loading...
akhbar tecnolozh8
saqar بازدید : 33 یکشنبه 19 بهمن 1399 نظرات (0)

مایکروسافت هرچند ماه یکبار بروزرسانی جدیدی برای ویندوز ۱۰ منتشر می‌کند که شاید با باگ‌های مختلفی همراه باشد. علاوه بر این شاید با نصب این آپدیت، سرعت سیستم شما کاهش پیدا کند. اگر پس از نصب یک آپدیت با چنین مشکلی مواجه شدید، چندین راه‌حل برای رفع کندی ویندوز ۱۰ به شما معرفی می‌کنیم.

چندین ترفند برای رفع کندی ویندوز ۱۰ پس از آپدیت وجود دارد، با این حال پیش از اینکه به معرفی آن‌ها بپردازیم، ابتدا نگاهی به دلایلی می‌اندازیم که می‌توانند در این کندی نقش داشته باشند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

دلایل کندی ویندوز ۱۰ پس از نصب آپدیت

مایکروسافت با بروزرسانی‌های متعدد در کنار بهبود عملکرد سیستم عامل خود، قابلیت‌های جدیدی هم به آن اضافه می‌کند. این کمپانی همچنین مشکلات امنیتی موجود در ویندوز ۱۰ را با همین آپدیت‌ها برطرف می‌کند. با توجه به اینکه هدف از انتشار هر بروزرسانی، بهبود عملکرد سیستم کاربران است، چرا برخی مواقع با نصب آن‌ها با مشکل کندی ویندوز ۱۰ مواجه می‌شویم؟

سه دلیل در شکل‌گیری چنین مشکلی می‌توانند نقش داشته‌ باشند:

  • یک آپدیت دارای باگ
  • فایل سیستم خراب
  • اپ‌های پس زمینه

فرقی نمی‌کند کدام یک از دلایل بالا باعث کاهش سرعت ویندوز ۱۰ پس از نصب یک آپدیت شده باشند، با راه‌حل‌های این مقاله می‌توانید مشکل را برطرف کنید.

راه‌های رفع کندی ویندوز ۱۰ پس از آپدیت

بدون توجه به دلیلی که موجب کندی سیستم عامل دستگاه شما شده، با روش‌های زیر می‌توانید آن را برطرف کنید و دیگر با چنین مشکلی مواجه نشوید.

منبع:
saqar بازدید : 32 شنبه 18 بهمن 1399 نظرات (0)

سایت ها به ۲ تقسیم کلی بخش بندی می شوند:

سایت های استاتیک

سایت های داینامیک

در پیوستگی سایت های استاتیک و سایت های داینامیک را به صورت کامل شرح خواهیم داد وتوضیح می دهیم که هر کدام در کدام مدل سایت ها کاربرد می شوند.  

طراحی سایت استاتیک چیست؟

در تقدیر قبل با فرانت اند و بک اند سایت به نکوداشتن آشنا شدید خدمات طراحی سایت در کرج و دیدید که هر کدام چه وظایفی بر دوش دارند، با این سرآغاز به توضیح سایت های استاتیک می پردازیم. در سایت های استاتیک در واقع فقط تقدیر فرانت اند کار اتمام می شود، یعنی هر کدام از صفحات یک سایت به چهره متمایز طراحی شده و در سرور بارگذاری می شوند.

در سایت هی استاتیک مدیر سایت نمی تواند محتوای سایت را تغییر دهد و برای تغییر دادن آن یا باید خود طراحی سایت را یاد بگیرد یا باید یک طراح سایت را استخدام کند الی تغییراتی که می خواهد را بتواند اتمام دهد. معمولا در سررسید حاضر که سیستم های مدیریت محتوای زیاد حرفه ای همانند وردپرس روی کار آمدند به کارگیری سایت های استاتیک خیلی ناچیز شده است. معمولا برای طراحی سایت های شرکتی حقیر یا سایت های معرفی که الی مدت ها محتوای آن تغییر نخواهد کرد از سایت های استاتیک بهره‌گیری می شود.  

طراحی سایت داینامیک چیست؟

سایت های داینامیک پرکار هستند و در طراحی سایت های داینامیک هر دو بخش فرانت اند و بک اند برنامه نویسی می شوند. در سایت های داینامیک برنامه نویس بک اند وظیفه فعال سازی تارنما را بر عهده دارد و با به کارگیری کدهای سمت سرور اسکریپتی را طراحی می کند که سایت به چهره کامل فعال باشد.

