واقع کاربر می‌‌بایست FreePBX را در یک قالب جانبی بارگزاری می‌‌کرد که البته این ‌‌کار نیازمند فریم‌‌های خاص و مخصوص به خود بود.

 

نکته قابل توجه در ایزابل، بهبود بخشی قابل توجهی در نحوه تعامل با بخش PBX Issabel است. اکنون کابر برای ایجاد تغییرات تنها با یک صفحه ساده در سمت راست مواجه می‌‌شود.

 

همچنین کاربران می‌‌توانند پس از تغییر تنظیمات امنیتی وارد قسمت Umembedded IssabelPBX شده که به آن‌‌ها این امکان را می‌‌دهد تا به یک رابط از ایزابل دسترسی پیدا کنند که بتوانند به گزینه‌‌هایی که پنهان‌‌اند و معمولا دیده نمی‌‌شوند، دسترسی پیدا کنند.

 

کابران ایزابل همچنین می‌‌توانند از سرویس جدیدی که این نرم افزار در نسخه جدید خود با عنوان Issabel Meet ارائه داده است، برای ارائه خدمات کنفرانس‌‌های ویدئویی و همکاری آنلاین استفاده کنند. سرویس  Issabel Meet در نسخه جدید ایزابل از شرکتی به‌‌نام jitsi مشتق شده است.

 

بررسی مشکلات نرم افزار ایزابل

از اشکالات این نرم‌‌افزار می‌‌توان به وجود زبان ترکیبی برای کنفرانس ویدئویی اشاره کرد که ضمن آن در هنگام استفاده از کنفرانس ویدئویی، گزینه‌‌ها با زبان‌‌های انگلیسی و اسپانیایی ترکیب می‌‌شوند. برای رفع این مشکل باید جابجایی زبان، بعد از جابجایی آن به زبان غیرانگلیسی صورت بگیرد. البته این نکته بیش‌‌تر برای انگلیسی زبان‌‌ها حائز اهمیت است.

 

نرم افزار ایزابل 

 

دریافت خطا هنگام ارتباط کاربران با صندوق پستی نیز یکی دیگر از اشکالات موجود در این نرم‌‌افزار می‌‌باشد. الستیکس از IMAP به‌‌عنوان مشتری مبتنی بر وب استفاده می‌‌کرد که از ایزابل نیز انتظار می‌‌رفت که از این ویژگی برای ارتباط بهتر کاربران با صندوق پستی خود استفاده کند.

 

از امکانات این سرویس می‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

امکان گفتگو

پخش زنده

اشتراک گذاری اسناد

اشتراک گذاری صفحات

برقراری تماس تلفنی

با توجه به مطالب گفته شده در این مقاله به‌‌راحتی می‌‌توان دریافت که ایزابل با در برگرفتن مزایای بسیار خود مانند نصب و رابط کاربری آسان، می‌‌تواند در حوزه کسب و کار، تدریس و موارد دیگر مفید واقع شود. قطعا این نرم‌‌افزار حتی با وجود برخی کاستی‌‌ها در ساختار خود، ارزش بررسی و امتحان کردن را داشته و کابران با توجه به رایگان بودن آن چیزی برای از دست دادن نخواهند داشت.

saqar بازدید : 31 چهارشنبه 06 اسفند 1399 نظرات (0)
یک شرکت ژاپنی موفق به تولید یک حسگر بیومتریک بسیار باریک شده که می‌تواند برای تشخیص هویت به کار گرفته شود.

به گزارش ایسنا به نقل از انگجت، شرکت "جپن دیسپلی"(Japan Display) که تولیدکننده ال‌سی‌دی است، موفق به تولید اولین حسگر تصویر فوق باریک جهان شده که می‌تواند اثر انگشت و الگوهای وریدی و امواج ضربان را بررسی کند.

 

حسگر تصویر نوعی حسگر است که امواج نور(عبور کرده یا بازتابیده از اشیاء) را به سیگنال الکتریکی تبدیل می‌کند. این امواج می‌توانند امواج نور مرئی یا سایر انواع امواج الکترومغناطیسی باشند.

 

ضخامت این حسگر بیومتریک به ۱۵ میکرومتر می‌رسد که به اندازه ضخامت یک ورقه کاغذ است.

 

این حسگر قادر است با سرعتی بالا اطلاعات را بخواند و تصویربرداری را با وضوح بسیار بالا انجام دهد.

 

بنا به گفته شرکت "جپن دیسپلی"، این قابلیت حسگر سبب می‌شود در برنامه‌های امنیتی و فناوری پوشیدنی حساس به اطلاعات کاربرد داشته باشد.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/banews65904.html

تعداد صفحات : 18

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 178
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 81
  • بازدید ماه : 311
  • بازدید سال : 2,981
  • بازدید کلی : 11,278