پویا و داینامیک بود سایت به این معنی است که تمامی محتوای صفحات سایت توسط مدیر سایت قابل تغییر است و ممکن است هر روز یک صفحه جدید با محتوای متغییر در سایت منتشر شود مشابه سایت های خبری یا گاهنامه ای که در هر روز چندین تازه ها جدید را در صفحات جدید منتشر می کنند.  

مشاغل مرتبط با طراحی سایت چیست؟

به غیر از تیم گسترش دهنده و طراح سایت ، کسان و شغل های زیادی هستند که باید برای کامیابی یک سایت سعی کنند الی سایت مورد نظر در سوداگری اینترنتی خویش کامیاب شود و به درآمد های بالا دست یابد. زمانی که می خواهید یک کسب و کار آنلاین تاسیس کنید به غیر از این که باید یک سایت چیره دست و خوب طراحی کنید باید برای رسیدن به درآمد اینترنتی با مشاغل زیادی در پیوستگی باشید. در پیوسته کوشش کرده ایم برخی از مهمترین این مشاغل را برای شما لیست کنیم:

saqar بازدید : 34 شنبه 18 بهمن 1399 نظرات (0)

بیت کوین (Bitcoin)‌ به‌عنوان بزرگ‌ترین رمزارز دنیا مزیت‌های فراوانی دارد که بسیاری از آن‌ها واضح‌اند. یکی از مشخصه‌های مهم بیت کوین این است که می‌توان به‌صورت ناشناس مالک آن را بود و معاملات را به ‌شکل ایمن انجام داد. همین مزایای بیت کوین گاهی اوقات شرایط متفاوت و نسبتا عجیبی رقم می‌زنند.

براساس گزارش ورج، پلیس آلمان به‌تازگی  معادل بیش از ۵۰ میلیون یورو (۶۰ میلیون دلار) بیت کوین ضبط کرده است؛ اما آن‌طور که رویترز می‌نویسد پلیس نمی‌تواند به این بیت کوین دسترسی پیدا کند؛ زیرا مالک ۵۰ میلیون یورو بیت کوین رمز عبور را به آن‌ها نمی‌گوید. 

این مرد مخفیانه نرم‌افزار استخراج بیت کوین را روی رایانه‌ی دیگران نصب کرده بود و به‌ همین‌ دلیل به زندان محکوم شد. او که مدت‌ زندان را سپری کرده است، در کل فرایند دستگیری و زندانی بودنش هیچ‌ جزئیاتی درباره‌ی نحوه‌ی دسترسی به بیت کوین ها به مقامات آلمانی ارائه نداد.

یکی از دادستان‌های آلمان در گفت‌وگو با رویترز اعلام کرد: «ما از او درخواست کردیم [اطلاعات را در اختیارمان قرار دهد]؛ اما او چیزی نگفت.» اتفاقی که در آلمان رخ داده است، سؤالی بزرگ در ذهن ما ایجاد می‌کند: آیا می‌توان چیزی (به‌خصوص پول) که امکان دسترسی یا استفاده از آن وجود ندارد، ضبط کرد؟

مدتی پیش گزارشی درباره‌ی یک برنامه‌نویس در نیویورک تایمز منتشر شد که براساس آن، او دارایی بیت کوین خود را د هارد درایوی امن قفل کرده بود و همین اتفاق،‌ حقیقتی مهم را برملا کرد: حدودا ۲۰ درصد بیت کوینی که در دنیای امروز وجود دارد (مجموعا حدود ۱۴۰ میلیارد دلار) به‌طور کامل گم شده است یا اینکه در والت‌هایی با رمز عبور فراموش‌شده قرار دارد؛ یعنی ۲۰ درصد از کل بیت کوین موجود به‌طور کامل غیر قابل ‌دسترس است. 

فردی که در آلمان دستگیر شده است، هیچ تمایلی به همکاری با افرادی که باعث دستگیری او شده‌اند ندارد یا رمز عبور را از یاد برده است. رویترز می‌نویسد دادستان‌های آلمان مطمئن شده‌اند که این مرد توانایی دسترسی به بیت کوین هایش را نداشته باشد؛ اما اگر دادستان‌ها نیز توانایی دسترسی به آن را نداشته باشند، احتمالا حجم بیت کوین غیر قابل ‌دسترس در دنیای امروزی به ‌شکلی محسوس افزایش یافته است. 

منبع: 
saqar بازدید : 27 شنبه 18 بهمن 1399 نظرات (0)

به گزارش GSM Arena و براساس پیش‌بینی مؤسسه‌ی گارتنر، فروش گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۱۱ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۰ خواهد بود؛ انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱٫۵ میلیارد دستگاه گوشی هوشمند راهی بازار شود.

بازار گوشی ‌هوشمند به واسطه شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۱۰٫۵ درصد کاهش پیدا کرد. در آن سال نزدیک به ۱٫۳۷۸ میلیارد دستگاه گوشی راهی بازار شد که نسبت به عرضه ۱٫۵۴ میلیارد دستگاه در سال ۲۰۱۹، کاهش نشان می‌دهد.

سازمان گارتنر به این موضوع اشاره کرده است که تقاضا برای گوشی در منطقه آسیا، اروپای غربی و آمریکا لاتین افزایش پیدا می‌کند. همچنین احتمال دارد فروش گوشی هوشمند در چین  با افزایش ۴۰ میلیون دستگاه در مقایسه با سال قبل مواجه شود.

درادامه گزارش گارتنر آمده است که فروش گوشی‌ 5G هم ۳۵ درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش پیدا می‌کند و احتمال دارد که نسبت به سال گذشته دو برابر شود. همچنین پیش‌بینی شده است که ارزان‌ترین گوشی‌های 5G با قیمت ۲۰۰ دلار راهی بازار شوند. فروش گوشی‌ 5G در چین هم افزایش چشم‌گیری پیدا می‌کند.

منبع:
saqar بازدید : 27 سه شنبه 14 بهمن 1399 نظرات (0)

سیستم تلفنی از شاه‌راه‌های هر کسب و کاری می‌باشد ، شاید انگاشت نصب ویپ در کرج قطع بودن آن برای چند ساعت زیاد نگران کننده باشد . ارائه خدمات پس از فروش و پشتیبانی راستین در تاسیس VOIP یک برتری نیست بلکه یک ریشه-بن-بیخ است و نبود آن شما را دچار ضررهای زیادی خواهد کرد .

وجود ضمانت کتبی پس از نصب ویپ

اگر شما از کیفیت پایانی راه اندازی ویپ در سازمان خویش ناراضی نباشید تکلیف شما چیست ؟ آیا شرکتی که شغل نصب ویپ شما را به عهده گرفته است ، حاضر به عودت وجه پرداختی شما می باشد ؟ حتما در سررسید انتخاب یک رایزن و یا کمپانی متخصص VOIP جواب این سوالات را از آنها بخواهید .

آموزش ویپ VOIP

چرا برای تاسیس VOIP انتخاب کنیم ؟

هزینه‌های منطقی و مقرون به صرفه برای راه اندازی VOIP برای کسب و کار شما

ما اعتقاد داریم می‌شود با ارائه راه‌کارهای منطقی و مقرون به صرفه و همچنین متناسب با بودجه مشتری ، می‌توان همگی کسب و کارها ، حتی کسب و کارهای نوپا را هم از مزایای یک سیستم VOIP پر نیرو و منعطف بهره‌مند کرد .

ارائه حمایت واقعی بعد از نصب VOIP

ما بعد از طریق اندازی VOIP بنا بر حجم پروژه دست کم دو ماه پشتیبانی رایگان ارائه می دهیم . در این دو ماه معمولا تمام نواقص سیستم و مشکلات آن بر طرف خواهد شد . نگران نباشید پس آخر حمایت رایگان باز هم با عقد قرار عدل حمایت با هزینه ای زیاد دادگرانه ساحل شما خواهیم ماند .

saqar بازدید : 27 سه شنبه 14 بهمن 1399 نظرات (0)

به‌گزارش نشریه موتورسایکل، سوزوکی خود را برای معرفی مدل جدیدی در ۵ فوریه (۱۷ بهمن) آماده می‌کند و همه‌ی نشانه‌ها نشان می‌دهد که این موتورسیکلت هایابوسا (Hayabusa) جدید است. موتورسیکلت هایابوسا سال ۲۰۲۰ بخشی از سبد محصولات سوزوکی در ایالات متحده باقی ماند؛ اما در اروپا به‌دلیل معرفی استانداردهای یورو ۴، مدل GSX1300R سال ۲۰۱۸ کنار گذاشته شد. از آن زمان شایعاتی مربوط به مدل جدید هایابوسا به‌شدت منتشر شده و به‌نظر می‌رسد سوزوکی آماده عرضه مدل جدید این موتورسیکلت محبوب و کاربرپسند است.

موتورسیکلت سوزوکی هایابوسا / Suzuki Hayabusa در پیست

در پایین تیزر بین‌المللی آمده است که مدل جدید را در پیست آزمایشی سرعت‌بالا نشان می‌دهد. عنوان این ویدئو «مدل کاملا جدید رونمایی خواهد شد» است؛ درحالی‌که نسخه‌ای از این ویدئو در کانال یوتیوب سوزوکی کانادا با عنوان «چیز بزرگی به سوزوکی کانادا می‌آید!» به‌نمایش گذاشته شد.

سوزوکی موتور آمریكا تیزر ویدئو اختصاصی خود را با عنوان «تغییر نسل در راه است» منتشر كرد. ویدئو آمریکایی با برخی از صحنه‌های خیابانی در لس‌آنجلس آغاز شد و به‌دنبال آن تصاویری از چراغ‌های شروع مسابقه و فیلم‌هایی از همان مسیر در تیزر بین‌المللی ادامه می‌یابد.

ویدئو بین‌المللی چند تصویر اجمالی از مدل جدید را ارائه می‌دهد که اگرچه تار است، چند نشانه بصری معرفی می‌کند که نشان می‌دهد این مدل جدید سوزوکی هایابوسا است. به‌طور کاملا مشخص می‌توانیم بگوییم این موتورسیکلت در‌حقیقت سوپربایک است و می‌توانیم دو اگزوز بزرگ و براق را در دو طرف چرخ عقب ببینیم.

چند عکس از جلو موتورسیکلت چراغ مرکزی بزرگی را نشان می‌دهد که چراغ‌های کوچک‌تری در دو طرف آن وجود دارد (احتمالا چراغ‌های روشنایی روز برای بازارهایی است که در آن سیستم روشنایی روز الزامی است). در تصویری از عقب که موتورسیکلت دور می‌شود، می‌توانیم دم با قوز بزرگ مانند نسخه‌ی قبلی هایابوسا را ببینیم؛ اما چراغ عقب افقی به‌جای چراغ عمودی وجود دارد که در جدیدترین مدل این نسل استفاده شده است.

نمایشگر موتورسیکلت سوزوکی هایابوسا / Suzuki Hayabusa

تنها تصویر دقیق و واضح از این موتورسیکلت به ابزارهای دقیق اندازه‌گیری و سنجش پارامترها مربوط است. به‌طور دقیق دو صفحه‌نمایش آنالوگ در دو طرف یک نمایشگر کوچک رنگی به‌چشم می‌خورد. کسانی که روی مدل‌های قبلی هایابوسا سوار شده‌اند، طرح کلی نشانگرها و سیستم‌های اندازه‌گیری را به‌یاد دارند.

به‌نظر می‌رسد سوزوکی از روند استفاده از صفحه‌نمایش‌های بزرگ TFT دور شده است و این امر باعث استفاده از نمایشگر کوچک‌تر بین سرعت‌سنج آنالوگ و دورسنج می‌شود. البته صفحه کوچک TFT به‌دلیل استفاده هایابوسا از لوازم الکترونیکی مدرن لازم و ضروری است. در ویدئو می‌توانیم اطلاعات مربوط به انتخابگر حالت سوزوکی درایو (SDMS) و زاویه خم‌شدن (زاویه تمایل) را مشاهده کنیم که IMU پیچیده‌ای را نشان می‌دهد. به‌علاوه سایر سیستم‌های دستیار الکترونیکی مانند کنترل کشش و کنترل ارتفاع سواری نیز وجود دارد.

منبع: 
saqar بازدید : 29 سه شنبه 14 بهمن 1399 نظرات (0)

براساس گزارش Wccftech، بازی The Riftbreaker یکی از جالب‌ترین عناوین مستقلی است که به‌زودی منتشر می‌شود. به‌عقیده‌ی کارشناسان، این بازی نه‌تنها گیم‌پلی لذت‌بخشی دارد بلکه از یک ‌سری قابلیت فناوری‌محور استفاده می‌کند تا تجربه‌ی بهتری ارائه بدهد.

The Riftbreaker که بر پایه‌ی موتور بازی‌سازی اختصاصی شرکت توسعه‌دهنده‌ی آن به نام Schmetterling Engine 2.0 ساخته شده است، از چندین مشخصه‌ی دایرکت ایکس 12 آلتیمیت (DirectX 12 Ultimate) پشتیبانی می‌کند که از بین آن‌ها می‌توانیم به سایه‌های مبتنی‌ بر رهگیری پرتو، تکنیک Ambient Occlusion بر پایه‌ی رهگیری پرتو و نرخ سایه‌زنی متغیر اشاره کنیم.

 Wccftech که پیش‌تر نگاهی به نسخه‌ی آزمایشی بازی The Riftbreaker انداخته بود، به‌تازگی با پاول لکی، مدیر ارشد عملیاتی Exor Studios،‌ مصاحبه کرده است تا اطلاعات بیشتری درباره‌ی این بازی کسب کند. لکی به دیدگاهش درباره‌ی کنسول ایکس باکس سری اس مایکروسافت اشاره کرد و چالش‌های توسعه‌ی بازی برای پلتفرم‌های نسل جدید را برشمرد. 

پاول لکی می‌گوید ایکس باکس سری اس به بهینه‌سازی‌های اضافه نیاز دارد. او و اعضای تیمش توانسته‌اند به‌سادگی بازی The Riftbreaker را در ایکس باکس سری ایکس کامپایل کنند؛ اما انجام این کار روی ایکس باکس سری اس به کارهای دیگری هم نیاز داشته است. البته او اشاره می‌کند که برای اجرای بازی با وضوح 1080p روی ایکس باکس سری اس به انجام کارهای زیادی نیاز نیست.

پاول لکی از تشابه معماری پردازنده‌ی مرکزی دو کنسول نسل جدید ایکس باکس به‌عنوان اتفاقی مثبت یاد می‌کند و می‌گوید مقیاس‌دهی به جلوه‌های گرافیکی بسیار ساده‌تر از مقیاس‌دهی به گیم‌پلی است. براساس گفته‌های لکی، وقتی بحث به ابعاد دنیای هر بازی می‌رسد مقدار حافظه‌ی در دسترس، عاملی تعیین‌کننده در بسیاری از مواقع است و همین موضوع باعث می‌شود تجربه‌ی بازی در ایکس باکس سری اس تحت تأثیر حافظه‌ی در دسترس قرار بگیرد.

او می‌گوید از زاویه‌ی دید توسعه‌دهنده، اگر صرفا یک کنسول نسل جدید ایکس باکس تولید می‌شد کار بسیار راحت‌تر بود؛ اما با درنظرگرفتن تمامی شرایط، لکی اعتقاد دارد که مایکروسافت برای تولید کنسولی ارزان‌تر که بتواند بازی‌های نسل جدید را اجرا کند تصمیم خوبی گرفته است.

هدف پاول لکی و اعضای تیمش این است که جلوه‌های رهگیری پرتو را به نسخه‌های مربوط‌ به کنسول‌های نسل بعد بازی The Riftbreaker اضافه کنند؛ البته برای اجرای بازی The Riftbreaker روی ایکس باکس سری اس، جلوه‌های رهگیری پرتو باید کاهش یابند. بازی The Riftbreaker فعلا تاریخ انتشار مشخصی ندارد. 

منبع: 
saqar بازدید : 22 دوشنبه 13 بهمن 1399 نظرات (0)

در این نوشتار به تجهیزات و زیرساخت های باره احتیاج جهت تاسیس سیستم تلفنی VoIP ویپ و تحت شبکه روی سرور و یا سانترال ویپ IP-PBX خواهیم پرداخت.


نکته اول اینکه جزئیات تجهیزات لازم، کاملا به نیازها و انتظارات شما از سیستم تلفنی و جزئیات پروژه شما ارتباط دارد. میزان ترافیک روزانه، شمار کاربران، امکانات ویژه و…. عوامل موثر در این مورد هستند. اما در اینجا ما اغلب به سر فصل این تجهیزات و پایین ساخت ها اشاره خواهیم کرد.


به طور کلی و در ساده ترین حالت شما برای راه اندازی سیستم VoIP نیازمند اجرای آرایش شبکه ای به شکل زیر خواهید بود.


تجهیزات تاسیس ویپ

محتوا  مخفی 

1 بستر شبکه

2 سرور ویپ یا IPPBX

3 نرم­ اسباب سیستم تلفنی ویپ VoIP

4 تلفن­های تحت شبکه (IP Phones)

5 گیت وی های ویپ FXO and FXS Gateways

6 کارآزموده مربوط به گذرگاه اندازی

7 سخن پایانی برای راه اندازی سیستم VoIP

8 مقالات مرتبط

بستر شبکه

همان طور مکه میدانید در سیستم تلفنی ویپ صدا به شکل پکت های داده و کاملا دیجیتال جابجا میشود. در این صورت احتیاج به تامین شبکه باره نیاز جهت پیوستگی هستیم. با پروا به میزان شدامد شبکه، شما نیازمند ایجاد بستری با سرعت و ساز و برگ مناسب هستید. برای راه­ اندازی سیستم تلفنی ویپ VoIP شما احتیاج به بستر شبکه­ مستقل نخواهید داشت و می­توانید از شبکه ه­ای که برای ارتباطات کنونی کامپیوترهای خود دارید بهره‌گیری نمایید.


این شبکه میتواند در بستر اینترانت (شبکه خصوصی) و یا اینترنت (شبکه جهانی) و یا ترکیبی از این دو باشد. اما چیزی که اهمیت دارد تامین پهنای باند مناسب و کافی بر اساس دربایستن شما برای انتقال صدا روی شبکه مورد نظر است. و از کل مهمتر امنیت این شبکه بخصوص در فضای اینترنت.


سرور ویپ یا IPPBX

بعد از فراهم کردن زیر ساخت شبکه حال که به یک سرور و هسته مرکز برای پردازش دیتا ها و مدریت تماس ها خواهیم داشت. به این قصد دو گذرگاه حل پایین توصیه میشود. که بسته به نوع و جزئیات پروژه شما میتواند برگزیدن شود.


سرور VoIP

در مسیر حل نخست شما برای راه اندازی سیستم ویپ شما به یک تامین کننده یا سرور دربایستن دارید. این سرور با توجه به شرایط پروژه شما میتواند، یک سیستم کامپیوتری ساده و یا یک سرور زیاد قدرتمند و قوی باشد که به این قصد تعبيه شده است.


برای مثال در یک سیستم تلفنی حقیر با تعداد کابران و میزان ترافیک مصرفی کم، شما به یک کامپیوتر ساده با

پردازشگر یک هسته ­ای با سرعت ۳Ghz، حافظه RAM به میزان ۱GB، کارت شبکه ۱۰/۱۰۰ و هارددیسک با ظرفیت ۱۲۰GB ، نیاز خواهید داشت.


IP-PBX یا سانترال VoIP

در گذرگاه حل دوم شما بجای جاسازی سرور از یک IP-PBX به عنوان سرور استفاده میکنید. IP-PBX یا سانترال تحت شبکه، یک سرور یکپارچه عمدتا به شکل ماژولار هستند. در این محصولات بیشتر اجزاء لازم برای راه اندازی ویپ در یک فرآورده جمع شده است و بیچارگی به تعبيه و خرید جداگانه آنها نیست.


لیست قیمت گونه ها مرکز تلفن و سانترال های ویپ

این مرکز تلفن های تحت شبکه IP-PBX و یا سانترال های ویپ، مشکل ­افزار سرویس دهنده، نرم ­افزار سیستم تلفنی و رابط خط شهری و خط آنالوگ را به چهره مجتمع و یکپارچه در خویش دارند.


ما در این نوشتار بیشتر بر راه اندازی ویپ روی سرور تمرکز داشته ایم. اما در زیاد از پروژه ها جاسازی IP-PBX از راه اندازی سرور برای کاربر بهتر است. هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ استقامت و کیفیت ارتباط. برای کسب اطلاعات اغلب میتواند مقاله پایین را مطالعه کنید.


مقاله بررسی معایب و مزایای سرور ویپ و مرکز تلفن های تحت شبکه IP-PBX و مقایسه آنها

نرم­ اسباب سیستم تلفنی ویپ VoIP

شما برای تبدیل یک سرور و یا یک رایانه به یک مرکز تلفن تحت شبکه و VoIP، دربایستن به یک نرم افزار ویپ دارید که سرور متعلق به توان بگیرد وعملیات پردازش تماس ها چهره دهد.


توجه داشته باشید در صورت برگزیدن IP-PBX شما نیاز به تهیه و نصب نرم اسباب ندارید. چون تمام IP-PBX ها نرم اسباب تلفنی بهینه شده با دشوار افزار خود را به شکل قبل نصب دارند.


این نرم ­افزارها از تنوع زیادی برخوردار هستند. ولی هسته اصلی اکثر آنها استریسک (Asterisk) است. استریسک نوعی از سیستم عامل لینوکس است که با واسط­ های گرافیکی گوناگون به صورت فایل .iso در اینترنت دست یافتنی میباشد.


از انواع این واسط ­های گرافیکی می­توان به Elastix , Issabel , FreePBX , Ombutel اشاره کرد. که از این میانی Elastix و Issabel از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. به سادگی با آموزش­های مجانی موجود در اینترنت می­توانید اقدام به نصب آنها بر روی کامپیوتر و سرور باره عقیده خویش نمایید.


وظیفه اصلی مرکز تلفن تحت شبکه مدیریت همگی ارتباطات و تماس­های شما خواهد بود. تنظیماتی از قبیل منشی خودکار، انتقال تماس­ها، تقسیم ­بندی کاربران، ایجاد محدودیت­های تماس، بستگی شبکه ­های مختلف تلفنی در دفاتر گوناگون و بی نهایت قابلیت دیگر از امکاناتی ست که این مرکز تلفن­ها در اختیار شما قرار می­دهند.


تلفن­های تحت شبکه (IP Phones)

برای مکالمه کاربران، شما احتیاج به تلفن های خاصی که امکان پیوندیدن به شبکه و خواستن دیتای دیجیتال را دارند، خواهید داشت.




عمده این تلفن ها از پروتکل سیپ SIP پشتیبانی میکنند، پروتکلی که بین تمام برند ها و نرم اسباب های ویپ مشترک است. اصطلاحا به این گونه تلفن ها، IP Phone یا تلفن های تحت شبکه گفته می شود.


تلفن های ویپ با برندهای مختلف و در مدل های گوناگون و امکانات متفاوت ارائه می شوند. شما بسته به احتیاج و بودجه باره نظر خود می توانید از بین آنها تلفن باره عقیده خود را برگزیدن نمایید.


برخی از این تلفن های تحت شبکه قابلیت انتقال تصویر و برقراری تماس تصویری و ویدئو کنفرانس را دارد.


البته شما میتوانید به جای جاسازی تلفن های IP، از نرم انگیزه ها های سیپ روی سیستم کامپیوتری و یا تلفن همراه هوشمند خود کاربرد کنید. در این چهره امکان استجابت گویی تماس ها از روی کامپیوتر شدنی خواهد شد.


راهنمای خرید و معرفی گونه ها تلفن های ویپ و تحت شبکه به همراه قیمت


گیت وی های ویپ FXO and FXS Gateways

جهت استفاده از خطوط شهری در سیستم­ های تحت شبکه شما نیازمند دستگاهی به عنوان رابط خواهید بود. تا بتوانید تماس­های تلفنی معمولی را از بستر زوج سیم (آنالوگ) به شکل دیتای دیجیتال در بستر شبکه منتقل کند. در واقع این دستگاه سیگنال­ها و فرکانس­های گوناگون صدا را از زوج سیم مسی گرفتن کرده و با متدهای گوناگون که اصلاحا به آنها کدک (Codec) گفته می­شود به اطلاعات دیجیتال قابل معرفی توسط مرکز تلفن و نرم افزار مربوطه تبدیل می ­نماید.


به تعبیر سایر دروازه ای بین دنیای دیجیتال و دنیای آنالوگ میباشد. از این رو به این تجهیزات گیت وی Gateway و یا دروازه گفته میشود. این فرایند برای تبدیل سیگنال دیجیتال به سیگنال آنالوگ به منظور انتقال صدا روی سیم مسی برای تلفن ها آنالوگ معمولی، دستگاه های فکس و یا دستگاه های پوز نیز هستی دارد.


توجه داشته باشید در چهره گزینش را حل IP-PBX میتوانید از ماژول ها و گیت وی های خود برند به عنوان گیت وی FXO و FXS استفاده کنید. معمولا IP-PBX یک گنجایش اولیه FXS و FXO روی خود دارند و احتمالاً دیگر نیاز به تعبيه و خرید گیت وی هم در این مسیر حل نباشد.


به گیت وی هایی که سیگنال آنالوگ (عمدتا خط شهری) را به دیتای دیجیتال و قابل درک برای سرور ویپ تبدیل میکنند، گیت وی FXO گفته میشود. و به گیت وی هایی که دیتای دیجیتال (عمدتا درونی سیپ SIP) را به خط آنالوگ تبدیل میکنند، گیت وی FXS گفته میشود.


لیست بها گیت وی های VoIP

این گیت وی ها بسته به شمار پورت­های باره دربایستن شما در انواع ۱ ، ۲ ، ۴ ، ۸ ، ۱۶ و … موجود میباشد.


گر چه به مرور زمان و تغییر سیاست مخابرات به دادن سرویس های خود به مشتری در بستر شبکه و فیبر نوری ، بیچارگی به این مبدل ها و گیت وی ها مختصر رنگ میشود.


متخصص مربوط به مسیر اندازی

به یاد داشته باشید در را ه اندازی یک سیستم راه اندازی VOIP تلفنی ویپ علاوه بر استفاده از تجهیزات با کیفیت و استاندارد، شما به یک متخصص کارشناس در این کار نیازمند هستید. اهمیت این موضوع از به اندازه ساز و برگ و شاید هم اغلب باشد. بخصوص که این سیستم رابطه مستقیم با کسب و کار و ارتباط شما با مشتری خواهد داشت. تامین امنیت شبکه و صدا و همچنین پیاده سازی یک سیستم برقرار از مهمترین وظایف کارآزموده این حوضه میباشد. هر گونه کمبود در این حوضه میتواند خرج ها و نا رضایتی های بالایی برای شما برپایی کند.


کلام پایانی برای راه اندازی سیستم VoIP

برای افرادی که چیرگی کافی در این مقوله ندارند و یا می­خواهند سررسید و هزینه­ کمتری صرف نگهداری سیستم تلفنی خود نمایند پیشنهاد می­شود به جای به کارگیری نرم ­افزارهای تلفنی کدباز، از مرکز تلفن­های مستقل که معمولا برقرار تر و سازگار تر هستند، کاربرد نمایند. اما در کل بسته به شرایط هر پروژه شدنی است ساز و برگ و مسیر حل های پیشنهادی متفاوت باشد. و حتی در بعضی مواقع ترکیبی از چند مسیر حل باشد.

saqar بازدید : 28 دوشنبه 13 بهمن 1399 نظرات (0)

حدود ۵ ماه پس از مصوبه هیات وزیران در مورد ثبت سامانه دستگاه های استخراج رمز ارز تاکنون بیش از ۴ هزار نفر در این سامانه به صورت خود اظهاری ثبت نام کرده و همچنین 3300 نفر نیز عوارض مربوط به ثبت آن را پرداخت کردند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پس از مصوبه هیات وزیران ثبت ‌نام از دارندگان دستگاه ماینر آغاز و تا ۵ بهمن ادامه داشته است. از آن زمان تاکنون حدود چهار هزار نفر در این سامانه ثبت نام و بیش از ۳۳۰۰ نفر نیز عوارض ثبت قانونی آن را پرداخت کردند.

 رئیس کمیسیون بلاک چین و رمزارز اعلام کرد حدود هزار نفر به دلیل فعالیت در حوزه تجهیزات استخراج رمز ارز دارای پرونده قضایی بوده اند. با توجه به تعداد ثبت نام کنندگان در یک ماه اخیر می توان نتیجه گرفت در صورت وجود قانون مناسب تمامی فعالان این صنعت نه تنها قانون گریز نبوده‌اند بلکه از این پس کلیه فعالیتهای آنها به صورت قانونی ادامه خواهد داشت.

 عباس آشتیانی به عنوان رئیس نصر می گوید: پیش از این نظام صنفی رایانه‌ای بارها به وزارت نیرو در این باره هشدار داده بود. وی همچنین اصلی‌ترین عامل عدم رشد این صنعت را فعالیت های زیرزمینی و دور از فضای قانونی دانسته است. این خود خوداظهاری حدود ۲۵۰ میلیارد ریال در قالب حقوق و عوارض قانونی به خزانه کشور واریز کرده است. این نشان می‌دهد یک اثر قانونی مناسب می تواند علاوه بر تشویق مردم میزان مشارکت مردمی در فعالیت های قانونی کشور را افزایش دهد.

منبع:

https://techna.news/registration-of-four-thousand-people-in-the-self-declaration-system-of-ramzarz-mining-machines.html

saqar بازدید : 32 دوشنبه 13 بهمن 1399 نظرات (0)

ویژگی “بعدا بخوانید” قابلیت جدیدی است که در نسخه اندروید مرورگر کروم اضافه شده و مراحل آزمایش خود را نیز با موفقیت پشت سر گذاشته است. گوگل اعلام کرده رونمایی از این ویژگی در نسخه های بعدی انجام خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نسخه ۹۰ مرورگر کروم با قابلیت بعداً بخوانید در کانال آزمایشی قناری قرار گرفته و کاربران می توانند برای استفاده از این قابلیت بدون فعال کردن فلگ به این سایت مراجعه کنند. قابلیت بعدا بخوانید ویژگی جدیدی است که کاربر با کمک آن می تواند صفحه وب را برای استفاده در آینده ذخیره کند. برای این منظور تنها با نگه داشتن انگشت بر روی لینک گزینه هایی به کاربر نمایش داده خواهد شد که در آن ویژگی بعداً بخوانید نیز وجود دارد. بدین ترتیب مقالات و صفحه های وب ذخیره شده و پس از آن نیز در پوشه Reading List قابل مشاهده است.

پیش از این در نسخه ios مرورگر کروم در سال ۲۰۱۷ این ویژگی رونمایی شده بود. اما تاکنون از این ویژگی در نسخه اندروید یا دسکتاپ خبری بود. اگرچه این ویژگی پیش از این نیز وجود داشته و تنها مزیت کروم محسوب نمی شود اما با استفاده از آن بسیاری از کاربران به سرویس‌های ثالث نیازی نخواهند داشت. در حال حاضر کاربران می‌توانند با فعال سازی فلگ chrome://flags/#read-later این ویژگی را در نسخه جدید دریافت کنند.

منبع:

https://techna.news/a-new-version-of-chrome-browser-with-read-later-feature-will-be-released.html

تعداد صفحات : 18

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 178
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 75
  • بازدید ماه : 305
  • بازدید سال : 2,975
  • بازدید کلی : 11,272